مردم شرکت در انتخابات را به ساعات پایانی موکول نکنند

به گزارش مجله لیست پیوند، خبرنگاران/آذربایجان شرقی رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با بیان اینکه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور از ساعت 8 صبح روز آدینه دوم اسفند در 3053 شعبه اخذ رأی در آذربایجان شرقی شروع می گردد، اضافه کرد: رأی گیری تا ساعت 18 روز آدینه انجام خواهد شد و درصورت احتیاج و صلاحدید وزیر کشور تمدید می گردد.

مردم شرکت در انتخابات را به ساعات پایانی موکول نکنند

علیار راستگو با حضور در گفت وگوی ویژه خبری شبکه استانی سهند، اظهار کرد: مردم با حضور به موقع در پای صندوق های رأی گیری، مشارکت در این حماسه را به ساعات پایانی موکول ننمایند.

وی درباره استفاده از دستگاه های جدید احراز هویت در این دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، بیان نمود: این دستگاه ها قبلا در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا به صورت آزمایشی در پنج حوزه استفاده شده بود.

رئیس ستاد انتخابات استان با بیان این که یکی از قابلیت های این دستگاه مجهز بودن به باطری و قابلیت اتصال به باطری خودرو در مواقع لازم است، اضافه نمود: یکی از اساسی ترین مزیت های دستگاه احراز هویت به منظور پیشگیری از تخلفات احتمالی، مجهز شدن به دوربین فیلم برداری است.

وی اظهار داشت: با توجه به قابلیت های دستگاه احراز هویت از تخلفات احتمالی همچون آرای تکراری و استفاده از شناسنامه های باطل شده و مخدوش و زیر سن قانونی جلوگیری می گردد.

راستگو تأکید کرد: به دلیل ثبت کد شناسایی تمام افراد واجد شرایط برای رأی دادن در کشور توسط دستگاه احراز هویتی غیر از واجدان شرایط هیچ کسی نمی تواند در رأی گیری شرکت کند.

راستگو افزود: پس از احراز هویت افراد مراجعه نماینده به صندوق های رأی، کاربر تعرفه رأی را صادر می نماید و فرد می تواند رأی خود را وارد صندوق کند.

وی با اشاره به استقرار 3053 شعبه اخذ رأی در استان، گفت: یکی از مهم ترین مسائل در این دوره اتصال به سامانه جامع انتخابات بوده و با توجه به این موضوع همه شعب اخذ رأی به منظور اطلاع از آخرین شرایط شعب به صورت مستقیم رصد خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی ادامه داد : 62 هزار نفر ازجمله عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی، محافظان صندوق، اعضای شعب اخذ رأی و عوامل ستادی برای برگزاری انتخابات فعالیت می نمایند.

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی با تأکید بر لزوم همراه داشتن اصل شناسنامه و کد ملی برای شرکت در انتخابات گفت: واجدان شرایط در تعرفه های صادرشده نام و نام خانوادگی نامزد موردنظر را همراه با کد انتخاباتی به صورت خوانا درج نمایند چراکه تعرفه انتخابات تنها یک بار صادر می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 183

به "مردم شرکت در انتخابات را به ساعات پایانی موکول نکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم شرکت در انتخابات را به ساعات پایانی موکول نکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید