یارانه چه کسانی از دی ماه افزایش نمی یابد؟

به گزارش مجله لیست پیوند، به گزارش خبرنگاران، قرار است یارانه ها از دی ماه دو برابر گردد، در حال حاضر دو یارانه نقدی و معیشتی بنزین به خانوارها پرداخت می گردد که قرار است از ماه آینده علاوه بر یارانه ای که به صورت نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز می گردد بن خرید کالا نیز داده گردد.

یارانه چه کسانی از دی ماه افزایش نمی یابد؟

معاون مالی رئیس جمهور روز گذشته از دو برابر شدن یارانه ها در دی ماه خبر داده است، به گفته او قرار بود از آذر ماه رقم یارانه ها دو برابر گردد، اما به دلیل مشکلاتی که در تهیه بن کارت ایجاد شد این فرایند به دی ماه منتقل شد. آنطور که محسن رضایی گفته، یک خانوار چهار نفره رقمی معادل 800 هزار تومان نقد و کالا یارانه دریافت می نماید.

آنگونه که جعفر قادری، نماینده مجلس اعلام نموده یارانه تازه قرار است به هفت دهک اول جامعه پرداخت گردد.

از آنجایی که دولت قصد اضافه کردن یارانه بگیر تازه را ندارد، حدود هفت میلیون نفر هیچ کدام از دو یارانه نقدی و معیشتی را دریافت نمی نمایند که احتمالا این افراد از دریافت یارانه تازه محروم هستند.

بعلاوه دولت در یک مصوبه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام نموده که ظرف مدت سه ماه سه دهک از یارانه بگیران را حذف کند. این مصوبه دولت نیز نشان می دهد که حدود 20 میلیون نفر از کسانی که یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی دریافت می نمایند مشمول یارانه تازه نمی شوند.

به احتمال زیاد کسانی که یارانه نقدی و بن کارت را از ماه آینده دریافت می نمایند، همان 60 میلیون نفری است که یارانه معیشتی بنزین دریافت می نمایند. دولت دوازدهم نیز برای حمایت های معیشتی خود ملاک را 60 میلیون نفر اعلام نموده است.

بنابراین به نظر می رسد که همان افرادی که تا پیش از این یارانه معیشتی یا همان یارانه بنزین را دریافت می کردند، می توانند از دی ماه منتظر افزایش یارانه باشند.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 12 اسفند 1400 بروزرسانی: 12 اسفند 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1356

به "یارانه چه کسانی از دی ماه افزایش نمی یابد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یارانه چه کسانی از دی ماه افزایش نمی یابد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید