راهنمای سفر به تنریف؛ محبوب ترین جزیره در اسپانیا

به گزارش مجله لیست پیوند، جزیره تنریف از سواحل مختلفی از آتشفشان های ماسه ای، جنگل های شگفت انگیز انباشته از درخت های برگ بو و تعداد بیشماری از جنگل های کاج تشکیل شده است.

راهنمای سفر به تنریف؛ محبوب ترین جزیره در اسپانیا

سنت ها، تاریخ، غذاهای بومی و همه چیز برای لذت بردن در این شهر زیبا فراهم شده تا گردشگران در نهایت آرامش و راحتی از سفر خود به این جزیره شگفت انگیز لذت ببرند.

شک ندارم که شما نیز بعد از خواندن این متن برای رفتن به این جزیره اشتیاق فراوانی پیدا خواهید کرد و بقیه را به تماشا از آن دعوت خواهید نمود. پس با من در ادامه این ماجرای دوست داشتنی و هیجان انگیز همراه باشید.

جزیره تنریف کجاست؟

در قسمت مقدمه اندکی در خصوص تنریف صحبت کردیم اما نگفتیم این جزیره در کجا واقع شده است. امکان ندارد یک ایرانی باشید و نام جزایر قناری را نشنیده باشید. جزایر قناری از 7 جزیره تشکیل شده و در اقیانوس اطلس واقع است.

محبوب ترین و مشهورترین جزیره در جزایر قناری، تنریف نام دارد. این جزیره همان جزیره ای است که با داشتن منظره های زیبا، هتل هایی لوکس و مراکز خرید منحصر به فرد سرگرمی و سرگرمی را به روشی دیگر برای شما معنا نموده است.

اگر در چند ماه گذشته به خاطر فشار کار، استرس زیادی را تحمل نموده اید و دوست دارید در یک محیط آرام و زیبا استراحت کنید توصیه می کنیم به تنریف سفر کنید.

کسانی که تصور می نمایند هیجان زیادی در زندگی شان وجود ندارد هم می توانند به برای سفر به تنریف اقدامات لازم را انجام دهند. در سواحل این جزیره باد با سرعت بالایی می وزد و محیطی بسیار مناسب و ایده آل برای موج سواری فراهم می نماید. بنابراین اگر دوست دارید مقدار آدرنالین خونتان را افزایش دهید به این جزیره سفر کنید.

جزیره تنریف در نزد بسیاری از گردشگران محبوب بوده و گردشگر های زیادی از سراسر جهان در برترین فصل سفر به تنریف به اسپانیا سفر می نمایند.

شرایط آب و هوایی در سفر به جزیره تنریف چگونه است؟

یکی از مسائلی که به هنگام سفر به تنریف باید به آن توجه کرد شرایط آب و هوایی و اقلیم این جزیره است. تنریف در تمام روزهای سال، آب و هوایی بهاری و دل انگیز دارد و شما هر زمانی که تمایل دارید و وقت خالی برای مسافرت نیز برایتان فراهم است، می توانید به این جزیره زیبا سفر کنید.

معمولا دمای هوا در فصل تابستان بین 24 تا 25 درجه سانتی گراد است. در فصل زمستان هوا کمی خنک تر می شود و دمای هوا به حدود 17 تا 18 درجه سانتی گراد می رسد.

همان طوری که با مشاهده اعداد و ارقام مربوط به دمای هوای در این جزیره متوجه شده اید اقلیمی بسیار دوست داشتنی و لذت بخش در تنریف وجود دارد و همین خود مهم ترین علتی است که باعث شده افراد برای بازدید و سفر به تنریف اشتیاق زیادی داشته باشند.

اگر به ارتفاعات جزیره سفر کنید احتمال آنکه هوای حاکم اندکی خنک تر باشد وجود دارد، پس سعی کنید حتما لباس گرم مانند ژاکت به همراه داشته باشید، تا خنکی هوا مانع از انجام فعالیت های شما نشود.

زمانی که هوا گرم است برترین زمان برای امتحان کردن سرگرمیات آبی به نظر می رسد. همین شرایط ایده آل و بسیار مناسب برای گشت و گذار، باعث شده که سازمان گردشگری اسپانیا شعار دوباره جوان شوید را برای خود انتخاب کند؛ زیرا با رفتن به جزایز قناری و سفر به تنریف می توانید بخش هایی از وجودتان را که به دست فراموشی سپرده بودید را دوباره جوان کنید و انرژی مضاعفی برای برگشتن به روال قبل زندگی تان به دست آورید.

برترین زمان سفر به تنریف چه موقع است؟

همان طوری که در خصوص شرایط اقلیم تنریف گفتیم در تمام طول سال، اقلیمی که در این جزیره حاکم است بهاری و معتدل بوده و به همین علت گردشگران زیادی دوست دارند تا سفر به تنریف را در میان برنامه های مسافرتی خود بگنجانند. هر زمانی که از نظر کاری در شرایطی خوب و ایده آل بودید، می توانید برای خرید بلیط اقدام رده و به سمت کشور اسپانیا حرکت کنید.

در بعضی از نقاط مرتفع این جزیره، ممکن است هوا اندکی خنک باشد به همین علت به همره داشتن لباس های گرم می تواند مانع از آن شود که سرما و خنکی هوا شما را اذیت کند.

نکته دیگری که به شما یاری می نماید تا بتوانید برترین زمان برای سفر به تنریف را انتخاب کنید کارناوال ها و جشنواره هایی که در طول سال در این جزیره برگزار می شود. اگر دوست دارید با مرنام و اعمالی که در این جشنواره ها برگزار می شود آشنا شوید، سعی کنید از تاریخ دقیق تمام مرنام ها اطلاع پیدا نموده و همان تاریخ را برای سفر به تنریف انتخاب کنید.

شرایط اقامت در سفر به جزیره تنریف چگونه است؟

به هنگام سفر به تنریف اصلا نگران شرایط اقامت خود نباشید. چنانچه با تور به این جزیره سفر نموده اید، پیدا کردن یک محل مناسب برای اقامت به عهده شرکت مسافرتی که این تور را تشکیل داده است، خواهد بود.

در صورتی که تنها و به اتفاق خانواده راهی این جزیره شده اید نیز نباید نگران نباشید. در سراسر این جزیره هتل هایی برای اقامت مسافرین و گردشگر ها ساخته شده و شما می توانید یکی از آنها را انتخاب نموده و چند روزی که در تنریف هستید را در این اقامتگاه ها سپری کنید.

البته اگر دوست دارید شب ها با شنیدن امواج آب به خواب بروید و صبح ها نیز با صدای مرغان دریایی از خواب بیدار شوید توصیه می کنیم هتلی را انتخاب نمایید که نزدیک به دریا باشد؛ به این شکل می توانید اقامت رویایی و بسیار رمانتیکی را در این جزیره تجربه کنید.

در این جزیره سرگرمیگاه هایی برای سرگرمی در نظر گرفته شده است که یکی از معروف ترین و محبوب ترین آن سرگرمیگاه کوستا آداج نام دارد. ج این سرگرمی گاه چندین هتل 4 ستاره و 5 ستاره ساخته شده و این امکان برای گردشگر ها فراهم شده تا بتوانند در آنها اقامت نموده و در عین حال از امکانات سرگرمیی نیز بهره ببرند.

در سفر به تنریف، من و دوستانم در پی فضایی دنج و بکر برای اقامت بودیم به همین علت به سراغ هتل هایی که در ساحل این جزیره ساخته شده اند رفتیم و تمام مدت اقامت را در همان هتل ماندیم.

معمولا خانواده ها و زوج هایی که شرایطی شبیه به شرایط ما داشتند نیز هتل های ساحلی این جزیره را برای اقامت انتخاب می کردند. شما نیز در سفر به تنریف به این موضوع توجه داشته باشید و سعی کنید فاکتورهایی که محل اقامتتان باید داشته باشد را معین کنید و بر اساس آن، جایی را انتخاب کنید.

سرگرمیگاه پلایا دیلاس و لاس کریستیانود نیز از دیگر سرگرمیگاه های این شهر به شمار می رود و این امکان برای شما فراهم شده تا علاوه بر اقامت به سرگرمی نیز بپردازید و از امکانات خوبی که در آن ساخه شده است نهایت استفاده را ببرید. نکته بسیار جالبی است که در این اقامتگاه به چشم شما می خورد وجود گل های کاغذی که در هر گوشه از این سرگرمیگاه رشد نموده و فضایی بسیار زیبا و دل انگیز در مقابلتان فراهم نموده است.

در سفر به تنریف از چه جاذبه هایی تماشا کنیم؟

در سفر به تنریف، سعی کنید از تمام جاذبه هایی که در این جزیره وجود دارد تماشا کنید. از قلم نیاندازید که این جزیره مانند یک بهشت گمشده و کوچک است و می توانید خاطرات ماندگار زیادی را در آن ثبت کنید.

استخرهای کاراچیگو

در سفر به تنریف، حتما از استخرهای کاراچیگو نیز تماشا کنید. کاراچیگو در گذشته به عنوان یکی از بندرهای اصلی این شهر مطرح بود اما وقتی آتشفشان فوران کرد این بندر به صورت کلی نابود شد و از بین رفت. سال ها گذشت تا این منطقه بازسازی شود و به یکی از مناط ق محبوب ودوست داشتنی، نزد گردشگران تبدیل شود.

در کاراچیگو، استخرهای زیادی ساخته شده که هر یک از آنها در نوع خود زیبایی خاصی دارند. شنا کردن در این استخرها، برای کسانی که این ورزش مهیج را دوست دارند می تواند بسیار مجذوب کننده و خاطره انگیز باشد.

سواحل زیبای تنریف

آرامشی که در سواحل جزیره موج می زند تنها یکی از دلایلی است که توصیه می کنیم برای سفر به تنریف برنامه ریزی مفصلی انجام دهید. عاشقان غواصی، می توانند در آب های آرام و زلال این جزیره شنا نموده و از تمام شگفتی هایی که در دریا و در اعماق آن پنهان شده تماشا نمایند.

کسانی که دوست دارند در یک فضای آرام، حمام آفتاب بگیرند نیز از رفتن به این جزیره استقبال می نمایند. اگر تنها، دوست دارید قدم بزنید و به صدای امواجی که به ساحل برخورد می نمایند گوش دهید در سفر به تنریف، می توانید آن را تجربه کنید. تمام این ها مواهبی است که تنها در این جزیره برای شما فراهم شده است و به شما نوید می دهد که قدم به یکی از زیباترین و خاص ترین جزایر جهان گذاشته اید.

در سواحل این جزیره، کافه ها و رستوران هایی واقع شده است که می توانند هر آنچه که میل دارید را در اختیار شما قرار دهند. اگر هوس یک لیوان نوشیدنی خنک نموده اید تنها کافی است به یکی از این کافه ها مراجعه نموده و با این نوشیدنی خنک و شیرین، مزه دهان خود را عوض کنید و خستگی را از تن به دور کنید.

لورو پارک

از دیگر مجذوب کنندهیت هایی که در سفر به تنریف باید حتما از آن نیز تماشا کنید لورو پارک است. در این پارک، انواع متفاوتی از پرندگان رنگارنگ و موجوداتی همانند شیر، ببر و حتی تمساح های بسیار بزرگ زندگی می نمایند.

این پارک ابتدا تنها به نمایش دادن طوطی ها اختصاص داشت، اما بعدها حیواناتی که در بالا از آنها نام بردیم نیز به مجموعه حیواناتی که در این پارک وجود دارد اضافه شد. فاصله ای که با این حیوانات دارید زیاد نیست و حتی می توانید با بعضی از آنها که خطر کمتری دارند بازی کنید.

موزه انسان

یکی از مجذوب کننده ترین مکان هایی که باید در سفر به تنریف حتما از آن تماشا نمایید موزه انسان است. ما نیز به بازدید از این موزه رفتیم و موارد اعجاب انگیز زیادی را مشاهده کردیم. مومیایی هایی در این موزه وجود دارد که مربوط به اولین افراد ساکن در این جزیره می باشند.

در مجاورت این موزه، یک ساختمان عجیب با معماری بسیار زیبا و خاص واقع شده است. نمای خارجی این ساختمان و شکل هندسی آن توجه شما را به گونه ای تعجب آور به خود جلب می نماید. با رفتن به داخل ساختمان هم می توانید استراحت کنید و هم از منظره های که اطراف جزیره وجود دارد تماشا کنید.

غذاهای سنتی

از دیگر مجذوب کنندهیت های سفر به تنریف، غذاهای سنتی این جزیره است. با خوردن غذاهای سنتی تنریف می توانید طعم و عطر غذاهای اسپانیایی و آفریقایی را به طور همزمان تجربه کنید و به همین علت غذاهایی که در این جزیره طبخ می شوند در نوع خود بسیار بی نظیر و جالب ظاهر شده اند.

یکی از غذاهایی که من و همراهانم از خوردن آن بسیار لذت بردیم غذایی بود به نام پاپاس آروگاداس. مواد اولیه عجیبی در این غذا وجود ندارد و ماده اصلی برای فراهم کردن این غذا همان سیب زمینی خودمان است.

البته مهم ترین فرقی که این غذاها با غذاهای حاوی سیب زمینی در کشور ما دارد یک سس مخصوص است. پاپاس آروگاداس را با یک سس مخصوص، سرو نموده و میل می نمایند و مزه و طعم فراموش نشدنی و بسیار خوبی دارد.

در سفر به تنریف، آلماگروته را نیز امتحان کنید. این غذا به صورت خامه ای شکل بوده و بیشتر مردم به عنوان یک میان وعده آن را میل می نمایند. مواد اصلی که برای ساخت آلماگروته استفاده می شود شامل روغن زیتون، پنیر سفت شده، گوجه فرنگی، پاپریکا و سیر می باشد. این غذا نیز طعم بسیار خوبی دارد و از خوردن آن سیر نخواهید شد.

آتشفشان آل تیده

یکی از منظره ها تماشای و فراموش نشدنی در جزیره تنریف، آتشفشان آل تیده است. این آتشفشان هم اکنون نیز فعال است و در لیست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. نه تنها رفتن به این آتشفشان فعال می تواند در نوع خود بسیار جالب و مجذوب کننده شد بلکه منظره هایی که اطراف دامنه وجود دارند نیز بسیار قابل توجه هستند. برای مثال، آب ها و چشمه های معدنی در دامنه آل تیده وجود دارند که خواص درمان داشته و برای کسانی که در پی افزایش سلامت جسمانی خود هستند می تواند بسیار مفید باشد.

در سفر به جزیره تنریف در کدام رستوران ها غذا بخوریم؟

یکی از مواردی که لذت صرف غذا در سفر به تنریف را دو چندان نموده، منظره و منظرهی است که در رستوران های این جزیره می توانید مشاهده کنید؛ همه این رستوران ها، منظرهی رو به دریا داشته و همین عامل می تواند در خلق یک خاطره زیبا و فراموش نشدنی تاثیر زیادی داشته باشد.

چندین رستوران معروف در این جزیره در حال فعالیت هستند و غذاهایی با کیفیت و طعم های بی نظیر در اختیار گردشگر ها و گردشگرها قرار می دهند. از جمله این رستوران ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • رستوران ام بی (B): این رستوران به وسیله یک سرآشپز حرفه ای و مشهور به نام مارتین برازاتویی مدیریت می شود. منوی این رستوران، پر است از غذاهای خوشمزه و لذیذ اسپانیایی؛ اگر شناختی نسبت به انواع غذاهای اسپانیایی نداشته باشید در میان اسامی آنها گم خواهید شد. یکی از معروف ترین غذاهای این رستوران ارلانتر است و طعمی بی نظیر و فراموش نشدنی دارد.
  • رستوران آلکاردیتو نیز از جمله رستوران های سنتی این جزیره به شمار می رود. ما و افرادی که ما را همراهی می کردند در این رستوران یک وعده غذای فوق العاده صرف کردیم و متوجه شدیم، صاحب این رستوران برای تهیه مواد اولیه غذایی مورد نیازش از محصولاتی که خود در زمین کشاورزی اش می کارد، استفاده می نماید. به همین علت از ارگانیک بودن و طبیعی بودن تمام غذاهایی که در این رستوران سرو می شود اطمینان کامل داشته باشید.در حین غذا سعی کنید از منظره زیبایی که در مقابلتان واقع شده است نیز استفاده کنید.

؟در سفر به تنریف از کجا خرید کنیم

یکی از لذت ها و سرگرمیاتی که نمی توان در سفر به تنریف آن را فراموش کرد و یا با مورد دیگری جایگزین کرد خرید کردن است. در این جزیره مراکز خرید فراوانی وجود دارد که به شما امکان می دهد تا هر آنچه که دوست دارید را بخرید.

یکی از برترین مراکز خریدی که ما نیز از آنجا تماشا کردیم بازار نوسترا سینیورا است. از شیر مرغ تا جان آدمیزاد، می توان در این بازار پیدا و خریداری کرد. این مرکز خرید در خیابان کاستیو واقع شده است و یکی از قطب های اصلی خرید در این جزیره به شمار می رود.

از پوشاک و لباس هایی که به وسیله برندهای مطرح و معروف جهان فراوری شده و میوه هایی که حتی نام آنها را نشنیده و تصویرشان را ندیده اید تا مواد خوراکی مانند عسل و یا پنیر بز در این بازار یافت می شود. این مرکز خرید برای کسانی که عاشق تماشا اشیاء و وسایل عجیب و غریب هستند می تواند بسیار جالب توجه و هیجان انگیز به شمار رود.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1401 بروزرسانی: 12 شهریور 1401 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1510

به "راهنمای سفر به تنریف؛ محبوب ترین جزیره در اسپانیا" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای سفر به تنریف؛ محبوب ترین جزیره در اسپانیا" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به تنریف؛ محبوب ترین جزیره در اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید