آمریکا جلوی فراوری تراشه برای هواوی را می گیرد

به گزارش مجله لیست پیوند، به گزارش خبرنگاران به نقل از جی اس ام آرنا، تی اس ام سی از جمله شرکت های مهم تولیدکننده انواع تراشه درتایوان است و هواوی از جمله مشتریان این شرکت محسوب می گردد.

آمریکا جلوی فراوری تراشه برای هواوی را می گیرد

با توجه به اینکه تی اس ام سی از بعضی تجهیزات ساخت آمریکا برای ساخت و فراوری تراشه استفاده می نماید، دولت ترامپ می تواند این شرکت تایوانی را برای تبعیت از خواست ها و فرامین خود تحت فشار قرار دهد.

از همین رو ممکن است بعضی قوانین وزارت بازرگانی آمریکا تغییر کند تا شرکت های خارجی که از فناوری های آمریکایی استفاده می نمایند برای فروش محصولات خود به هواوی نیازمند دریافت مجوز باشند. در این صورت تی اس ام سی قادر به فروش تراشه های Kirin که در بسیاری از گوشی های هواوی مورد استفاده قرار می گیرد، نخواهد بود.

تصویب چنین قانونی حتی می تواند فراوری تراشه برای استفاده هواوی در خود چین را هم با چالش جدی روبرو کند. زیرا تمامی دستگاه های مورد استفاده در داخل چین برای فراوری تراشه نیز یا از آمریکا وارد شده اند یا دارای اجزا و مواد آمریکایی هستند.

البته بعضی صاحب نظران و متخصصان حوزه فناوری هشدار می دهند که چنین اقدامی در نهایت به ضرر آمریکا تمام خواهد شد. زیرا موجب رشد خلاقیت و نوآوری در چین شده و دیگر مشتریان فناوری های آمریکایی را نیز به ترس و وحشت انداخته و ممکن است باعث کاهش همکاری آنها با آمریکا گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 173

به "آمریکا جلوی فراوری تراشه برای هواوی را می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا جلوی فراوری تراشه برای هواوی را می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید