درخواست صنعا برای مداخله سازمان ملل در بحران مشتقات نفتی

به گزارش مجله لیست پیوند، وزیر نفت و معادن در دولت نجات ملی صنعاء از سازمان ملل خواست تا به سوخت رسانی و ارسال مشتقات نفتی به ملت یمن یاری کند.

درخواست صنعا برای مداخله سازمان ملل در بحران مشتقات نفتی

به نقل از سایت المیادین، احمد عبدالله دارس، وزیر نفت و معادن در دولت صنعاء در جریان ملاقات با نماینده سازمان ملل و هماهنگ کننده امور انسانی در یمن تاکید نمود که کشورش امید زیادی به سازمان ملل در انجام وظایف انسانی خود و کوشش جهت رساندن مشتقات نفتی به ملت یمن برای ممانعت از وقوع یک فاجعه انسانی دارد.

عبدالله دارس همچنین تاکید نمود، سازمان ملل باید نقش برجسته ای در تحت فشار قرار دادن کشورهای عضو ائتلاف متجاوز عربی تحت امر عربستان برای آزاد کردن کشتی های حامل نفت ایفا نماید.

وی در ادامه اضافه نمود، شرایط فعلی خطرناک شده است و آزادسازی کشتی های حامل سوخت یمن به یک امر ضروری تبدیل شده است و این مسأله، مداخله فوری برای ممانعت از توقف فعالیت بخش های خدمات رسانی را می طلبد.

وزیر نفت و معادن دولت صنعاء بر وظیفه سازمان ملل جهت کوشش برای ایجاد مکانیزمی که شامل توقف فعالیت دزدی دریایی توسط ائتلاف متجاوز عربی و ممانعت از توقیف کشتی های حامل مشتقات نفتی در آینده باشد، تاکید نمود.

دارس همچنین توضیح داد، نیروهای ائتلاف عربی همچنان 14 کشتی نفتی از جمله یک کشتی حامل مازوت و یک کشتی حامل گاز خانگی را برای مدت زمان های متفاوتی توقیف نموده است.

وی گفت، غرامت هایی که ملت یمن به خاطر توقیف کشتی های حامل سوخت پرداخت نموده به بیش از 33 میلیون دلار در سال 2021 رسیده است.

در اوایل امسال میلادی، شرکت نفتی یمن خاطرنشان کرد، خسارت های اقتصادی ناشی از تداوم توقیف کشتی های حامل مشتقات نفتی از سوی ائتلاف سعودی از 10 میلیارد دلار فراتر رفته است.

شرکت نفت یمن در ژانویه گذشته، تجمع اعتراض آمیزی در مقابل دفتر سازمان ملل در صنعاء در محکومیت تداوم توقیف کشتی های حامل مشتقات نفتی از سوی ائتلاف عربی برگزار کرد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 916

به "درخواست صنعا برای مداخله سازمان ملل در بحران مشتقات نفتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست صنعا برای مداخله سازمان ملل در بحران مشتقات نفتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید