خبرنگاران فعالیت ماشین تحریم دولت ترامپ در روزهای پایانی

به گزارش مجله لیست پیوند، نیویورک- خبرنگاران- دولت ترامپ که در سیاست خارجی خود چیزی جز تحریم و تروریسم را نشان نداد، 6 نهاد و 4 شناور مرتبط با کره شمالی را در فهرست تحریمی خود قرار داد.

خبرنگاران فعالیت ماشین تحریم دولت ترامپ در روزهای پایانی

به گزارش خبرنگاران، خزانه داری آمریکا روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای اظهار داشت دفتر کنترل دارایی های خارجی این وزارت خانه، 6 نهاد و چهار کشتی را که با حمل و نقل زغال سنگ کره شمالی مرتبط بوده اند را در فهرست تحریم خود قرار داده است.

این بیانیه مدعی شده است: چنین اقدامات حمل و نقل و صادرات زغال سنگ کره شمالی نقض قطعنامه 2371 شورای امنیت سازمان ملل متحد و تاکیدی بر این است که نهادهای جمهوری خلق چین در این فعالیت های ممنوعه تحت قطعنامه شورای امنیت، دخالت داشته اند.

خزانه داری آمریکا از مقامات جمهوری خلق چین خواسته است تا قطعنامه های شورای امنیت را اجرا نمایند که شامل اتخاذ اقداماتی علیه شرکت ها، اشخاص و کشتی هایی می گردد که در تجارت ممنوعه شورای امنیت سازمان ملل متحد همچون خرید زغال سنگ از کره شمالی فعالیت دارند، شده است.

استیون منوچین وزیر خزانه داری دولت ترامپ در این باره مدعی شده است: کره شمالی همچنان از ممنوعیت صادرات زغال سنگ توسط سازمان ملل متحد جلوگیری می نماید. کره شمالی اغلب از کار اجباری اردوگاه های زندان در صنایع معدنی خود از جمله ذغال سنگ برای بهره برداری از مردم خود برای پیشبرد برنامه های تسلیحاتی غیرقانونی خود استفاده می نماید.

دونالد ترامپ بر خلاف انجام دیدارهای نمایشی با رهبر کره شمالی، نتوانست اقدام موثری در پیشبرد اهداف خود انجام دهد.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 747

به "خبرنگاران فعالیت ماشین تحریم دولت ترامپ در روزهای پایانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فعالیت ماشین تحریم دولت ترامپ در روزهای پایانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید