چگونه موهایی ضخیم داشته باشیم

به گزارش مجله لیست پیوند، آیا از ریزش موهای خود هنگام شانه زدن یا شستن موها خسته شده اید؟ اگر پاسخ مثبت است، باید در پی راه هایی برای داشتن موهایی ضخیم باشید.

چگونه موهایی ضخیم داشته باشیم

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

آیا از ریزش موهای خود هنگام شانه زدن یا شستن موها خسته شده اید؟ اگر پاسخ مثبت است، باید در پی راه هایی برای داشتن موهایی ضخیم باشید.

ریزش مو از مسائل شایع نه در تنها مردان بلکه در زنان هم به تعداد می رود. نازک شدن روز به روز موها واقعاً ناامید نماینده است زیرا، موها برای داشتن چهره ای زیبا از اهمیت بالایی برخوردار هستند. علل ریزش یا نازک شدن موها را نمی توان تنها به یک عامل نسبت داد. عوامل مختلفی منجر به ریزش مو می شوند. یکی از عوامل شایعی که منجر به ریزش مو می گردد وراثت است. افرادی که والدین آن ها از ریزش مو رنج می برند بیشتر مستعد ابتلا به ریزش مو هستند.

حتی قرارگیری در معرض آلودگی ، گرد و غبار ، مواد شیمیایی و غیره هم ممکن است منجر به ریزش مو یا نازک شدن موها گردد. رژیم غذایی ناسالم به همراه استرس هم در ریزش مو دخالت دارند. مردم برای دستیابی به موهایی ضخیم و درخشان دست به کارهای مختلفی می زنند. استفاده از بعضی روش ها ممکن است گران قیمت باشد و نتایج ممکن است باب میل فرد نباشند. از اینرو، بهتر است در پی روش هایی طبیعی برای ضخیم تر کردن موهای خود باشیم.

روش های طبیعی برای دستیابی به موهای ضخیم

ماساژ دادن با روغن

ماساژ دادن منظم پوست سر با روغن نارگیل یکی از برترین روش های طبیعی برای داشتن موهایی ضخیم است. روغن نارگیل را گرم کنید و آن را روی پوست سر خود بمالید. شما بعلاوه می توانید از روغن های دیگر مانند روغن زیتون ، روغن جوجوبا یا روغن بادام برای ماساژ دادن موهای خود بهره ببرید. پس از استفاده از روغن، موهای خود را با یک حوله گرم بپوشانید. از این روش یک بار در هفته بهره ببرید. استفاده از این روش به تحریک فولیکول های مو یاری می نماید ، رشد موها را افزایش می دهد و باعث ضخیم شدن و درخشندگی موها می گردد.

استفاده از ماسک مو

بیشتر اوقات موها آب کافی ندارند و این منجر به خشکی موها می گردد. موهای خشک بیشتر مستعد شنمایندگی هستند. این در نهایت منجر به ریزش مو و نازک شدن موها خواهد شد. پس، باید موهای خود را با استفاده از ماسک های مناسب مرطوب کنید. اگر چه ماسک های مختلفی در بازار وجود دارند ولی، بهتر است از ماسک های خانگی بهره ببرید. ماسک آوکادو برترین ماسک طبیعی مو به تعداد می رود. برای تهیه این ماسک نصف عدد آوکادو رسیده را با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید تا ماده ای خمیری شکل به دست آید. اگر مخلوط زیاد غلیظ بود، میزانی روغن زیتون بیشتر به آن اضافه کنید. بعد از شستن موها از این ماسک بهره ببرید. موها را با یک کلاه بپوشانید و اجازه دهید به مدت 15-20 باقی بماند. سپس، موهای خود را با آب بشویید.

شستن موها

شستن منظم موها مهم است ولی، شستن بیش از حد موها ممکن است باعث خشک شدن موها گردد. شستن روزانه موها ممکن است موها را بیشتر مستعد زبر شدن و شنمایندگی کند. شستن موها دو بار در هفته برای تمیز کردن موها و پوست سر کافی است. به علاوه، از شستن موها با آب داغ خودداری کنید. از آب ولرم برای شستن موها بهره ببرید. آب داغ ممکن است به موها آسیب بزند و موها را شنماینده و زبر می نماید. افراد دارای موهای چرب تمایل دارند هر روز موهای خود را بشویند. اگر موهای چرب دارید بهتر است از شامپوی ملایم برای شستن موهای خود بهره ببرید. استفاده از شامپوی ملایم به تمیز کردن چربی بدون آسیب رساندن به موها یاری می نماید. بسیاری از مردم عادت دارند پس از شستن موها حوله را دور سر خود بپیچند. شما باید از این کار اجتناب کنید زیرا، منجر به شنمایندگی موها می گردد. بعلاوه، از خشک کردن شدید موهای خیس با حوله خودداری کنید زیرا، این کار باعث باز شدن کوتیکول های مو می گردد که منجر به فر شدن و شنمایندگی موها می گردد. از شانه کردن موهای خیس خودداری کنید زیرا، موهای خیس بیشتر مستعد شنمایندگی هستند.

شامپو و نرم نماینده

بیشتر شامپوهای حاوی مواد شیمیایی مضری هستند که ممکن است باعث خشک شدن و زبر شدن و شنمایندگی موها شوند. این مواد شیمیایی ممکن است رطوبت موها را از بین ببرند و باعث شنمایندگی آن ها شوند. بیشتر شامپوها حاوی سدیم لورت سولفات هستند که چرک و چربی را از بین می برد ولی، به فولیکول های مو آسیب می زند. بنابراین، قبل از خرید شامپو ترکیبات آن را آنالیز کنید. شما می توانید به جای استفاده از شامپوهای صنعتی از شامپوهای گیاهی یا ارگانیک فاقد مواد شیمیایی مضر بهره ببرید. شما بعلاوه می توانید از شامپوها و نرم نماینده های حجم دهنده برای حجم دادن به موهای خود بهره ببرید.

کاهش استفاده از دستگاه های حالت دهنده

بسیاری از مردم عادت دارند از روش ها و دستگاه های مختلف برای حالت دادن به موهای خود استفاده نمایند. ولی، متخصصان می گویند اگر می خواهید موهایی ضخیم و سالم داشته باشید، باید استفاده از این دستگاه ها را محدود کنید. استفاده مداوم از این دستگاه ها مانند سشوار باعث آسیب تماشا موها می گردد. استفاده از این دستگاه ها بعلاوه ممکن است باعث ضعیف شدن فولیکول های مو گردد که منجر به ریزش مو خواهد شد.

استفاده از رژیم غذایی سالم

موها هم همچون سایر قسمت های بدن برای رشد و سلامت به ویتامین ها و مواد معدنی احتیاج دارند. بنابراین، استفاده از رژیم غذایی سالم و متعادل برای داشتن موهای سالم ضروی است. رژیم غذایی روزانه باید حاوی میو ه ها و سبزیجات تازه ، مواد غذایی مانند آجیل و تخم مرغ ، محصولات لبنی و میزان کافی پروتئین باشد. شما بعلاوه باید به میزان کافی آب بنوشید تا از خشکی موها جلوگیری کنید.

نکات دیگر

نوع شانه ای که استفاده می کنید در کیفیت موها تأثیر دارد. به جای استفاده از شانه های با دندانه های نزدیک به هم از شانه ای بهره ببرید که دندانه های آن فاصله بیشتری از هم دارند. هنگام بیرون رفتن از خانه از موهای خود در برابر آفتاب محافظت کنید.

داشتن موهایی ضخیم و درخشان چیزی است که همه در پی هستند. با مراقبت مناسب از موها و استفاده از رژیم غذایی سالم می توان موهایی سالم ، نرم و ضخیم داشت.

منبع: راسخون
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1207

به "چگونه موهایی ضخیم داشته باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه موهایی ضخیم داشته باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید