90 درصد نفت سوریه در اختیار راهزنان آمریکایی واقع شده است

به گزارش مجله لیست پیوند، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بسام طعمه وزیر نفت و منابع معدنی سوریه شرح داد که نظامیان تروریست آمریکایی نفت این کشور را غارت می کنند.

90 درصد نفت سوریه در اختیار راهزنان آمریکایی واقع شده است

وزیر نفت و منابع معدنی سوریه در این خصوص گفت: آمریکایی ها و دنباله روهای این کشور، در هدف قرار دادن منابع نفتی سوریه و کِشتی های امدادرسانی به این کشور، مانند سارقها رفتار می کنند. حمله ای که به سوریه انجام شد، در هیچ منطقه ای (از جهان) صورت نگرفت؛ چه از منظر ممانعت از بهره بردای منابع و چه از نظر امدادرسانی به ما.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، بسام طعمه تأکید کرد که مناطق تحت اشغال آمریکا بالغ بر 90 درصد از ذخایر نفت سوریه را در خود جای داده است و تروریست های آمریکایی شرق و شمال شرق سوریه را اشغال کرده اند تا بتوانند با همکاری تروریست ها و عناصر وابسته به خود، نفت سوریه را غارت کنند.

ستاد هماهنگی روسیه و سوریه در پانزدهم اسفند با صدور بیانیه مشترک کشورهای غربی را متهم کرد که آنها غارت ثروت های طبیعی سوریه را هدف گذاری کرده اند. این ستاد گفت: هدف واقعی غرب مبارزه با تروریسم در سوریه نیست بلکه غارت ثروت های ملی این کشور است.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال 1396، تروریست های آمریکایی مستقیماً جایگزین این گروهک شدند و دقیقاً از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.

طی سال های اخیر آمریکا در منطقه غرب آسیا به ویژه در سوریه بلای جان مردم و سارق منابع نفتی آنها شده است؛ اقدامی که پیش از این گروهک تروریستی داعش در سال های اخیر انجام داده است.

در دو سال گذشته آمریکا با اعزام نیرو و تجهیزات بیشتر حضور خود را در مناطق نفت خیز سوریه بیشتر کرده، حضوری که منجر به سرقت بیشتر نفت مردم این کشور شده است.

یکی از سناتورهای جمهوری خواه آمریکا برای توجیه این سرقت گفت که فرمانده شبه نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه با یک شرکت نفتی آمریکایی، قرارداد بسته است.

شبکه آمریکایی الحره به نقل از گراهام گزارش داد که مظلوم عبدی فرمانده شبه نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه با یک شرکت نفتی آمریکایی، قرارداد بسته است.

نیروهای دموکراتیک سوریه شبه نظامیان وابسته به نظامیان تروریست آمریکایی هستند که در شرق و شمال شرق سوریه حضور دارند.

دولت سوریه بارها تاکید کرده است که این شبه نظامیان و عناصر تروریستی آمریکا در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند، و به حضور غیر قانونی آنها انتها خواهد داد.

آمریکا مرداد ماه گذشته برای همین منظور یک قرارداد با گروه های کرد شمال سوریه امضا کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 912

به "90 درصد نفت سوریه در اختیار راهزنان آمریکایی واقع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "90 درصد نفت سوریه در اختیار راهزنان آمریکایی واقع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید