وزیر اقتصاد: پرداخت مالیات بیشتر سهم سوداگران مالی است

به گزارش مجله لیست پیوند، تهران (پانا) - وزیر امور مالی و دارایی با اشاره به آنالیز طرح مالیات بر عایدی سرمایه و عایدی در مجلس گفت که دولت مصمم است سهم بخش های غیرمولد و سوداگری در پرداخت مالیات کشور افزایش یابد.

وزیر اقتصاد: پرداخت مالیات بیشتر سهم سوداگران مالی است

به گزارش ایرنا، سیداحسان خاندوزی شامگاه روز آدینه پس از شرکت در شورای اداری استان گلستان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: برای تصویب طرح اقتصادیات بر عایدی سرمایه و عایدی مذاکرات بسیار خوبی با کمیسیون اقتصادی مجلس اجرا شده است و امیدواریم با شتاب گرفتن در تصویب این طرح بار اقتصادیاتی از دوش تولیدنمایندگان کشور کاهش یابد.

وی گفت: از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم یکی از راهبردهای جدی در حوزه اقتصادیات این بود که تا حد ممکن بار اقتصادیاتی بر بخش های مولد و شفاف اقتصاد ایران کاهش پیدا کند تا تولیدنمایندگان بتوانند با امکانات و نقدینگی بیشتر به فعالیت ادامه دهند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: باید بخش مهم بار اقتصادیاتی بر دوش کسانی باشد که از فعالیت غیر مولد و سوداگری کسب عایدی می نمایند و متاسفانه در گذشته به سبب عدم در دسترس بودن سامانه اطلاعات اقتصادی این افراد شناسایی نمی شدند و فرارهای اقتصادیاتی رخ می داد.

خاندوزی با بیان این که در یکی دو سال اخیر اتفاقات بسیار خوبی در زمینه سامانه ها اتفاق افتاده است ، گفت از رییس سازمان امور اقتصادیاتی کشور خواسته شد تا به سرعت الگوریتم های شناسایی فرارهای اقتصادیاتی را در دستور کار قرار دهند.

سخنگوی اقتصادی دولت ادامه داد: مقررات زدایی و تسهیل محیط کسب و کار یکی از اولویت وزارت اقتصاد است و کوشش داریم که مقررات و مجوزهای زاید که یکی از عوامل تاخیر و طولانی شدن و احیانا نارضایتی شدید و مفسده است حذف گردد.

وی اضافه کرد: درگاه ملی مجوز ها را باید قوی تر کنیم تا بیشتر مجوزهای کشور به صورت برخط به وسیله این درگاه صادر گردد.

خاندوزی گفت: با اصرار و پیشنهاد وزارت اقتصاد استفاده از منابع راکد و اموال مازاد و کالاهای متروکه و مستغلات بلااستفاده در استان ها به عنوان یکی از روش های جبران کمبود نقدینگی در دستور کار نهاده شد و دولت با این موضوع موافقت کرد.

وی گفت: پس از این موافقت، معاون اول رییس جمهوری در یک بخشنامه رسمی این موضوع را ابلاغ کرد که همه دستگاه ها و استان ها باید این اصل را اجرایی نمایند و همکاری بیشتری در راستا واگذاری اموال مازاد به وزارت اقتصاد و دارایی داشته باشند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ابراز امیدواری کرد که در چند ماه پایانی سال شاهد وصول ارقام و منابع اقتصادی خوبی از این محل باشیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در سفر یکروزه خود به گلستان علاوه بر بازدید از منطقه ازاد اینچه برون در جلسه گفتگوی دولت و بخش خصوصی و شورای اداری استان هم شرکت کرد.

علی عسگری معاون توسعه مدیریت و منابع، عباس مرادپور سرپرست معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی، مهدی میراشرفی معاون وزیر و رییس کل گمرک جمهوری اسلامی، سعید محمد دبیر شورای عالی منطقه ها آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی، علی عادل عبادی نژاد داورانی سرپرست دفتر امور استان ها و فرشاد فتوت مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی این وزارت خانه از جمله افرادی هستند که همراه خاندوزی به گلستان سفر نموده اند.

استان مرزی گلستان در شمال ایران با کشور ترکمنستان و استان های مازندران، سمنان و خراسان شاقتصادی همسایه است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 دی 1400 بروزرسانی: 16 دی 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1295

به "وزیر اقتصاد: پرداخت مالیات بیشتر سهم سوداگران مالی است" امتیاز دهید

1 کاربر به "وزیر اقتصاد: پرداخت مالیات بیشتر سهم سوداگران مالی است" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر اقتصاد: پرداخت مالیات بیشتر سهم سوداگران مالی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید