خبرنگاران شمارش آرا انتخابات در خراسان رضوی شروع شد

به گزارش مجله لیست پیوند، مشهد- خبرنگاران- رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: با سرانجام یافتن زمان قانونی اخذ رای در ساعت 24 امشب کار شمارش آرا در حوزه مشهد و کلات دیگر 11 حوزه انتخابیه این استان شروع شد.

خبرنگاران شمارش آرا انتخابات در خراسان رضوی شروع شد

از وبسایت دولت جمهوری اسلامی ایران دیدن نمایید.

حسن جعفری در نخستین دقایق بامداد روز شنبه طی مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: شمارش آرا در آن دسته از حوزه های انتخابیه که پیش از این کار رایگیری آنها خاتمه یافته در حال اجرا است و به مرور آمار آرای شمارش شده به ستاد انتخابات خراسان رضوی در استانداری در حال ارسال است.

وی از ارائه آمار نهایی مشارکت در انتخابات خودداری اما بیان نمود: مقرر شده است آمار مشارکت انتخاباتی استانها به صورت تجمیعی از سوی وزارت کشور اعلام گردد.

ساعت 30 و 19 دقیقه آدینه شب ستاد انتخابات خراسان رضوی میزان مشارکت انتخاباتی مردم را در این استان 43 درصد اعلام نموده بود. بر این اساس مشهد در بین دیگر شهرستانهای خراسان رضوی کمترین میزان مشارکت را تا آ ساعت است.

ساعتی پیش نیز استاندار خراسان رضوی در جمع خبرنگاران میزان مشارکت مردم این استان را در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان دوره ای مجلس پنجم خبرگان رهبری قابل قبول و به نسبت خوب توصیف و بیان نموده بود: میزان مشارکت انتخاباتی در خراسان رضوی در مقایسه با دیگر استانهای کشور در شرایط بهتری واقع شده است.

میزان مشارکت شهروندان خراسانی در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی که اسفند ماه سال 1394 برگزار گردید، با اخذ و شمارش یک میلیون و 71 هزار و 561 رای صحیح 68 درصد بود.

فرایند رای گیری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ساعت هشت صبح امروز آدینه دوم اسفند ماه همزمان با سراسر کشور در چهار هزار و 23 شعبه اخذ رای 12 حوزه انتخابیه خراسان رضوی شروع شد. هزار و 612 شعبه از این تعداد در روستاهای خراسان رضوی برپا شده اند.

براساس اعلام ستاد انتخابات خراسان رضوی هم اینک 75 هزار نیروی اجرایی در سطح این استان دست اندرکار تمشیت اجرای امور انتخابات هستند. در این چارچوب برای هر شعبه اخذ رای پنج نفر نیروی اجرایی مشغول کار هستند. همچنین شمار عوامل اجرایی برای پاسخگویی به مراجعه احتمالا بیش از حد معمول رای دهندگان در هزار و 500 شعبه اخذ رای خراسان رضوی، تا هفت نفر در نظر گرفته شده است.

رای اولی های خراسان رضوی نیز 254 هزار و 198 نفر هستند که امروز برای نخستین بار با حضور در پای صندوق رای گیری انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در معین سرنوشت سیاسی خود مشارکت می نمایند.

آخرین آمار تعداد نامزدهای به جامانده در عرصه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی 479 نفر یعنی 27 رقیب برای هر جایگاه سبز خانه ملت از این استان است.

امروز همچنین انتخابات میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور پنج نامزد در خراسان رضوی در جریان است.

حسن جعفری معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی با استناد به نظرسنجی های انجام شده اخیر، میزان مشارکت شهروندان خراسانی را در انتخابات امروز بین 52 تا 56 درصد پیش بینی و تاکید نمود: انتظار می رود این عدد افزایش یابد.

18 نفر از مجموع 290 نماینده مجلس شورای اسلامی را نمایندگان خراسان رضوی در خانه ملت تشکیل می دهند.

حوزه مشهد و کلات با پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی بزرگترین حوزه انتخاباتی از نظر شمار جمعیت و تعداد نمایندگان در میان 12 حوزه انتخاباتی خراسان رضوی محسوب می گردد.

حوزه مشهد شامل بخش مرکزی این شهرستان و شهرستان کلات با پنج نماینده، حوزه نیشابور شامل شهرستان های فیروزه و نیشابور با 2 نماینده، حوزه انتخاباتی سبزوار شامل شهرستان های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و سبزوار با 2 نماینده، حوزه انتخاباتی درگز منحصر به همین شهرستان با یک نماینده، حوزه قوچان شامل شهرستان های فاروج و قوچان با یک نماینده، حوزه فریمان شامل شهرستان های سرخس و فریمان و بخش های احمدآباد و رضویه شهرستان مشهد با یک نماینده، حوزه کاشمر شامل شهرستان های بردسکن، خلیل آباد و کاشمر با یک نماینده، حوزه تربت حیدریه شامل شهرستان های زاوه، مه ولات و تربت حیدریه با یک نماینده، حوزه انتخاباتی گناباد شامل شهرستان های بجستان و گناباد با یک نماینده، حوزه خواف شامل شهرستان های رشتخوار و خواف با یک نماینده، حوزه تربت جام شامل شهرستان های تایباد، باخرز، صالح آباد و تربت جام با یک نماینده و حوزه انتخاباتی چناران شامل شهرستان های بینالود (طرقبه -شاندیر) و چناران با یک نماینده در مجلس شورای اسلامی 12 حوزه انتخاباتی خراسان رضوی را تشکیل می دهند.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 191

به "خبرنگاران شمارش آرا انتخابات در خراسان رضوی شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شمارش آرا انتخابات در خراسان رضوی شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید