گردشگری معدن در کوهبنان راه اندازی می گردد

به گزارش مجله لیست پیوند، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: برای نخستین بار در استان کرمان گردشگری معدن در شهرستان کوهبنان راه اندازی می گردد.

گردشگری معدن در کوهبنان راه اندازی می گردد

به گزارش خبرنگاران از کرمان، محمود وفایی در نشست با فرماندار کوهبنان به ثبت جهانی کویر لوت اشاره نمود و گفت: خوشبختانه با ثبت کویر لوت در فهرست میراث جهانی تقاضا از سوی گردشگران داخلی و خارجی برای دیدن این اثر طبیعی رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه فعالیت ها و جشنواره های مختلفی در محل کلوت های شهداد برپا می گردد، توضیح داد: این جشنواره ها توسط بخش خصوصی انجام می گردد و اداره کل میراث فرهنگی به عنوان بخش دولتی بر این فعالیت ها نظارت می نماید.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گردشگری معدن را یکی دیگر از ظرفیت های گردشگری استان کرمان جهت جذب گردشگران مطرح نمود و گفت: استفاده و بهره برداری مناسب از این پتانسیل گردشگری برای نخستین بار از سوی استان کرمان مطرح شد چرا که این استان در بخش معادن بسیار غنی است.

وفایی با اشاره به اینکه شهرستان کوهبنان کلکسیون کاملی از ظرفیت های گردشگری بوده که گردشگری معدن بخشی از این کلکسیون است، اضافه کرد: این شهرستان در بخش معادن زغال سنگ بسیار غنی بوده و می تواند با مشارکت بخش خصوصی، معادن متروکه و حتی در حال فعالیت را محلی برای جذب گردشگر تبدیل کرد.

وی به لزوم اموزش راهنمایان تخصصی معادن در استان کرمان اشاره نمود و گفت: با وجود راهنمایان متخصص و اماده سازی زیر ساختهای لازم در مناطق روستایی به راحتی می توان معادن این شهرستان را مملو از گردشگران علاقمند کرد.

پیشرفت 47 درصدی پروژه زیرگذر آزادی

معاون فنی و عمرانی شهرداری کرمان از پیشرفت 47 درصدی پروژه زیرگذر آزادی اطلاع داد.

محمدرضا فرقانی با اشاره به 781 شمع اجرا شده در این پروژه اضافه کرد: کوشش مجموعه شهرداری بر اتمام این زیرگذر زودتر از موعد مقرر است.

وی با بیان اینکه عملیات شمع ریزی سه تقاطع شهید بادپا، شهید الله دادی و روگذر ولی عصر سرانجام یافت خاطر نشان کرد: پایه های این سه تقاطع نیز به طور کامل اجرا شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری کرمان با اشاره به اجرای 32 شمع تقاطع سربازان گمنام امام زمان (عج) گفت: با اجرای 195 شمع تقاطع غیرهم سطح شهدای خلبان، پیشرفت فیزیکی این پروژه به بیش از 49 درصد رسید.

نمایشگاه مجازی آثار برتر حقوق بشر آمریکایی در کرمان برگزار می گردد

همزمان با بزرگداشت حماسه ماندگار 9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نمایشگاه مجازی آثار برتر جشنواره هنری حقوق بشر آمریکایی در وب سایت حوزه هنری استان کرمان برگزار می گردد.

این نمایشگاه شامل 20 اثر پوستر و 13 اثر کاریکاتور از هنرمندان ارزشی سراسر کشور در جشنواره هنری حقوق بشر آمریکایی است که از 9 دی ماه جاری در معرض دید عموم قرار می گیرد.

علاقه مندان جهت بازدید این نمایشگاه می توانند به صفحه نمایشگاه مجازی حوزه هنری کرمان مراجعه نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 76

به "گردشگری معدن در کوهبنان راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری معدن در کوهبنان راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید