کرونا در اروپا، از دشواری بهبود مالی تا 32 مورد مرگ پس از تزریق واکسن آسترازنکا در انگلیس

به گزارش مجله لیست پیوند، بانک مرکزی اروپا با توجه به موج سوم کرونا همچنان مسیری طولانی برای بهبود اوضاع مالی این اتحادیه را پیش بینی نموده و مقام های بهداشتی انگلیس هم از 168 مورد عارضه لخته شدن خون و 32 مورد مرگ بعد از تزریق آسترازنکا خبر داده اند.

کرونا در اروپا، از دشواری بهبود مالی تا 32 مورد مرگ پس از تزریق واکسن آسترازنکا در انگلیس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا با همه عواقب سیاسی، اجتماعی و مالی آن همچنان در اروپا جولان می دهد.

بیش از 27 هزار ابتلای روزانه در آلمان

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای 27543 مورد ابتلای جدید به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع داد که به این ترتیب نرخ مبتلایان به کرونا به ازای هر 100 هزار نفر به 164 افزایش پیدا کرد.

265 نفر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا در آلمان جان خود را از دست دادند.

وزیر بهداشت آلمان : بخش بسیار سخت مبارزه با کرونا هنوز باقی مانده است

ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان هم امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با معاون رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان گفت که از سختی اقدامات و محدودیت های کنونی مطلع است اما برای به دست آوردن زمان تا تابستان این اقدامات ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه محدودیت های تردد و ارتباط اقدامات بسیار سختی است گفت: این محدودیت ها سخت و سخت است، اما این یک دوران گذار است که ما همچنان باید آن را تحمل کنیم. در اینجا مسئله ساختن یک پل مطرح است که بخش بسیار سخت آن و البته آخرین بخش آن باقی مانده است.

وزیر بهداشت آلمان همچنین گفت: ما داشتیم برای کاهش محدودیت ها آماده می شدیم که ویروس های جهش یافته آمدند. من هیچ چیزی را بعید نمی دانم، اما با توجه به مطلعی های امروز نسبت به آینده اطمینان دارم.

وی همچنین این خبر را که در امسال موج آنفولانزایی در کشور وجود نداشت را خبر خوبی دانست.

لارس شاد، معاون رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان هم از همه شهفرایندان خواست به محدودیت های کرونایی پایبند باشند و همگی را به همبستگی اجتماعی فراخواند.

وی همچنین گفت: 80 درصد بیماران بستری شده در تخت های مراقبت های ویژه به تنفس مصنوعی احتیاج دارند. در حال حاضر حدود هزار نفر در هفته در اثر ابتلا به کرونا می میرند. این ویروس حتی برای افراد سالم و جوانان هم بی ضرر نیست.

وزیر بهداشت آلمان هم گفت: ما همچنان در بخش های مراقبت های ویژه شرایط بسیار سختی داریم و بعضی تنگناهای منطقه ای در این زمینه وجود دارد. بخصوص این شرایط بار سنگینی روی دوش پرسنل است. اگر تعداد مبتلایان افزایش یابد همچنین فشارها بر بخش های اورژانس بالا می رود. این شرایط تنها زمانی تغییر می نماید که بخش اعظمی از جمعیت واکسینه شوند و در حال حاضر باید از این فشار بیش از حد جلوگیری کرد.

طرح سراسری ترمز اضطراری از روز شنبه در آلمان اجرایی می شود

طرح سراسری ترمز اضطراری برای مهار کرونا از روز شنبه در آلمان اجرا می شود. فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان هم بعد از تصویب این قانون توسط مجلس شورای ایالت های آلمان (بوندس رات) روز گذشته آن را امضا کرد.

این قانون پیش بینی نموده است که هرگاه برای مدت سه روز پیاپی شاخص هفتگی موارد ابتلا به ویروس کرونا بیش از 100 نفر در یکصدهزار نفر جمعیت باشد، آنگاه اجرای این محدودیت ها الزامی خواهد بود:

هر خانواده ای تنها می تواند با یک نفر از یک خانواده دیگر ملاقات داشته باشد. بچه ها زیر 14 سال در این محدودیت محسوب نمی شوند.

تردد شبانه از ساعت ده شب تا پنج بامداد روز بعد ممنوع است. این محدودیت شامل پیاده روی فردی یا دویدن تا حداکثر تا ساعت 12 شب نمی شود. افزون بر آن، این محدودیت شامل موارد اضطراری و امور حرفه ای و مراقبت های پزشکی و درمانی یا دلایل اضطراری دیگر نمی شود.

فروشگاه های عرضه نماینده کالاهای اساسی از این محدودیت ها مستثنی هستند. در خصوص سایر فروشگاه ها، عرضه تست منفی کرونا و مشخص وقت برای مراجعه الزامی است. در صورت افزایش شاخص ابتلا به بیش از 150 نفر، خریداران تنها می توانند برای تحویل سفارش های خود به فروشگاه ها مراجعه نمایند.

هرگاه شاخص از 165 نفر تجاوز کند، مدارس نیز تنها می توانند به شکل مجازی آموزش دانش آموزان را دنبال نمایند.

شرکت در مراسم عزاداری نیز به 30 نفر محدود می شود.

باید یادآور شد که این مقررات قرار است تا روز 30 ژوئن اعمال شود. تا کنون دولت های ایالت ها با بهره دریافت از ساختار نامتمرکز سیاسی آلمان در اجرای چنین قوانینی مختار بوده اند

نخست وزیر فرانسه: نقطه اوج کرونا در کشور بدست آمده است

نخست وزیر فرانسه هم اعلام نموده که نقطه اوج موج سوم کرونا در این کشور بدست آمده است و شرایط بهتر می شود. وی همچنین از پایداری شرایط در بخش های مراقبت های ویژه سخن گفته است. وی در عین حال گفت که به دلیل گسترش نوع انگلیسی کرونا مدت طولانی تری طول می کشد تا شمار مبتلایان کاهش یابد.

بانک مرکزی اروپا: همچنان جهت طولانی برای بهبود اوضاع مالی در پیش داریم

بانک مرکزی اروپا هم با توجه به موج سوم کرونا همه گزینه ها برای مبارزه با پیامدهای مالی این بیماری همه گیر را باز گذاشته است.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا روز پنج شنبه در سخنانی در فرانکفورت گفت: ما هنوز راه طولانی را برای عبور از پل این بیماری همه گیر و پایدار شدن فرایند بهبود اوضاع مالی در پیش داریم.

بر اساس ارزیابی بانک مرکزی اروپا اقتصاد منطقه یورو تازه در نیمه دوم سال 2020 به طور میانگین می تواند به شرایط قبل از بحران بازشود.

168 مورد عارضه لخته شدن خون بعد از تزریق آسترازنکا در انگلیس

بر اساس اطلاعات مقامات بهداشتی انگلیس در این کشور 168 مورد عارضه لخته شدن خون در ارتباط با افرادی که واکسن آسترازنکا را تزریق نموده اند مشاهده شده است که 32 مورد آن به مرگ منجر شده است. البته نهادهای بهداشتی انگلیس همچنان به این توصیه خود تاکید دارند که خطرات تزریق این واکسن بسیار کم تر از فواید آن است.

بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی انگلیس تا 14 آوریل 21.2 میلیون نفر در این کشور با واکسن آسترازنکا علیه کرونا واکسینه شدند.

حدود 40 درصد مجارها اولین دوز واکسن کرونا را دریافت نموده اند

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان هم گفت که تا اواسط هفته آینده حدود 40 درصد شهفرایندان علیه کرونا واکسینه می شوند و به این ترتیب زمینه برای کاهش محدودیت ها فراهم می شود. مجارستان اولین کشوری در اتحادیه اروپا بود که بدون مجوز آژانس دارویی اروپا واکسن های روسی و چینی را هم در کمپین واکسیناسیون سراسری خود مورد استفاده قرار داد.

افزایش شماربیماران بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه آلمان

شمار بیماران سخت کرونایی بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه آلمان بار دیگر از مرز 5 هزار نفر عبور کرد. بر اساس اطلاعات مقام های بهداشتی این کشور شمار این بیماران در آلمان به 5049 نفر رسیده است.

مشاهده اولین مورد آلودگی به ویروس جهش یافته هندی در بلژیک

برای اولین بار در بلژیک نوع هندی ویروس جهش یافته کشف شده است. بر اساس اطلاعات مقام های بهداشتی بلژیک این ویروس جهش یافته در یک گروه 20 نفره دانشجویان هندی کشف شده که اواسط آوریل با هواپیما به پاریس آمده و با اتوبوس به بلژیک سفر کردند.

ویروس جهش یافته هندی تا به حال در کشورهای آمریکا، استرالیا، سرزمین های اشغالی و سنگاپور هم دیده شده است. در بعضی کشورها هم ممنوعیت سفرها از کشور هند تصویب شده است.

جدیدترین آمارهای کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 34,318 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 283 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 2,729 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 18 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 16,232 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 360 نفر بر اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در اسپانیا هم بر اساس جدیدترین آمارها در عرض 24 ساعت 10,814 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 132 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,408,606 نفر از شروع شیوع کرونا به آن مبتلا شده اند و 102,164 نفر هم اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در انگلیس هم تا به امروز 4,398,431 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 127,345 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 3,920,945کرونا مبتلا شده اند و 118,357بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

جدیدترین آمارها نشان می دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,456,886 نفر کرونا مبتلا شده اند و 77,496 نفر هم اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در آلمان هم تا به حال 3,238,054 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 81,693 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 984

به "کرونا در اروپا، از دشواری بهبود مالی تا 32 مورد مرگ پس از تزریق واکسن آسترازنکا در انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از دشواری بهبود مالی تا 32 مورد مرگ پس از تزریق واکسن آسترازنکا در انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید