اوکراین یک کنسول روس را اخراج کرد

به گزارش مجله لیست پیوند، در ادامه تنش های نظامی و دیپلماتیک میان کی یف و مسکو، وزارت خارجه اوکراین کنسول روسیه در شهر اودسا را از خاک کشورش اخراج کرد.

اوکراین یک کنسول روس را اخراج کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در ادامه تنشهای فزاینده میان روسیه و اوکراین، وزارت خارجه کی یف خاطرنشان کرد که کنسول روسیه در شهر اودسا را به عنوان عنصر نامطلوب معرفی نموده است.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، وزارت خارجه اوکراین این اقدام را پاسخی به اخراج دیپلمات خود توسط دولت روسیه در روز دوشنبه خوانده است.

براساس این گزارش، این کنسول روس باید تا خاتمه روز 30 آوریل(سه روز دیگر) خاک اوکراین را ترک کند.

اوکراین پیش از این نیز 13 دیپلمات روس را از این کشور اخراج نموده بود که با پاسخ متقابل روسیه روبرو شد.

تنش میان اوکراین و روسیه طی ماههای گذشته به شدت افزایش یافته است. روسیه دهها هزار نظامی خود به نزدیکی مرزهای خود در اوکراین اعزام نموده است و دولت اوکراین با شرکای غربی خود نیز تحرکات نظامی خود را در مرزهای روسیه و دریای سیاه افزایش داده اند.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه امروز (سه شنبه) در جلسه شورای وزرای دفاع سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) در دوشنبه درباره عواقب اقدامات آمریکا و ناتو در اروپا هشدار داد.

وی تاکید نموده، تشدید تهدید نظامی در پی اقدامات ایالات متحده و ناتو در منطقه اروپا با افزایش آمادگی رزمی نیروها و تقویت حضور رو به جلو تسهیل می گردد. زیرساخت های نظامی در حال مدرن شدن است، شدت آموزش عملیاتی و رزمی در حال افزایش است. احساسات ملی گرایانه در اوکراین در حال افزایش است که درگیری مسلحانه در دونباس از جمله در نواحی هم مرز با روسیه را تهییج می نماید.

شویگو در ادامه در اشاره به اظهارات مداخله جویانه و تهدیدآمیز غرب در مورد اقدامات نظامی روسیه در مرزهای خود، تاکید نمود که مسکو هر کاری که لازم ببیند برای اطمینان از امنیت مرزهایش انجام خواهد داد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 990

به "اوکراین یک کنسول روس را اخراج کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوکراین یک کنسول روس را اخراج کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید