توافق لندن- موگادیشو بر سر افزایش همکاری برای مقابله با تروریسم

به گزارش مجله لیست پیوند، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، بن والاس وزیر دفاع انگلیس روز پنج شنبه با محمد عبدالله فارماجو رئیس جمهور سومالی ملاقات کرد. در این ملاقات، دو طرف پیرامون موضوعات مربوط به امنیت و مبارزه با تروریسم با یکدیگر مصاحبه کردند.

توافق لندن- موگادیشو بر سر افزایش همکاری برای مقابله با تروریسم

دفتر ریاست جمهوری سومالی در بیانیه ای که متعاقب این ملاقات منتشر شد، بیان کرد که رهبر این کشور موفقیت ها و طرح های دولت فدرال سومالی در حوزه امنیت، نوسازی ارتش ملی سومالی و سازش و نبرد با الشباب را با وزیر دفاع انگلیس در میان گذاشت.

بنا بر گزارش ها، حسن حسین حاجی وزیر دفاع سومالی و بن فندر سفیر انگلیس در سومالی نیز در این نشست شرکت داشتند.

وزیر دفاع سومالی درباره این ملاقات گفت: دو کشور بر سر افزایش [همکاری در حوزه] مبارزه با تروریسم، بهبود ظرفیت سازی و تقویت ارتش ملی سومالی توافق کردند.

وزارت دفاع انگلیس نیز در بیانیه ای اعلام کرد که در جریان سفر وزیر دفاع این کشور به شرق آفریقا، این مقام انگلیسی از موگادیشو، [پایتخت] سومالی دیدن و در ملاقات با رئیس جمهور سومالی بر پایبندی انگلیس به ارائه یاری به این کشور آفریقایی برای تقویت نیروهای مسلح خود جهت مبارزه با گروه های تروریستی همچون الشباب تأکید کرد.

لازم به ذکر است، ارتش انگلیس هم اکنون بیش از 50 پرسنل نظامی مستقر در خاک سومالی دارد و اخیراً 500 نیروی نظامی این کشور را در مهارت های پایه ای پیاده نظام آموزش داده است. این در حالی است که 230 پرسنل نظامی انگلیس ظرف دو سال گذشته در کشور کنیا به طور ثابت مستقر بوده اند. ارتش انگلیس و نیروهای دفاعی کنیا با شرکت حدود 1،500 نیروی نظامی کنیا و 10،000 نظامی انگلیس تا به امروز 10 رزمایش مشترک نظامی در کشور کنیا برگزار نموده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 اسفند 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 881

به "توافق لندن- موگادیشو بر سر افزایش همکاری برای مقابله با تروریسم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق لندن- موگادیشو بر سر افزایش همکاری برای مقابله با تروریسم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید