همه چیز راجع به سم زدایی بدن

به گزارش مجله لیست پیوند، هر کدام از ما به نحوی درگیر یک سری عادت بد روزانه هستیم. چه نوشیدن مداوم بیش از حد قهوه باشد، یا خوردن پیتزای بیشتر؛ در هر صورت، نتیجه یکسان است. شما احساس بسیار بدی بعد از آن خواهید داشت. اما خبر خوب این است که، شما می توانید با سم زدایی بدن به راستا درست و راه رسیدن به اهداف ورزشی خودتان بازگردید.

همه چیز راجع به سم زدایی بدن

سم زدایی بدن چیست؟

وقتی سموم و آلاینده ها وارد بدن می شوند، ابتدا کبد و سپس کلیه ها اقدام به جذب آن ها از طریق خون می کنند و در مرحله بعد به کمک مکانیسم های مختلف این سموم را به خارج از بدن هدایت می کنند که به این فرایند، پاکسازی خون یا سم زدایی بدن گفته می شود. سم زدایی بدن به هضم بهتر غذا و کسب انرژی کمک می کند و سبب می شود که فرد احساس بهتری نسبت به قبل داشته باشد.1

منابع تولید سموم و راه های ورود آن به بدن

قطعا مصرف سیگار یکی از راه هایی است که بدن را مورد هجوم مواد سمی قرار می دهد اما راه های دیگری نیز وجود دارد که به راحتی می تواند مواد سمی را وارد بدن کند. هوایی که تنفس می کنیم و غذایی که می خوریم، نوشیدنی ها و داروها نیز می توانند از راه های ورود مواد سمی به بدن باشند.

همچنین فشارهای جسمی و روحی که شیوه زندگی مدرن به انسان تحمیل می کند، سمومی را در بدن تولید می کند. لوازم آرایشی و بهداشتی نظیر اسپری های ضد عرق، لامپ های فلورسنت و قندهای تصفیه شده از جمله منابعی است که مواد سمی در آن به وفور یافت می شوند.

مواد نگهدارنده و مواد افزودنی موجود در غذاهای کنسرو شده از جمله سمومی هستند که به طور روزمره به بدن انسان وارد می شوند. از طرفی فلوراید و کلر موجود در آفت کش ها به راحتی با آب مخلوط شده و وارد بدن انسان می شوند.

همچنین تابش امواج مغناطیسی به بدن از طریق تلفن همراه که امروزه به سادگی در دسترس همگان یافت می شود، سبب می شود سمومی در بدن انسان تولید شده و به ارگان های بدن آسیب برسانند.1

شایع ترین راه های سم زدایی

روش های زیادی برای انجام رژیم سم زدایی از قبیل روزه داری مطلق تا تغییرات غذایی ساده وجود دارد. بیشتر رژیم های سم زدایی حداقل شامل یکی از موارد زیر هستند:

روزه گرفتن به مدت 1 تا 3 روز.

نوشیدن آب میوه و سبزیجات تازه، اسموتی، آب و چای.

نوشیدن مایعات خاص مانند آب نمک یا آب لیمو.

حذف کردن غذاهایی که اندازه زیادی فلزات سنگین، آلاینده و آلارژن دارند.

مصرف مکمل یا گیاهان.

پرهیز از تمام غذاهای حساسیت زا.

استفاده از انواع ملین ها و پاک کننده های روده.

ورزش کردن به صورت مرتب.

حذف کامل الکل، قهوه، سیگار و قندهای تصفیه شده.

رژیم های سم زدایی مختلف در شدت و مدت زمان متفاوت هستند.2

روشی شگفت انگیز برای سم زدایی روزانه از بدن

به اندازه کافی آب بنوشید
این را حتماً بار ها و بار ها شنیده اید، اما آن قدر مهم است که ارزش دوباره گوشزد کردن را دارد. اندام های اصلی بدن با داشتن آب کافی می توانند سموم را از بدن شما دفع کنند. نوشیدن آب فراوان به بیرون راندن مدفوع از بدن هم کمک می کند، که خودش حاوی سموم بسیار زیادی است.
بدنتان را برس بکشید
یک اسفنج نرم تهیه کنید و بدنتان را با آن ماساژ بدهید. صبح قبل از دوش گرفتن این کار را انجام دهید تا سلول های مرده پوستتان جدا شده و لایه ای تازه ظاهر شود. این کار باعث دفع سموم از بدن می شود. پوست شما، بزرگ ترین ارگان بدنتان است و شما باید همیشه کاری کنید که منافذ آن برای دفع سموم باز باشد.

هر روز چای سم زدا بنوشیدچای هایی سم زدای زیادی وجود دارند که هرکدام فواید خاص خودشان را دارند، که معروف ترین آن ها، چای سبز است. اما اگر چای سبز، دلتان را زده می توانید سراغ انواع گیاهان دیگر بروید که خواص سم زدایی از بدن دارند. مثلاً دم نوش هایی که به خواب بهتر کمک می کنند، به شما انرژی می دهند یا کبد و کلیه ها را پاکسازی می کنند و همچنین دم نوش هایی که آرام بخش بوده و حس بهتری به شما می دهند.

هر روز ورزش کنید
لازم نیست هر روز ورزش شدید انجام دهید؛ اما روزی را بدون تحرک هم به سرانجام نبرید. سیستم لنفاوی شما مثل سیستم گردش خونتان، پمپ ندارد بنابراین این کار شماست که از جا بلند شوید و تحرک کنید تا مایعات سیستم لنفاوی تان جریان خوبی داشته باشند.
در هر وعده یک سوپر فود بخورید
سعی کنید در وعده غذایی تان، یک سوپرفود بخورید، یعنی می توانید با خوردن میوه برای صبحانه شروع کنید و به بدنتان آنتی اکسیدان برسانید، برای ناهار سالاد اسفناج بخورید تا فیتونوترینت به بدنتان برسانید و برای شام هم یک غذای تند بخورید تا سرعت متابولیسمتان را بالا ببرید.
پروبیوتیک های طبیعی مصرف کنید
کمک به بدن برای گوارش غذایی که می خورید می تواند تأثیر زیادی روی بیشتر ماندن غذا در بدن داشته و محیطی سمی ایجاد کند. قرص هایی وجود دارد که می توانید سطح پروبیوتیک و آنزیم های گوارشی بدنتان را با آن ها افزایش دهید تا غذایی که می خورید، بهتر گوارش شود. اما یک راه خوب دیگر این است که از راه غذا های طبیعی، این کار را انجام دهید. می توانید کلم تخمیر شده مانند کیمچی یا ساورکرات آلمانی یا ماست پروبیوتیک بخورید.
خوب بخوابید
بدن شما وقتی که در خواب هستید خودش را پاکسازی می کند، کبد هم بسکمک از فعالیت های خود را صبح زود انجام می دهد. تا دیروقت بیدار ماندن، شما را در شرایطی قرار می دهد که چرخه عمیق و باکیفیت خواب را از دست می دهید، یعنی آن بخشی از خواب که طبیعتاً باید قبل از نیمه شب روی دهد.

صبح ها هم زود از خواب بیدار شوید تا مجبور نشوید ساعت هایی که بدن شما به طور طبیعی می خواهد خودش را از شر سموم خلاص کند، بخوابید. ماندن مدفوع در بدن یا نگه داشتن ادرار تا ساعات دیروقت صبح می تواند منجر به بازجذب سموم در بدن شود.

کمتر تلویزیون ببینید و به اخبار گوش دهید
شاید ارتباط تماشای تلویزیون و گوش دادن به اخبار را با تجمع سموم در بدن درک نکنید. اما اگر شرایط فکری و روحی تان در شرایط خوب و خوشایندی نباشد، احتمال اینکه کار هایی انجام دهید و احساساتی داشته باشید که منجر به جمع سموم در بدن شود، بیشتر خواهد شد.

تمام تبلیغاتی که شما بین برنامه ها می بینید، سعی دارند حسی به شما بدهند که باور کنید برای کامل بودن به چیزی نیاز دارید.

اخبار هم معمولاً در مورد حوادث بد و منفی در تمام دنیاست. اگر فکرتان را با صدا ها و تصاویری پر کنید که پیام مثبتی ندارند و ذاتاً ناخوشایند هستند، سطح سمی بودن بدنتان را بالا خواهید برد.

زبانتان را تمیز کنید
سال هاست که دندانپزشکان توصیه می کنند قبل از مسواک زدن، روی زبانتان هم مسواک بکشید، چون زبان مرکز تجمع میکروب ها و سایر آلودگی هاست.
غذا های ارگانیک مصرف کنید
غذا های ارگانیک به این دلیل مهم نیستند که ویتامین یا مواد مغذی بیشتری نسبت به غذا های معمولی دارند، بلکه، چون از مواد شیمیایی و سموم و مواد مصنوعی ساخت بشر مانند فروکتوز و شیره ذرت، مبرا هستند، خوب و مفیدند. با ترجیح دادن غذا های ارگانیک به غذا های معمولی، به تغذیه ای نزدیک می شوید که 50 سال پیش یا قبل تر از آن وجود داشته است.3

پینوشتها

1.www.asriran.com

2.www.kermany.com

3.www.borna.news

منبع: راسخون
انتشار: 15 آذر 1400 بروزرسانی: 15 آذر 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1260

به "همه چیز راجع به سم زدایی بدن" امتیاز دهید

1 کاربر به "همه چیز راجع به سم زدایی بدن" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز راجع به سم زدایی بدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید