خبرنگاران برزیل شماری از دیپلمات هایش را از ونزوئلا خارج کرد

به گزارش مجله لیست پیوند، تهران- خبرنگاران- دولت برزیل روز پنجشنبه شماری از دیپلمات های و کارمندان کنسولی خود را از ونزوئلا خارج کرد.

خبرنگاران برزیل شماری از دیپلمات هایش را از ونزوئلا خارج کرد

با تور ارزان برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت راست گرای ژائیر بولسونارو رییس جمهوری برزیل روز پنجشنبه پنج دیپلمات و 11 کارمند کنسولی از جمله سرکنسول خود را از کاراکاس پایتخت ونزوئلا خارج نموده است.

دولت برزیل هنوز همچون بعضی دیگری از کشورهای قاره آمریکا روابط سیاسی خود با ونزوئلا را به صورت کامل قطع ننموده، چراکه دیپلمات های و مقام های نظامی این کشور خواستار حفظ سطحی از روابط با کاراکاس هستند.

حدود 10 هزار برزیلی در ونزوئلا زندگی می نمایند و مقام های برزیل می گویند که بیش از 500 هزار نفر از شهروندان ونزوئلا از بحران سیاسی و مالی به این کشور گریخته اند و بعضی از آنان در کوشش هستند مسیرشان را به دیگر کشورهای آمریکای جنوبی ادامه دهند.

دولت برزیل نیکلاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا را به رسمیت نمی شناسد و از پذیرش استوارنامه فرستادگان جدید کاراکاس تا به امروز سرباز زده است.

برازیلیا به تبعیت از آمریکا و بعضی کشورهای غربی، خوان گوایدو رهبر مخالفان دولت در ونزوئلا را به عنوان رییس جمهوری این کشور به رسمیت می شناسد.

ونزوئلا در دو سال اخیر سخت ترین شرایط سیاسی و مالی چند دهه گذشته خود را تجربه نموده است.

شرایط نامساعد مالی ونزوئلا زندگی را برای مردم این کشور سخت نموده و سبب مهاجرت بیش از چهار میلیون نفر از این کشور در سال 2019 شده است.

مسائل شدید مالی برای چند ماه ونزوئلا را به سوی بحرانی سیاسی کشانده و پیامد بحران مالی در این کشور، کمبود مواد غذایی و دارو، قطعی برق و سیل عظیمی از مهاجرت بوده است.

بحران سیاسی در ونزوئلا پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور و اعلام پیروزی مادورو که با مخالفت گوایدو رییس مجلس ملی این کشور روبرو شد، شدت یافت.

گوایدو پس از آنکه مادورو را به تقلب در انتخابات متهم نموده و او را غاصب قدرت خواند، خود را رییس جمهوری موقت ونزوئلا بیان کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 146

به "خبرنگاران برزیل شماری از دیپلمات هایش را از ونزوئلا خارج کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برزیل شماری از دیپلمات هایش را از ونزوئلا خارج کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید