خوردن روانه یک کاسه سالاد، شما را از سکته قلبی در امان نگه می دارد!

به گزارش مجله لیست پیوند، تحقیقات تازه نشان می دهد که خوردن اندازه زیادی از سبزیجات غنی از نیترات مانند کاهو، اسفناج، چغندر و هویج، خطر ابتلا به سکته و حمله قلبی را کاهش می دهد.

خوردن روانه یک کاسه سالاد، شما را از سکته قلبی در امان نگه می دارد!

در طول هضم، بدن شما نیترات را به اکسید نیتریک تبدیل می نماید. این ترکیب رگ های خونی را شل و ریلکس می نماید و به کاهش فشار خون یاری می نماید. اما آیا خوردن سالاد می تواند عمر ما را طولانی تر کند؟ برای یافتن جواب، محققان رژیم غذایی 1226 زن مسن را که هیچ نشانه ای از پلاک چربی در رگ های آنها نبود، به مدت 15 سال مورد مطالعه و ردیابی قرار دادند.

آنها کشف کردند که هرچقدر نیترات مصرف شده از سبزیجات به وسیله زنان افزایش می یابد، خطر مرگ و میر و بیماری های قلبی عروقی آنها نیز کاهش می یابد. بعلاوه در مطالعه دیگری به وسیله همین تیم تحقیق، میزان تصلب و گرفتگی در شریانهای کارتوئید این زنان میزان شد. به طور میانه، زنانی که سبزیجات غنی از نیترات بیشتری خورده بودند، گرفتگی و تنگی کمتری در رگ های کارتوئید خود داشتند و بعلاوه ریسک سکته در آنها نسبت به زنان دیگر که کمتر از این سبزیجات خورده بودند، کاهش یافته بود.

به گفته نویسندگان این مطالعه که در سال 2017 منتشر شده است، تنها روزانه خوردن یک کاسه سالاد سبزیجات برگ سبز می تواند به میزان زیادی خطر ابتلا به سکته را کاهش دهد.

منبع: فوت و فن
انتشار: 17 مرداد 1401 بروزرسانی: 17 مرداد 1401 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1494

به "خوردن روانه یک کاسه سالاد، شما را از سکته قلبی در امان نگه می دارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوردن روانه یک کاسه سالاد، شما را از سکته قلبی در امان نگه می دارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید