بیش از 98 میلیون مبتلا تا به امروز، کشف 28 مورد آلودگی به ویروس انگلیسی در آلمان، ثبت 103 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در چین

به گزارش مجله لیست پیوند، خبرگزاری خبرنگاران-آمار جهانیِ مبتلایان به کروناویروس تا به امروز به 98 میلیون و 92 هزار و 928 نفر رسیده و مرگ دو میلیون و 100 هزار و 454 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

بیش از 98 میلیون مبتلا تا به امروز، کشف 28 مورد آلودگی به ویروس انگلیسی در آلمان، ثبت 103 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در چین

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران،فرایند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-19 که تا به امروز در 219 کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در جهان قربانی می گیرد.

بنابر تازه ترین آمارها تا به امروز 70 میلیون و 486 هزار و 766 نفر از مبتلایان به کووید-19 بهبود یافته اند.

آمریکا تا به امروز با بیش از 25.1 میلیون مبتلا و بیش از 420 هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-19 قرار گرفته است.

هند نیز با آمار بیش از 10.6 میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی قرار گرفته است و آمار مبتلایان به کووید-19 در برزیل هم از 8.6 میلیون نفر فراتر رفته است.

همچنین در حال حاضر چهار کشور ایالات متحده، برزیل، هند و مکزیک رکورددارِ شمار قربانیان این بیماری در جهان هستند.

تعداد جان باختگان کووید 19 در انگلیس نیز از 94 هزار نفر عبور نموده و این کشور تا به امروز بیشترین قربانیان کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است. به علاوه هم اکنون تعداد قربانیان کرونا در ایتالیا نیز از 84 هزار نفر عبور نموده و در میان کشورهای اروپایی در رتبه دوم این جدول قرار گرفته است.

همچنین فرانسه بیش از 71 هزار، روسیه بیش از 67 هزار و ایران نیز بیش از 57 هزار فوتی بر اثر ابتلا به بیماری کووید-19 را گزارش داده اند.

پس از این کشورها، اسپانیا با بیش از 55 هزار، آلمان با بیش از 51 هزار، کلمبیا با بیش از 50 هزار و آرژانتین با بیش از 46 هزار جان باخته، دیگر کشورهایی هستند که تا به امروز آمار بالای مرگ و میر ناشی از کووید 19 را ثبت نموده اند.

جهش های کروناویروس می تواند به گسترش سریع تر آن منجر گردد

مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی در آمریکا هشدار داد: جهش های کروناویروس می تواند به گسترش سریع تر آن منجر گردد.

دکتر آنتونی فائوچی - مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی در آمریکا - گفت: جهش های جدید بیماری کووید-19 نمی تواند به طور چشمگیری بر اثربخشی واکسن تاثیر بگذارد اما می تواند به گسترش سریعتر ویروس منجر گردد.

فائوچی در اولین نشست مطبوعاتی خود به عنوان مشاور ارشد جو بایدن - رئیس جمهوری آمریکا - تاکید نمود: درحالی که سویه های جدید کروناویروس که در انگلیس و آفریقای جنوبی شناسایی شده اند به صورت یک به یک با خطر بیشتر بیماری یا مرگ همراه نیستند، گونه کشف شده در انگلیس نسبت به سویه های اصلی ویروس دو برابر مسری تر است.

به گفته فائوچی، کروناویروس انگلیسی در 20 ایالت آمریکا مشاهده شده هرچند به نظر نمی رسد گونه مشاهده شده در آفریقای جنوبی به ایالات متحده وارد شده باشد.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماریهای عفونی در آمریکا هشدار داد: ویژگی مسری تر بودن ویروس باید جدی گرفته گردد زیرا افزایش موارد ابتلا می تواند به بالا رفتن آمار فوتی ها منجر گردد.

ثبت 103 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در چین

کمیسیون سلامت ملی چین از ثبت 103 مورد جدید ویروس کرونا در این کشور اطلاع داد.

به گزارش رویترز، کمیسیون سلامت ملی چین امروز - آدینه- از ثبت 103 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور اطلاع داد.

این رقم روز گذشته 144 تن اعلام شده بود.

در بیانیه این کمیسیون آمده است که 94 مورد از افراد ثبت شده جدید در خاک چین به این ویروس مبتلا شده اند.

شمار کل مبتلایان به کرونا در چین به 88 هزار و 804 تن رسیده است.

واکسن کرونای روسی در 4 کشور خارجی فراوری و صادر می گردد

رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه خاطرنشان کرد که واکسن روسی اسپوتینک در بیش از 10 نقطه در هند، چین، برزیل و کره جنوبی فراوری و صادر می گردد.

به گزارش خبرگزاری تاس، کریل دیمیتریف، رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF) روز پنجشنبه در مصاحبه با کانال تلویزیونی روسیه-24 خاطرنشان کرد که واکسن روسی اسپوتینک در بیش از 10 نقطه در هند، چین، برزیل و کره جنوبی فراوری و صادر می گردد.

وی گفت: [برای صادرات] ما بیش از پنج کارخانه فراوریی در هند داریم، یک سایت در کره داریم...، در چین نیز سه شرکت وجود دارد، در برزیل هم یک شرکت دارای مجوز فراوری است.

این مقام روسیه در ادامه تاکید نمود که واکسن اسپوتنیک توسط شرکت های دارویی پیشرو فراوری خواهد شد.

وی اضافه نمود: بسیاری از شرکت ها در حال رقابت بودند تا واکسن خود را فراوری نمایند و نه واکسن ما را، اما در اولین مرحله به کارایی واکسن اسپوتینک ایمان می آوردند و در حال حاضر فراوری واکسن ما را شروع نموده اند.

در تاریخ 11 آگوست، روسیه اولین کشوری بود که واکسن ویروس کرونا که Sputnik V نامگذاری شد را در سراسر جهان به نام خود ثبت کرد.

این واکسن توسط مرکز تحقیقات ملی گامالیا برای اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی وزارت بهداشت روسیه ساخته شد.

بایدن: تلفات کرونا تا ماه آینده به بیش از 500 هزار نفر خواهد رسید

رئیس جمهور آمریکا بر این باور است که تلفات ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور تا ماه آینده به بیش از 500 هزار نفر می رسد.

به گزارش رویترز، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه در اظهاراتی گفت: تلفات ویروس کرونا در آمریکا طی ماه آینده به بیش از 500 هزار نفر خواهد رسید.

بر اساس این گزارش وی اضافه نمود: مقابله با شیوع ویروس کرونا یک مبارزه سخت و طاقت فرسا است. آمریکا روزهای سختی در پیش دارد.

بایدن گفت: توزیع واکسن کرونا تا به امروز یک شکست ناخوشایند بوده است. شرایط به جای آنکه بهتر گردد در حال بدتر شدن است.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا خاطرنشان کرد: تا صبح پنجشنبه بیش از 37960000 دوز واکسن کرونا در سراسر کشور توزیع شده و 17546374 دوز واکسن نیز تا به امروز تزریق شده است.

این در شرایطی است که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به بیش از 24135690 نفر رسیده که نسبت به آمارهای قبلی 153106 نفر افزایش داشته است.

تعداد تلفات ویروس کرونا در آمریکا هم با 2297 نفر افزایش به بیش از 400306 نفر رسیده است.

شمار قربانیان کرونا در آلمان از 51 هزار نفر گذشت

شمار افرادی که تا صبح امروز آدینه به دلیل ابتلا به کرونا در آلمان جان خود را از دست داده اند از مرز 51 هزار نفر گذشت.

به گزارش سایت ورلد مترز، تا صبح امروز آدینه شمار افرادی که در آلمان به کرونا مبتلا شده اند به 2 میلیون و 108 هزار و 895 نفر رسید.

بر همین اساس 51 هزار و 151 نفر نیز در این کشور بر اثر ابتلا به کرونا از جهان رفته اند.

بر اساس آمارهای ثبت شده در کل جهان به 96 میلیون و 200 هزار نفر و آمار قربانیان نیز به 2 میلیون و 60 هزار نفر رسیده است.

برنامه سازمان جهانی بهداشت برای ارسال واکسن کرونا به آفریقا

سازمان جهانی بهداشت (WHO) میخواهد تا خاتمه سال 600 میلیون دوز واکسن کووید-19 به کشورهای آفریقایی تحویل دهد.

یکی از مقامات ارشد سازمان جهانی بهداشت روز گذشته (پنج شنبه) در یک کنفرانس خبری گفت: این سازمان میخواهد تا خاتمه سال 600 میلیون دوز واکسن کووید-19 را به کشورهای آفریقایی تحویل دهد.

دکتر ماتشیدیسو موئتی - رئیس منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در آفریقا - اضافه نمود: پیش بینی شده تا خاتمه سال حدود 20 درصد از جمعیت کشورهای آفریقایی تحت پوشش واکسن کروناویروس قرار گیرند و دو دوز از واکسن را دریافت نمایند.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، وی تاکید نمود: کادر درمان و افراد آسیب پذیر در این منطقه به تزریق واکسن موثر و ایمن کووید-19 احتیاج دارند. عادلانه نیست که آسیب پذیرترین جمعیت کشورهای آفریقایی در انتظار تزریق واکسن باشند و گروههای کم خطر در کشورهای ثروتمند واکسن دریافت نمایند.

آخرین آمار ابتلای به ویروس کرونا در ترکیه

وزیر بهداشت ترکیه نوشت: طی 24 ساعت گذشته از 165 هزار و 109 نفر تست کرونا گرفته شده است که از بین آنها 6 هزار و 289 نفر مبتلا تشخیص داده شده اند.

فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه درخصوص آخرین شرایط شیوع کرونا در این کشور در صفحه توئیتر خود نوشت: طی 24 ساعت گذشته از 165 هزار و 109 نفر تست کرونا گرفته شده است که از بین آنها 6 هزار و 289 نفر مبتلا تشخیص داده شده و 153 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

وی اضافه نمود: به این ترتیب در مجموع از 28 میلیون و 32 هزار و 559 نفر تست گرفته شده است که 2 میلیون و 412 هزار و 505 نفر از آنها مبتلا به کرونا تشخیص داده شده اند؛ همچنین 24 هزار و 640 نفر نیز جان خود را از دست داده اند. تعداد مبتلایان بدحال نیز 2 هزار و 74 نفر است.

تا به امروز و در نهمین روز واکسیناسیون عمومی در ترکیه نیز، یک میلیون و 126 هزار نفر واکسینه شده اند.

فائوچی: کرونای کشف شده در آفریقای جنوبی، از گونه انگلیسی آن نگران نماینده تر است

رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا از نگرانی ها در مورد گونه کشف شده کرونا در آفریقای جنوبی سخن گفت.

به گزارش دیلی میل، آنتونی فائوچی رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا و مشاور پزشکی ارشد بایدن خاطرنشان کرد گونه جدید کرونا که در آفریقای جنوبی کشف شده است، از همتای این ویروس که در انگلیس مشاهده شده، نگران نماینده تر است.

فائوچی خاطرنشان کرد گونه کرونای کشف شده در انگلیس دست کم در 20 ایالت آمریکا یافت شده است. او گفت: مانند گونه انگلیسی که دست کم در 20 ایالت وجود دارد، گونه آفریقای جنوبی کرونا ویروس که از سوی دانشمندان به نام 501Y شناخته می گردد، قابلیت عفونی بالاتری به نسبت نسخه اصلی کرونا دارد.

او در ادامه اضافه نمود: گونه های جدید پیوسته کشف می شوند و باید با احتیاط با آن ها برخورد کرد. ویروسی مانند کرونا پیوسته تغییر می نماید؛ اما بیشتر جهش ها تأثیری بر اثر بخشی واکسن نخواهد داشت.

رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا در ادامه گفت:، اما جهش هایی نیز وجود دارد که سبب می گردد تا اثر بخشی وکسن را کمتر کند. این ویژگی خطرناکی است که در گونه B117 مشاهده شده در انگلیس دیده نمی گردد؛ اما گونه ای که در برزیل مشاهده شده، اثر بخشی واکسن را کمتر می نماید.

فائوچی همچنین با تأکید بر ضرورت دوبرابر کردن فراوری واکسن برای مبارزه با کرونا گفت: اگر مجبور شویم واکسن ها را اصلاح کنیم، جایگزین هایی وجود دارد؛ اما فعلا به نظر می رسد این واکسن ها در برابر گونه های جدید مؤثر هستند.

تا کنون بیش از 25 میلیون نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، بیش از 420 هزار نفر جان خود را از دست داده اند. همچنین بیش از 98 میلیون نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، بیش از دو میلیون و 100 هزار نفر جان خود را از دست داد.

طرح های جدید اروپا برای مهار کرونا

شب گذشته سران کشورهای اروپایی در نشست ویدئویی درباره محدودیت های جدید سفر برای مهار کرونا توافق کردند و شیوع ویروس انگلیسی در این اتحادیه را بسیار نگران نماینده توصیف کردند.

به گزارشان تی وی آلمان، شب گذشته سران کشورهای اروپایی در یک کنفرانس ویدئویی راهکارهای مبارزه مشترک با کرونا و بخصوص نوع جهش یافته انگلیسی آن را مورد بحث و آنالیز قرار دادند.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده 27 عضو اتحادیه اروپا نمی خواهند سفرهای ضروری را محدود نمایند و مرزهای اروپایی تا حد ممکن برای کالاها و مسافران باز می ماند. این خبر را چارلز میشل، رئیس شورای اروپایی شب گذشته بعد از کنفرانس ویدئویی با سران اروپایی خاطرنشان کرد.

سران کشورهای اروپایی توافق کردند که اوضاع جدید ویروس کرونا به صورت خاص ردیابی گردد و فعالیت واکسیناسیون فرایند بهتری داشته باشد. همچنین باید یک گواهی واکسیناسیون برای افراد واکسینه شده وجود داشته باشد، اما در ابتدا هیچ امتیازی نباید برای این افراد در نظر گرفته گردد از جمله در سفرها

چارلز میشل همچنین از نگرانی بالای کشورهای عضو اتحادیه اروپا درباره شیوع ویروس انگلیسی اطلاع داده و گفت: از این رو محدوددیت ها باید حفظ گردد و در بعضی موارد در صورت امکان تشدید گردد. وی در عین حال گفت: مرزها باید باز بمانند تا به این ترتیب بازار داخلی کارآمد باشد.

اورزو لا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی هم خاطرنشان کرد که نهادهای اروپایی می خواهند گسترش کارت چراغ راهنمای کرونا را پیشنهاد دهند. به این ترتیب برای مناطقی که کرونا در آن ها به شدت گسترش پیدا نموده است یک دسته جدید قرمز تیره تعریف می گردد. به گفته وی در آینده محدودیت های سفر خاصی برای مناطق قرمز تیره کرونایی در نظر گرفته می گردد و همچنین باید از سفرهای غیر ضروری خودداری گردد.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم در آستانه برگزاری این نشست خواستار همکاری تنگاتنگ تر با کشورهای اروپایی شده و همچنین کنترل های مرزی در صورت عدم همکاری کشورها در تشدید محدودیت ها برای مهار کرونا را رد نکرد.

با این همه کمیسیون اروپایی می خواهد تا جایی که می تواند از تکرار مجدد طرح کنترل های مرزی در منطقه شنگن برای مهار کرونا جلوگیری کند. البته بعضی کشورها از جمله مجارستان، اتریش و دانمارک در حال حاضر هم کنترل های مرزی برای مهار کرونا را در دستور کار قرار داده اند. ویروس های جهش یافته انگلیسی و آفریقای جنوبی که گفته می گردد بسیار مسری تر از ویروس جدید است نگرانی های زیادی را در بین کشورهای اروپایی ایجاد نموده است.

درخواست برلین برای اقدامات مشترک اروپایی برای مهار کرونا

وی با اشاره به اینکه تنها مردم آلمان نیستند که از این بحران و محدودیت های آن رنج می برند همچنین آمارهای مرگ های کرونایی در کشورش را وحشتناک دانسته و به این مسئله اشاره نمود که در 24 ساعت اخیر هم بیش از هزار نفر در کشور در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

مرکل بار دیگر درخواست کرد که مبارزه با ویروس کرونا حتی الامکان به صورت مشترک و قابل فهم در آلمان و همراه با کشورهای همسایه انجام گیرد.

مرکل کرونا را یک فاجعه قرن در مفهوم یک فاجعه طبیعی دانسته و غلبه بر آن را احتیاجمند صبر بالایی دانست.

مرکل یک رویکرد واحد و منسجم علیه ویروس جهش یافته انگلیسی را درخواست نموده و گفت: اگر کشورهای همسایه این اقدام را انجام ندهند کنترل های مجدد مرزی بعید نیست. وی در عین حال گفت که ما اقدامات زیادی را انجام می دهیم تا از این مسئله جلوگیری کنیم.

پیشنهاد همکاری مرکل با روسیه در زمینه واکسن کرونا

مرکل در بخش دیگری از سخنانش حمایت از روسیه در اقدامات بیشتر برای فراوری و توسعه واکسن کرونایی روسی اسپونتیک را پیشنهاد داد.

وی در عین حال تصویب و آماده سازی در اتحادیه اروپا را پیش شرط همکاری آلمان با روسیه در این راستا خاطرنشان کرد.

جهش تازه ویروس کرونا در آلمان

مرکل همچنین از یک تصویر جدا شده شرایط کرونایی در آلمان سخن گفته و درباره به خطر افتادن همه کوشش ها در مهار کرونا با توجه به شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی کرونا هشدار داد. وی از این رو از همگان خواست کاملا محتاطانه عمل نمایند.

مرکل همچنین گفت: ما در شرایط بسیار دشواری قرار داریم. وی با اشاره به کاهش اندک آمار مبتلایان و و بستری شدگان در تخت های مراقبت های ویژه در عین حال گفت : اما خطر ویروس جهش یافته انگلیسی باید بسیار جدی گرفته گردد.

رئیس انجمن پزشکان بیمارستان های پیشرو در آلمان (VLK)هم درباره گسترش ویروس جهش یافته انگلیسی ابراز نگرانی نموده است.

رئیس دفتر صدر اعظم آلمان هم با توجه به شیوع ویروس انگلیسی از احتمال ضرورت کنترل های مرزی سخن گفته است.

هلگا براین، رئیس دفتر صدر اعظم آلمان خواستار اقدامات مشترک اروپا برای مهار ویروس جهش یافته انگلیسی شده و تاکید نمود که همه کشورها باید مانند آلمان اقداماتی را در پیش گیرند تا این بحران را مهار نموده و به این ترتیب از گسترش ویروس انگلیسی جلوگیری نمایند.

وی تاکید نمود: اگر یک کشور همسایه این کار را انجام ندهد در این صورت ما به دشواری می توانیم از خود در برابر این ویروس جهش یافته محافظت کنیم. در این صورت قواعد سختگیرانه مرزی امری غیر قابل اجتناب خواهد بود. از آنجایی که هیچ کس خواستار این نیست باید اتحادیه اروپا به صورت مشترک عمل کند.

اولاف شولتز، معاون صدر اعظم آلمان هم ویروس جهش یافته انگلیسی را عامل نگرانی زیادی دانسته و تاکید نمود: ما باید محتاط باقی بمانیم.

کشف 28 مورد آلودگی به ویروس انگلیسی در آلمان

یک سخنگوی انستیتو رابرت کخ آلمان هم اعلام نموده که تا به حال 28 مورد ویروس جهش یافته انگلیسی در هفت ایالت آلمان شناسایی شده است. حدود 17 مورد آلودگی به ویروس جهش یافته آفریقای جنوبی هم در این کشور شناسایی شده است.

به دلیل نگرانی درباره شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی سران کشورهای اروپایی می خواهند امشب درباره یک رویکرد واحد در مبارزه با این مسئله با هم مشاوره نمایند. در بحث های امروز قرار است به مسئله اقداماتی مانند کنترل های مرزی شناسایی بهتر ویروس جهش یافته انگلیسی و هماهنگی های بیشتر در اعمال محدودیت ها پرداخته گردد. پیش از آن کمیسیون اروپایی بعضی توصیه ها برای یک جبهه گیری متحد علیه کرونا را توصیه نموده است. در مرکز این اقدامات باید تسریع واکسیناسیون در اروپا گنجانده گردد.

1013 مرگ کرونایی روزانه در آلمان

آمار مبتلایان به کرونا در آلمان مرتبا در حال افزایش است. انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 20398 مورد دیگر ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت و 1013 مورد مرگ کرونایی دیگر اطلاع داد.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در آۀمان 2097706 نفر به کرونا مبتلا شده و 50636 نفر ه در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 4 اسفند 1399 بروزرسانی: 4 اسفند 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 829

به "بیش از 98 میلیون مبتلا تا به امروز، کشف 28 مورد آلودگی به ویروس انگلیسی در آلمان، ثبت 103 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 98 میلیون مبتلا تا به امروز، کشف 28 مورد آلودگی به ویروس انگلیسی در آلمان، ثبت 103 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید