30 میلیون شهروند روس تا سرانجام خرداد واکسینه خواهند شد

به گزارش مجله لیست پیوند، وزیر بهداشت روسیه با اشاره به فرایند فراوری سریع واکسن های روسی، برنامه ریزی شده که تا اواخر ماه مه-اواسط ژوئن (خرداد ماه)، حدود 30 میلیون نفر از شهفرایندان علیه ویروس کرونا واکسینه شوند.

30 میلیون شهروند روس تا سرانجام خرداد واکسینه خواهند شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، میخائیل موراشکو وزیر بهداشت روسیه در مصاحبه ای خاطرنشان کرد که طبق برنامه ریزی صورت گرفته در این کشور تا تاریخ 15 ژوئن (25 خرداد ماه)، حدود 30 میلیون نفر از شهروندان علیه ویروس کرونا واکسینه خواهند شد.

موراشکو گفت: در حال حاضر قرارداد دریافت 30 میلیون دوز واکسن اسپوتنیک-وی امضاء شده و همچنین قرار است محموله های مضاعفی از واکسن اپی.واک.کرونا دریافت خواهد شد. برنامه های فراوری واکسن های روسی با سرعت در حال اجرا است و ما امیدواریم که تا اواخر ماه مه یا 15 ماه ژوئن، بیش از 30 میلیون نفر از شهروندان واکسینه شده باشند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز گذشته واکسیناسیون شهروندان علیه عفونت ویروس کرونا را وظیفه اصلی دولت نامید و در عین حال یادآور شد که این اقدام داوطلبانه بوده و تصمیمی است که هر کس باید شخصاً بگیرد .

پوتین اضافه نمود، تا به امروز بیش از 6 میلیون و 300 هزار نفر از شهروندان روسیه اولین دوز واکسن کرونا را دریافت نموده و 4 میلیون و 300 هزار نفر هم هر دو دوز واکسن را تزریق نموده اند. به گفته وی، گسترش واکسیناسیون این امکان را فراهم می نماید تا هر چه سریع تر بر اپیدمی کرونا فایق آمده و از رژیم محدودیت ها خارج شد .

مقامات روسی پیش از این اعلام نموده بود که طبق برنامه ریزی صورت گرفته، قرار است حداقل 70 درصد از مردم روسیه در برابر کرونا واکسینه شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 928

به "30 میلیون شهروند روس تا سرانجام خرداد واکسینه خواهند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "30 میلیون شهروند روس تا سرانجام خرداد واکسینه خواهند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید