سفیر آمریکا به وزارت خارجه روسیه فراخوانده شد

به گزارش مجله لیست پیوند، وزارت خارجه روسیه در اعتراض به دخالت آمریکا در امور داخلی روسیه سفیر واشنگتن را فراخواند.

سفیر آمریکا به وزارت خارجه روسیه فراخوانده شد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خارجه روسیه مراتب اعتراض مسکو نسبت به حمایت آمریکا از اعتراضات در روسیه را به سفیر واشنگتن ابلاغ کرد.

وزارت امور خارجه روسیه همچنین اعلام نمود سفارت آمریکا نقشه های تظاهرات را منتشر کرد که این یک دخالت آشکار در امور داخلی است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه کرملین نیز پیش از این گفته بود: انتشار بیانیه سفارت آمریکا در مسکو درباره اعتراضات غیرقانونی در روسیه، دخالت غیرمستقیم در امور داخلی این کشور و حمایت از نقض قوانین ملی آن است.

ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه شب گذشته اعلام نموده بود که دیپلمات های آمریکایی حتماً به این وزارتخانه احضار خواهند شد تا درباره انتشار اطلاعات مربوط به مسیرهای اعتراضات شرح بدهند.

سفارت آمریکا در مسکو روز آدینه مکان ها و زمان برگزاری اعتراضات غیرقانونی روز شنبه در شهرهای مختلف روسیه را منتشر نموده و از اتباع آمریکایی خواست تا از این رویدادها فاصله بگیرند.

روز شنبه، پس از یک وقفه بسیار طولانی به دلیل شیوع ویروس کرونا، در مسکو نخستین اعتراضات گسترده خیابانی برگزار گردید. برای حمایت از آلکسی ناوالنی، وبلاگ نویس مخالف روس، که در بازداشت بسر می برد، عده ای از شهروندان روس در تظاهرات اعتراض آمیزی در 111 شهر روسیه، از شرق دور روسیه تا منطقه کالینیگراد (در غرب) شرکت کردند.

آلکسی ناوالنی که در اواسط تابستان گذشته با نشانه های مسمومیت به کشور آلمان اعزام شده بود، بعد از درمان در یکی از کلینیک های برلین، هفته گذشته هنگام ورود به فرودگاه مسکو، دستگیر شد و تا معین شرایطش از لحاظ قضایی، در بازداشت بسر خواهد برد. دولت آلمان و بعضی دیگر کشورهای غربی، دولت روسیه را به دست داشتن در شرایط پیش آمده برای این وبلاگ نویس مخالف دولت متهم نموده اند، ولی مقامات مسکو این اتهامات را تکذیب و آن را بی اساس می داند.

در پی این تحولات، نمایندگی دیپلماتیک آمریکا در پی انتشار گزارشات در مورد تجمعات غیرقانونی در روسیه، اعلام داشته بود که گزارشات مربوط به اعتراضات در 38 شهر روسیه را دنبال می نماید. سفارت آمریکا در مسکو همچنین اعلام داشت که از حق همه مردم برای اعتراضات مسالمت آمیز و آزادی بیان حمایت می نماید و مدعی شد که اقدامات مقامات روس با هدف سرکوب این حقوق است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 831

به "سفیر آمریکا به وزارت خارجه روسیه فراخوانده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر آمریکا به وزارت خارجه روسیه فراخوانده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید