چگونه و چرا دوست داشتن تداوم پیدا می نماید؟

به گزارش مجله لیست پیوند، اگر می خواهید در زندگی زناشویی تان رابطه عاطفی عمیق و مستحکمی داشته این مطلب را بخوانید.

چگونه و چرا دوست داشتن تداوم پیدا می نماید؟

به گزارش، مهدیه پایدار پویا متخصص روانشناسی بالینی، زوج درمانگر در یادداشتی نوشت: آیا تا به حال از خود پرسیده اید که چگونه بعضی زوجین رابطه عاطفی عمیق و مستحکمی داشته و زندگی پیروزی را با شادکامی می گذرانند، درحالیکه عده ای دیگر در حل و فصل ساده ترین مسائل نیز سردرگم بوده و با دشواری های بسیاری روبه رو هستند. پاسخ به سؤال مذکور مبحث امروز ماست.

متأسفانه امروزه زوجین در روابط عاطفی شان با چالش های متعددی روبرو شده و قادر به مدیریت صحیح رابطه خود نیستند چرا که مهارت های لازم درخصوص ادامه این رابطه و پویایی بخشیدن به آن را فرا نگرفته اند و از آنجائیکه توانایی تحمل مسائل و نحوه برخورد با آن ها را ندارند، خیلی زود دچار دل زدگی عاطفی می شوند.

اکنون قصد دارم تا توجه شما را به چند راه چاره به ظاهر ساده و درعین حال بسیار مهم و اساسی برای داشتن یک رابطه عاطفی مستحکم و پیروز در ازدواج جلب کنم:

داشتن استقلال احساسی از خانواده ای که در آن متولد و بزرگ شده اید. نه به این معنی که با آن ها بیگانه و غریبه باشید بلکه بدین معناست که شخصیت شما به اندازه کافی رشد یافته و مستقل از والدین و خواهران و برادرانتان باشد و درمورد مسائل مختلف نقطه نظرات و دیدگاه های خود را داشته باشید و به تعبیری خانواده منبع فکری و عقل منفصل شما نبوده و شما برای تصمیماتتان وابسته به تایید کسی نباشید.

میان خودتان و شریک عاطفی تان یک اتحاد و همبستگی را برمبنای صمیمیت و شخصیتتان (هویت خود) بسازید، و از سویی مرزی برای حفظ استقلال هر یک از طرفین قائل باشید.

روابط جنسی غنی و لذت بخش برقرار کنید و اجازه ندهید که مسائل و مسائل کاری، خانوادگی و حتی اختلاف نظر و سلیقه بین شما و شریک زندگی تان آن را تحت الشعاع قرار دهد.

در هنگام رویارویی با بحران های اجتناب ناپذیر زندگی باید دست در دست هم و با تکیه بر حمایت عاطفی و توانایی های منحصر به فرد هر یک در ارائه راه چاره، بتوانند بر آن ها فائق آیند، که این امر در رشد صمیمیت و اعتماد زوجین نسبت به یکدیگر بسیار مؤثر است.

ازدواج (رابطه زناشویی) باید یک پناهگاه امن باشد که در آن هریک از طرفین قادر به ابراز تفاوت ها، خشم و ناسازگاری ها و تعارضاتشان باشند بی آنکه در معرض قضاوت قرار گیرند.

استفاده به جا از طنز و شوخی های ایمن، به منظور ایجاد نشاط در رابطه و ایجاد تغییر مثبت برای عدم یکنواختی رابطه و نیز جلوگیری از ملالت و انزوا.

کوشش در جهت رشد و پرورش، ایجاد آرامش و آسایش و برآوردن احتیاج های یکدیگر؛ این امر در یک رابطه رشد یافته و مبتنی بر مصاحبه به دست می آید. برای این منظور، زوجین باید زمان هایی را به مصاحبه درباره احتیاج ها و خواسته های خود در زندگی اختصاص دهند تا با یاری و همفکری یکدیگر بتوانند برای آن ها برنامه ریزی نموده و زمینه های برآورده شدن احتیاج ها و خواسته ها و نیز رشد و توسعه فردی و در نهایت بستر آرامش و آسایش در زندگی را فراهم آورند.

زنده نگه داشتن رابطه رمانتیک اولیه با روش های مختلف و برنامه داشتن برای آن. (یادآوری و روایت خاطرات خوشایند گذشته، برنامه های دونفره مورد علاقه هر دو زوج، رفتن به مکان های خاطره انگیز و…)

منبع:رسالت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 9

به "چگونه و چرا دوست داشتن تداوم پیدا می نماید؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "چگونه و چرا دوست داشتن تداوم پیدا می نماید؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه و چرا دوست داشتن تداوم پیدا می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید