گوشی تاشوی هواوی قابلیتی دارد که سامسونگ باید از آن الگو بگیرد

به گزارش مجله لیست پیوند، اگرچه سامسونگ در فراوری گوشی تاشو بی رقیب است و در حال حاضر برترین محصولات را هم از این حیث فراوری می نماید، اما به نظر می رسد برای بهبود عملکرد گوشی های تاشوی خود باید از هواوی الگو بگیرد.

گوشی تاشوی هواوی قابلیتی دارد که سامسونگ باید از آن الگو بگیرد

گوشی های تاشو طی چند سال اخیر، مرکز توجه کاربران و علاقه مندان به ایده های نوآورانه تبدیل شده اند. گوشی هایی که به لطف نمایشگرهای منعطفی که دارند، این اجازه را به کاربر می دهند که آن ها را از وسط تا و به محصول کوچک تری تبدیل کند. هر زمان هم که که احتیاج باشد، می توان گوشی را بار دیگر باز کرد، بدون اینکه مشکل خاصی برای نمایشگر به وجود بیاید.

سامسونگ نخستین شرکتی بود که آغاز به فعالیت در این زمینه کرد. بعد از آن، شرکت هایی نظیر هواوی، شیائومی، اوپو و… را هم شاهد بودیم که یکی پس از دیگری، محصولات خود را با قابلیت تاشوندگی راهی بازار کردند. البته در این بین هواوی تنها شرکتی است که به خاطر تحریم ها، اصلا شرایط خوبی ندارد و نمی توان آن را رقیب بزرگی برای شرکت کره ای به حساب آورد، ولی از آن جایی که قبل از تحریم، هواوی دومین شرکت بزرگ فعال در زمینه فراوری گوشی بود، نمی توان خلاقیت و کیفیت کار آن را در این زمینه نادیده گرفت.

موضوعی هم که در این مطلب قصد داریم به آن اشاره کنیم دقیقا همین است. هواوی یک گوشی تاشو با نام P50 پاکت در بازار دارد که اگرچه بیشتر فروش آن در بازار چین است و نه خارج از این کشور (به خاطر تحریم نرم افزاری این شرکت به وسیله گوگل)، ولی با این حال از قابلیتی بهره می برد که انتظار داریم در نسل های بعدی گلکسی زد فلیپ سامسونگ از آن الگوبرداری گردد. منظورمان نمایشگر ثانویه ای است که شباهت زیادی به ساعت های هوشمند دارد.

نمایشگر ثانویه در گوشی های تاشو، یکی از مهم ترین و پراستفاده ترین بخش هایی است که باید توجه زیادی به آن گردد. چون کاربران نمی توانند هربار برای چک کردن موارد مختلف، گوشی را از جیب در آورده و باز نمایند و ببینند مثلا ساعت چند است. در نخستین نسل از گوشی گلکسی زد فلیپ، این نمایشگر آنقدر کوچک بود که اصلا نمی شد آن را کاربردی خطاب کرد. در گلکسی زد فلیپ 3 هم اگرچه نمایشگر بزرگ تری مورد استفاده قرار گرفته، اما با این حال برای انجام کارهای مختلف احتیاج خواهید داشت تا گوشی را باز کنید.

شایعات فعلا از این موضوع حکایت دارند که نمایشگر ثانویه گلکسی زد فلیپ 4 قرار است اندکی بزرگ تر از نسل قبل باشد. اما پرسشی که در اینجا وجود دارد این است: آیا واقعا این بزرگ تر شدن آنقدر محسوس است که فایده ای داشته باشد؟ آیا تا قبل از اینکه نمایشگر ثانویه گوشی های تاشوی سری فلیپ، نیمی از فضای پنل پشتی را فرا بگیرند، فایده ای دارد که مقدار آن ها هربار اندکی بزرگ تر گردد؟ به نظر می رسد فعلا نباید به این طراحی فکر کنیم که نمایشگر ثانویه، کل نیمی از فضای پشتی را فرا بگیرد. اما می توانیم انتظار داشته باشیم که اندکی بزرگ تر گردد.

در حال حاضر، کمتر شرکتی را می بینیم که به این موضوع اهمیت بدهد. هواوی را می توان تنها شرکتی دانست که در این زمینه، برترین عملکرد را داشته است. هواوی تصمیم گرفت روی پنل پشتی گوشی تاشوی خود از دو دایره بزرگ شبیه به نمایشگر ساعت های هوشمند استفاده کند که این کار نه تنها باعث شد دوربین های باکیفیت تری در مقایسه با زد فلیپ این گوشی تعبیه شوند بلکه سبب شد مقدار نمایشگر ثانویه هم بزرگ تر گردد.

این ایده بسیار عالی و خلاقانه بود. سامسونگ باید از خود بپرسد اگر قرار باشد نمایشگر ثانویه گلکسی زد فلیپ را خیلی بزرگ در نظر نگیرد پس چرا آن ها را شبیه به نمایشگری که هواوی گوشی تاشوی خود را به آن مجهز نموده طراحی نمی کند؟ در این صورت هم فضای بیشتری برای تعامل وجود خواهد داشت، هم می توان به شکل معنادارتری با گوشی ارتباط برقرار کرد.

البته باید به این موضوع هم اشاره داشته باشیم که نمی دانیم اعضای داخلی این گوشی ها چگونه در کنار هم قرار گرفته اند. شاید طراحی که سامسونگ در نظر دارد اجازه ندهد نمایشگر یا ماژول دایره ای شکلی روی پنل پشتی تعبیه گردد، شاید هم سوییچ از طراحی چهارگوش به دایره ای شکل لزوما منجر به بهبود کیفیت دوربین نگردد، اما مادامی که مقدار نمایشگر ثانویه مد نظر باشد، به نظر می رسد این برترین طراحی حال حاضر است که می توان از آن بهره برد.

منبع: SamMobile

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1486

به "گوشی تاشوی هواوی قابلیتی دارد که سامسونگ باید از آن الگو بگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی تاشوی هواوی قابلیتی دارد که سامسونگ باید از آن الگو بگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید