گامی بلند در راستای تضمین سلامت بچه ها و نوجوانان با فراوری تنقلات فراسودمند
به گزارش مجله لیست پیوند، بر اساس ارزیابی سازمان غذا و دارو، در همایش روز جهانی غذا که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار گردید؛ نشان ایمنی و سلامت برای اولین بار به یک برند پاستیل تعلق گرفت.
برند دکتربن با تحقیقات گسترده و بهره گیری از فناوری های دانش بنیان، مقدار شکر موجود در پاستیل را تا 50% کاهش داد. این امر با توجه به شیوع روزافزون بیماری خاموش دیابت در میان بچه ها، اقدامی بسیار ارزشمند در حوزه غذا تلقی می گردد.
امروزه با توجه به رشد روزافزون جمعیت، احتیاج به غذا و توسعه صنایع غذایی بیش از هر زمان دیگری مورد توجه کشورهای مختلف قرار گرفته است. یکی از مسائل بسیار پر اهمیت در این حوزه توجه به سلامت نسل آینده هر کشور است. کسانی که قرار است در سال هایی نه چندان دور نبض اقتصاد و گردش اطلاعات را در جامعه بر عهده بگیرند. از این رو می بایست تأمین مواد غذایی سالم و سودمند برای رشدکافی و حفظ سلامت بچه ها و نوجوانان را در اولویت فراوریات غذایی هر کشوری قرار داد.
مشاهدات میدانی نشان می دهد، با توجه با افزایش هزینه های فراوری، بعضی از شرکت های صنایع غذایی جهت کاهش هزینه ها از مصنوعات مضر استفاده می نمایند. این امر می تواند سلامت جامعه را به طور جدی با خطر روبرو کند. لذا یکی از پارامترهای اساسی در آنالیز سلامت محصولات صنایع غذایی، استفاده به مقدار از افزودنی های مجاز نظیر شکر، نمک و عدم استفاده از مواد اولیه و افزودنی های غیرمجاز نظیر رنگ های مصنوعی است. لذا توجه به اصل سلامت محوری مواد غذایی، به طور جدی در دستورکار سازمان غذا و دارو قرار گرفته است.
به همین دلیل این سازمان پس از ارزیابی های دقیق و سختگیرانه، در همایشی که به مناسبت روز جهانی غذا به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ایران و با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی برگزار گردید با اهدای نشان ایمنی و سلامت، از شرکت های منتخب و فعال در بخش فراوری محصولات سلامت محور تقدیر کرد. نکته جالب توجه در این دوره، حضور یک محصول در حوزه تنقلات بود. بخشی که شاید در اغلب اوقات، افکار عمومی نسبت به سلامت این محصولات، تردید دارند.
برند دکتربن فراوری نماینده پاستیل های سلامت محور، برای نخستین بار مفتخر به دریافت این نشان شد و تا این لحظه تنها پاستیل ایرانی پیروز به کسب این نشان شده است. محصولی که از سال 1398 با حضور قدرتمند در بازار کشور اصل توجه ویژه به سلامت جامعه را در رأس فعالیت های خود قرار داده است. این برند که از محصولات شرکت صنایع غذایی ماسترفوده است با اجرای استانداردهای بسیار سختگیرانه، سعی کرد تا با فراوری محصولات بسیار مجذوب کننده و فراسودمند سلامت بچه ها و نوجوانان را تضمین کند.
پاستیل دکتربن در مواجهه با مسئله شیوع بیماری خاموش دیابت در جامعه به ویژه در میان بچه ها، در اقدامی تحسین برانگیز با تحقیقات گسترده و بهره گیری از فناوری های پیشرفته، مقدار شکر موجود در پاستیل را تا 50% کاهش داد. بعلاوه دکتربن در پاسخ به بحران تغذیه ای که سلامتی جامعه به ویژه بچه ها و نسل های آینده را تهدید می نماید، ایده غنی سازی محصولات پاستیل را مطرح کرده است. از آنجا که بچه ها نسبت به استفاده از داروهای مکمل و مواد حاوی ریزمغذی ها مقاومت دارند، این برند با افزودن مواد سودمند نظیر انواع ویتامین ها، زینک و آهن به فرمولاسیون پاستیل، محصولی فراسودمند فراوری کرده است. به این ترتیب دکتربن به پاستیلی تبدیل شده است که در کنار طعم و بافت مجذوب کننده، نه تنها برای سلامتی مضر نیست، بلکه برای رشد و سلامتی بچه ها نیز مفید است.
کیفیت بالای این محصول فراسودمند سبب شده است، علی رغم حضور رقبای مطرح در عرصه جهانی و تمامی مسائل موجود در بخش صادرات، پاستیل دکتربن به عنوان یکی از پرچمداران جوان صنعت غذای ایران در عرصه بین المللی حضوری چشمگیر داشته باشد و به کشورهای مختلف در آسیا و اروپا صادر گردد.
گفتنی است شرکت صنایع غذایی ماسترفوده از سال 1392 در صنعت غذای کشور به عنوان اولین و بزرگترین شرکت ایرانی فراورینماینده محصولات فراسودمند به شمار رفته و همیشه در توسعه فرهنگ فراوری محصولات فراسودمند نقشی فراموش نشدنی داشته است.
منبع: همشهری آنلاین