رومانی به جنگنده اف، 35 مجهز می شود

به گزارش مجله لیست پیوند، رومانی جهت تقویت نیروی هوایی خود و اجرای انواع ماموریت ها قصد خرید جنگنده های اف-35 از آمریکا را دارد.

رومانی به جنگنده اف، 35 مجهز می شود

به گزارش سرویس بین الملل خبرنگاران، رومانی اعلام کرده که در راستای تقویت نیروی هوایی خود قصد خرید جنگنده های اف-35 ساخت شرکت آمریکایی لاکهید مارتین را دارد.

به نوشته وبگاه دیفنس نت کلاوس یوهانیس رئیس جمهور رومانی خاطرنشان کرد که قصد دارد جنگنده های اف-35 لاکهید مارتین را به عنوان بخشی از برنامه نوسازی نیروی هوایی خریداری کند.

وی در پایگاه هوایی ژنرال امانویل یونسکو در مرکز رومانی گفت: انواع نو هواپیماهای موجود در ارتش امکان اجرای ماموریت ها با کارایی بالا را فراهم می کند.

نیروی هوایی رومانی در حال حاضر متشکل از 17 جنگنده اف-16 است که بخارست به صورت دست دوم از پرتغال برای جایگزینی با میگ-21 خریداری کرده است. میگ 21 تا سال 2024 از دور خارج می شود.

وزیر دفاع رومانی چندی قبل از مجلس خواست تا به خرید 32 هواپیمای دست دوم اف-16 از نروژ به مبلغ تقریبی 500 میلیون دلار چراغ سبز نشان دهد. رومانی قصد دارد تا سال 2026 حدود 11 میلیارد دلار برای تقویت توان دفاعی خود هزینه کند.

آمریکا مدت هاست که با بهانه مقابله با روسیه و کمک به ناتو به رومانی،کشور واقع در شرق اروپا کمک نظامی می کند.

چندی قبل، نیروی هوایی ایالات متحده خاطرنشان کرد که چند فروند پهپاد ام کیو-9 ریپر خود را در رومانی مستقر کرده است. نیروی هوایی ایالات متحده مستقر در اروپا برای پیشبرد منافع، پشتیبانی از متحدان و شرکت در رزمایش های مختلف در منطقه پهپادهای ام کیو-9 ریپر خود را در پایگاه هوایی کامپیا تورزی در رومانی مستقر کرد.

این ماموریت که از ژانویه (دی) سال 2020 شروع شده با هماهنگی کامل با دولت رومانی است. ام کیو -9 ریپر، پهپاد رزمی با سقف پرواز میانه است که در عملیات جنگی، اطلاعاتی و شناسایی از آن استفاده می شود.

مقر فرماندهی دفاع هوایی و موشکی آمریکا در اروپا چندی قبل تاد پیشرفته ترین سامانه دفاع موشکی خود را نیز در رومانی مستقر کرد.

مقر اروپایی نظامیان آمریکا نیز یکی از دو مقر فرماندهی این کشور با تمرکز بر اروپا، بخش هایی از آسیا، خاورمیانه، قطب شمال و اقیانوس اطلس است. این مقر فرماندهی بیش از 60 هزار نیرو و پرسنل غیرنظامی را دارد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 اسفند 1400 بروزرسانی: 21 اسفند 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1365

به "رومانی به جنگنده اف، 35 مجهز می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رومانی به جنگنده اف، 35 مجهز می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید