اوباما وقوع یک تراژدی بی معنای دیگر در آمریکا را محکوم کرد

به گزارش مجله لیست پیوند، باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در واکنش به کشته شدن یک مرد سیاه پوست 20 ساله به نام دانته رایت به دست یک افسر پلیس در مینیاپولیس تاکید نمود که آمریکا احتیاج دارد به اینکه مجددا امنیت عمومی و سیاست های پلیس خود را بازطراحی کند.

اوباما وقوع یک تراژدی بی معنای دیگر در آمریکا را محکوم کرد

به نقل از پایگاه خبری آکسیوس، در پی بروز اعتراضات سراسری گسترده ضدنژادپرستی در آمریکا بعد از کشته شدن جورج فلوید، شهروند سیاه پوست در سال گذشته میلادی، طرح های اصلاحات در پلیس آمریکا در ابعادی که از زمان شکل گیری جنبش ضد نژاپرستی جان سیاه پوستان مهم است سابقه نداشته، پیشنهاد شد. اما بسیاری از این طرح ها هرگز محقق نشدند.

ایالت مینه سوتای آمریکا شاهد چند شب اعتراضات ضد نژادپرستی در پی تیراندازی پلیس به دانته رایت در منطقه بروکلین سنتر بوده است و جمعیت بزرگی از معترضان مقررات منع رفت و آمد را به چالش کشیده و خواهان برکناری مقام های شهرشان شده اند.

باراک اوباما، رئیس جمهور اسبق آمریکا در بیانیه ای اعلام داشت: قلب ما از بابت وقوع یک تیراندازی دیگر علیه یک مرد سیاه پوست، دانته رایت، توسط پلیس به درد آمده است.

وی خاطر نشان کرد: حقیقت رخ دادن این اتفاق ضمناً اجرای محاکمه درک شووین (عامل قتل جورج فلوید) در مینیاپولیس و تجربه مجدد قتل دردناک جورج فلوید، نه فقط نشان دهنده میزان اهمیت بالای اجرای یک تحقیقات کامل و شفاف است، بلکه همچنین نشان می دهد که ما با چه فوریتی احتیاج به بازطراحی امنیت عمومی و سیاست های پلیس در این کشور داریم.

او خاطر نشان کرد: میشل و من همراه با خانواده رایت از بابت این ضایعه عزادار هستیم. ما با دردی که مادران، پدران و بچه های سیاه پوست بعد از رخ دادن یک فاجعه و تراژدی بی معنای دیگر می کشند، همدردی داریم.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 975

به "اوباما وقوع یک تراژدی بی معنای دیگر در آمریکا را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوباما وقوع یک تراژدی بی معنای دیگر در آمریکا را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید