خبرنگاران مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی افزایش می یابد

به گزارش مجله لیست پیوند، اردبیل - خبرنگاران - نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تورم موجود در کشور و ناهمخوانی مستمری مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی با شرایط مالی فعلی، برنامه ای برای افزایش مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام و بهزیستی برای سال 1400 در حال آنالیز است.

خبرنگاران مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی افزایش می یابد

به گزارش خبرنگاران، سیدغنی نظری روز سه شنبه در جریان ملاقات استاندار اردبیل با ایتام و سرپرستان زن خانوار در روستای مجره از توابع بخش مرکزی خلخال اضافه کرد: افزایش درآمد خانواده های ضعیف و در معرض آسیب جامعه از جمله دغدغه های نمایندگان مجلس بوده و آنها بدنبال اصلاح این شرایط هستند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: برای سال 1400 قرار است که مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تا حد امکان افزایش یابد و علاوه بر آن توجه ویژه ای به افزایش رقم یارانه کل دهک های مشمول گردد.

نظری گفت: تامین مسکن مددجویان نیز در ردیف اعتباری کمیته امداد و بهزیستی قرار داشته و در سال 1400 افزایش یافته است و ما معتقدیم که برای معضل مسکن به صورت عام و خاص، برای اقشار آسیب پذیر از جمله مددجویان، دولت باید برنامه ای تنظیم کند.

استاندار اردبیل نیز در این ملاقات با اشاره به شرایط نه چندان خوب اقتصادی جامعه گفت: با افزایش تورم فشار اقتصادی بر دوش خانواده های ضعیف بیشتر شده و نهادهای حمایتی برای افزایش درآمد اقتصادی خانوارهای تحت فشار بویژه ایتام و خانواده های با سرپرست زن کوشش نمایند.

اکبربهنامجو با بیان اینکه طرح پویش ایران مهربان طرح بسیار مناسبی برای استفاده از ظرفیت اقتصادی حامیان ایتام در سراسر کشور و افزایش درآمد ایتام و خانواده های بی سرپرست و سرپرست زن است، اظهارکرد: ساخت مسکن برای مددجویان در دستور کار کمیته امداد امام قرار بگیرد.

فریدون بابایی ، فرماندار خلخال هم گفت: 110 نفر از ایتام و همچنین 228 نفر محسنین این شهرستان تحت حمایت اقتصادی هزار و 343 نفر بوده و مسکن موردنیاز این خانواده ها با سه یتیم و سرپرستی زن با پرداخت 500 میلیون ریال یاری اقتصادی بلاعوض از سوی کمیته امداد امام و بنیاد مسکن در روستای مجره در حال ساخت بوده و اواخر بهار سال جاری در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 929

به "خبرنگاران مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید