از دست رفتن 1.7 میلیون فرصت شغلی در دنیا عرب به دلیل کرونا

به گزارش مجله لیست پیوند، اتحادیه کشورهای عربی در بخش های اجتماعی طی صدور گزارشی بیان کرد که شیوع کرونا باعث ازدست رفتن 1.7 میلیون فرصت شغلی و افزایش 1.2 درصدی شاخص بیکاری طی سال 2020 در کشورهای عربی خواهد شد.

از دست رفتن 1.7 میلیون فرصت شغلی در دنیا عرب به دلیل کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری الخلیج الجدید، اتحادیه کشورهای عربی در زمینه بخش های اجتماعی پیش بینی کرد شیوع ویروس کرونا در کشورهای عربی ممکن است به از دست رفتن بیش از 1.7 میلیون فرصت شغلی بینجامد که این شرایط همچنین باعث افزایش 1.2 درصدی شاخص بیکاری در کشورهای عربی در سال 2020 می گردد.

طبق گزارش اتحادیه کشورهای عربی همچنین گزارش های بهداشتی و اجتماعی ناشی از شیوع ویروس کرونا نشان می دهد که این بحران همه گروه های جامعه، به ویژه طبقات ضعیف و نیازمند را تحت تاثیر قرار داده است. با وجود کوشش دولت ها برای مقابله با اپیدمی کرونا، شیوع این ویروس در بسیاری از بخش ها به ویژه بخش خدمات ، اثرات منفی گذاشته و همچنین کوشش برای مقابله با این بیماری منجر به قیمت مواد غذایی و بعضی از تجهیزات پزشکی شده است.

در این گزارش آمده که کمیته مالی و اجتماعی غرب آسیا در سازمان ملل متحد اسکوا طی گزارشی تحت عنوان واکنش اضطراری منطقه ای برای کاهش پیامدهای کرونا پیش بینی کرد که این شرایط باعث ازدست رفتن 1.7 میلیون شغل و افزایش 1.2 درصدی شاخص بیکاری در کشورهای عربی در سال 2020 می گردد.

بر اساس گزارش مذکور در پی شیوع کرونا طبقه متوسط جامعه عربی رو به فقیر شدن رفته و 8 میلیون نفر دیگر به ویژه کسانی که تحت پوشش بیمه بیکاری نیستند وارد خط فقر خواهند شد. این گزارش همچنین پیامدهای ناشی از کرونا را بر بخش های کوچک ،پروژه های تولیدی وکارگران بخش خصوصی و گردشگری نشان می دهند که علاوه بر آن بهداشت و خدمات اجتماعی دنیا عرب را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

گزارش اتحادیه کشورهای عربی به تأثیر ویروس کورونا بر جوانان عرب از نظر مالی ، اجتماعی و روانی و آسیب های ناشی از آن و نیز افزایش نرخ بیکاری اشاره دارد.

در گزارش مذکور آمده که کرونا با تعطیل کردن مغازه ها و فعالیت های مالی و خدماتی شد بر همه سطوح زندگی مردم تاثیر گذاشت و نیز بسیاری از کارگران روزمزد در بخش های خصوصی و کارگرانی که تحت پوشش بیمه بیکاری نبودند، گرفتارعواقب این ویروس شدند. این ویروس بخش گردشگری را نیز در نتیجه محدودیت های منع آمد و شد،مختل کرد. همچنین سه شرکت عظیم هواپیمایی خلیج فارس، هواپیمایی امارات وخطوط هوایی قطر نیز متحمل خسارت های قابل توجهی شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 400

به "از دست رفتن 1.7 میلیون فرصت شغلی در دنیا عرب به دلیل کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از دست رفتن 1.7 میلیون فرصت شغلی در دنیا عرب به دلیل کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید