بولتون درباره برجام هم اعتراف نموده است

به گزارش مجله لیست پیوند، ایرنا نوشت: جان بولتون در کتاب اتاق اتفاق، اختلافات میان ترامپ و وزیر امور خارجه وقت و مشاور امنیت ملی آمریکا بر سر توافق هسته ای با ایران را جرقه ورود خود به کاخ سفید ذکر نموده است.

بولتون درباره برجام هم اعتراف نموده است

جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا در کتاب اتاق اتفاق می نویسد: طولی نکشید که استیو بنن (استراتژیست ارشد و مشاور دونالد ترامپ می به مدت 7 ماه در سال 2017میلادی این سمت را برعهده داشت) و راینس پریبس (تا اواسط سال 2017 رییس ستاد کارکنان کاخ سفید) دوباره به من زنگ زدند و پیغام داد تا وارد کاخ سفید شوم، زیرا آن ها در پی غلبه بر اختلافات میان دونالد ترامپ، هربرت ریموند مک مستر (مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا) و رکس تیلرسون (وزیر امور خارجه پیشین آمریکا) بودند.

روشن ترین مسائل در این زمینه، ایران و به ویژه توافق هسته ای سال 2015 بود که باراک اوباما آن را یک موفقیت برجسته قلمداد می کرد. بولتون ادعا کرد که این توافق به طرز بدی به تصویر کشیده شده، به شیوه غیرمعمولی مورد مذاکره قرار گرفته و تنها سود آن برای ایران بود. توافقی غیرقابل اجرا و غیرقابل کنترل که برای مدت زمان کوتاهی فعالیت های هسته ای ایران را محدود می کرد.

ترامپ و سایر نامزدهای حزب جمهوری خواه در سال 2016 و پیش از انتخابات ریاست جمهوری کارزاری علیه برجام تشکیل دادند. اما ترکیبی از تیلرسون، جیمز متیس وزیر دفاع پیشین آمریکا و مک مستر کوشش های ترامپ را برای رهایی از این توافق نقش بر آب می کرد.

بولتون در کتاب خود با عنوان اتاق اتفاق خاطراتش را از زمان تصدی گری به عنوان مشاور امنیت ملی در کاخ سفید توضیح داده و ازآنجاکه انتشار این کتاب واکنش های بسیاری از سوی محافل سیاسی آمریکا و دیگر کشورها داشته، انتشار آن جنجال زیادی بپا نموده است.

در این میان کوشش دولت آمریکا برای طرح دعوی در دادگاه فدرال واشنگتن و ممانعت از انتشار اتاق اتفاق بی نتیجه مانده چراکه قاضی فدرال هرگونه حکم برای جلوگیری از انتشار آن را رد نموده است.

312 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 456

به "بولتون درباره برجام هم اعتراف نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بولتون درباره برجام هم اعتراف نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید