یک ترکیب بی نظیر و خوشمزه با فلفل قرمز و پنیر

به گزارش مجله لیست پیوند، اگر یک مهمانی رسمی دارید و می خواهید میز اردور مفصلی برای مهمانتان بچینید، از فرصت استفاده نموده و با فلفل دلمه ای های رنگارنگ موجود در بازار اردور خوشمزه ای در مایکروفر بپزید.

یک ترکیب بی نظیر و خوشمزه با فلفل قرمز و پنیر

نان و پنیر فقط مخصوص صبحانه نیست با پنیرهای صبحانه اردور هم می گردد پخت.

مواد لازم

3 عدد فلفل دلمه ای قرمز درشت

2 ق س سرکه

نمک و فلفل به میزان لازم

4 ق س پودر ژلاتین

200 گرم پنیر صبحانه معمولی

3 بسته 100 گرمی پنیر خامه ای

75 گرم کره

3 بسته 100 گرمی بیسکویت کراکر نمکی

4 برش نان تست

3 /1 پیمانه گردوی خرد شده

1 بوته کلم بروکلی برای تزئین

1 ق س ریحان خشک

1 ق س پودر پاپریکا

1. فلفل دلمه ای ها را خوب شسته و دم و تخم های آنها را جدا نموده و به چند تکه درشت تقسیم کنید. آنها را در یک ظرف شیشه ای گود با کمی آب و سرکه با درپوش در مایکروفر قرار دهید و با سیستم مایکرو بالاترین قدرت (100 درصد) به مدت 15 ـ 13 دقیقه بپزید.

2. فلفل دلمه ای های پخته را در غذاساز ریخته و با نمک و فلفل مخلوط نموده و پوره کنید. بعد پودر پاپریکا و دوو نیم ق پودر ژلاتین را اضافه کنید و تا وقتی پوره فلفل دلمه ای داغ است مخلوط کنید. این مخلوط را در ظرفی ریخته و کنار بگذارید.

3. پنیر سفید و دو بسته از پنیرهای خامه ای را با گردو و ریحان خشک در مخلوط کن ریخته و خوب با یکدیگر مخلوط کنید و در یک کاسه بزرگ بریزید.

4. به جامانده پودر ژلاتین (یک و نیم ق س) را با یک چهارم پیمانه آب در دستگاه مایکروفر بدون در پوش قرار دهید. دستگاه را روی پایین ترین قدرت (20 درصد) تنظیم نموده و به مدت سه تا چهار دقیقه صبر کنید تا پودر ژلاتین در آب حل گردد.

5. بعد مخلوط را بیرون آورده، هم بزنید و درون مواد پنیری ریخته و با قاشق خوب هم زده و مخلوط کنید. چند قاشق از پوره فلفل دلمه ای قرمز رنگ را درون این ترکیب اضافه کنید تا رنگ آن صورتی گردد.

6. نان های تست را روی تخته آشپزخانه گذاشته و با چاقوی تیز کناره های سفت و برشته آنها را جدا کنید. حالا نان های آماده و بیسکویت ها را در دستگاه غذاساز ریخته و خرد کنید تا پودر شوند. در این مرحله یک بسته به جامانده پنیر خامه ای و کره را به مخلوط اضافه کنید و دوباره دستگاه را روش کنید تا خوب ترکیب شوند.

7. ظرف پیرکس مستطیل شکلی را برداشته و آماده کنید. نان های تست و بیسکویت های آماده شده از مرحله قبل را از در ظرف ریخته و با پشت قاشق یا با دست فشار دهید تا به صورت یک لایه یکدست و با قطر یکنواخت در کف ظرف پهن گردد.

8. لایه دوم مواد صورتی رنگ (مایه پنیر) است که باید آن را روی لایه زیرین (نان و بیسکویت ها) بریزد و باز صاف و یکدست کنید. لایه بعدی یعنی لایه آخر، پوره فلفل قرمز است که باز طبق مراحل پیش با پشت قاشق یا کف دست آن را صاف نموده و کمی فشرده می کنید تا لایه ها به خوبی در هم فروروند.

9. بوته بروکلی را خوب شسته و به گل های (تکه های) ریز خرد کنید. بروکلی های کوچک شده را روی سطح اردور چیده و ظرف را در یخچال بگذارید تا غذا خنک گردد. بهتر است اردور سه- چهار ساعت در یخچال بماند تا همه لایه ها مزه دار و خنک شوند.

برای سرو کردن بهتر است این پیش غذا را خنک سرو کنید و با چاقوی تیز به برش های کوچک تقسیم کنید. تا به راحتی برداشته شوند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 شهریور 1402 بروزرسانی: 31 شهریور 1402 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1674

به "یک ترکیب بی نظیر و خوشمزه با فلفل قرمز و پنیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک ترکیب بی نظیر و خوشمزه با فلفل قرمز و پنیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید