جلسه غیرعلنی کنگره آمریکا درباره مذاکرات وین

به گزارش مجله لیست پیوند، راب اقتصادی نماینده ایالات متحده آمریکا در امور ایران میخواهد امشب (سه شنبه) در جلسه غیرعلنی کنگره، گزارشی از مذاکرات وین ارائه دهد.

جلسه غیرعلنی کنگره آمریکا درباره مذاکرات وین

به گزارش فارس، پایگاه اطلاع رسانی کنگره آمریکا در این خصوص گزارش کرد، کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در صدد است امروز ساعت 14:15 به وقت محلی (22:45 سه شنبه به وقت تهران) به ریاست باب منندز جلسه ای را در مورد فرایند مذاکرات وین برای لغو تحریم های یکجانبه علیه ایران برگزار نمایند.

گزارش ها حاکی از آن است که راب اقتصادی نماینده واشنگتن در امور ایران و برت مک گورک، هماهنگ نماینده کاخ سفید در امور خاورمیانه و شمال آفریقا نیز قصد دارند در این جلسه غیرعلنی در مورد ایران گزارش ارائه دهند.

این جلسه در حالی برگزار می گردد که بعضی از نمایندگان کنگره در کوشش هستند از هر اقدامی برای ممانعت از توافق دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با ایران جلوگیری نمایند.

از طرف دیگر، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بامداد امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران گفت که توافق در وین نه قطعی و نه قریب الوقوع است.

پرایس گفته واشنگتن آماده اتخاذ تصمیمات سخت برای بازگرداندن برنامه هسته ای ایران به محدودیت های آن تحت توافق هسته ای است.

پیش از این، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه به مرحله نهایی توافق در وین نزدیک هستیم، توضیح داد: آمریکا باید حسن نیت ادعایی خود را در عمل نشان دهد.

منبع: فرارو
انتشار: 14 خرداد 1401 بروزرسانی: 14 خرداد 1401 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1435

به "جلسه غیرعلنی کنگره آمریکا درباره مذاکرات وین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلسه غیرعلنی کنگره آمریکا درباره مذاکرات وین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید