یک خطر نو برای کسانی که آب نمی خورند!

به گزارش مجله لیست پیوند، نوشیدن آب کافی در روز به بهتر شدن عملکرد بدن یاری بسیار زیادی می نماید و همینطور نخوردن آب کافی هم سلامت شما را تا حد بسیار زیادی تحت تاثیر قرار می دهد.

یک خطر نو برای کسانی که آب نمی خورند!

به نظر شما نخوردن آب کافی چه صدماتی را به بدن وارد می نماید؟ عوارض نخوردن آب کافی را در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا بخوانید.

عوارض نخوردن آب کافی

بیماری قلبی، عوارض خطرناک نخوردن آب کافی

افرادی که هر روز آب کافی نمی نوشند؛ در معرض خطر ابتلا به بیماری های کشنده قرار دارند. دانشمندان از مردم می خواهند که هر روز شش تا هشت لیوان آب مصرف نمایند تا از خطر نارسایی قلبی جلوگیری نمایند.

نارسایی قلبی زمانی اتفاق می افتد که قلب قادر به پمپاژ درست خون در بدن نباشد که معمولا به علت ضعیف یا سفت شدنِ قلب است. این یک عارضه همیشگی است که معمولا با گذشت زمان بدتر می گردد.

همچون کاهش مصرف نمک، نوشیدن آب کافی و هیدراته ماندن روش هایی برای مراقبت از قلب هستند و ممکن است به کاهش خطرات طولانی مدت بیماری قلبی یاری نمایند.

نتایج تحقیقات درباره عوارض نخوردن آب کافی برای قلب

محققی در مؤسسه ملی بهداشت، تیمی را رهبری می کرد که تقریبا 12000 بزرگسال را مورد آنالیز قرار دادند. آن ها بین 45 تا 66 سال سن داشتند و در آغاز تحقیق نارسایی قلبی، دیابت یا چاقی نداشتند. حدود 1366 نفر (11.56 درصد) بعدا دچار نارسایی قلبی شدند که البته با افزایش سن شایع تر است.

این تیم سطوح سدیم خون که با کاهش سطح مایعات بدن افزایش می یابد را ارزیابی کردند:

محدوده طبیعی سدیم سرم بین 135 تا 146 میلی اکی والان در لیتر است اما افرادی که در میانسالی سطح سدیم شان حدود 143 میلی اکی والان در لیتر بود، 39 درصد بیشتر از افرادی که سطوح پایین تری داشتند، با خطر نارسایی قلبی روبرو بودند.

داده ها بعلاوه نشان داد؛ افراد بالای 70 سال با سطح سدیم 143 میلی اکی والان در لیتر، 62 درصد بیشتر در معرض ابتلا به هیپرتروفی بطن چپ یا ضخیم شدن قلب هستند.

یافته های اولیه نشان می دهد که هیدراسیون خوب بدن می تواند به جلوگیری یا کند کردن پیشرفت تغییرات درون قلب که می تواند منجر به نارسایی گردد، یاری کند. مایعات چه آب باشد و چه چای؛ برای طیف وسیعی از عملنمودهای بدن از جمله یاری به قلب برای پمپاژ کارآمد خون، گردش خون و کارکرد بهتر عروق ضروری هستند.

راه چاره و توصیه کارشناسان

محققان مصرف روزانه 6 تا 8 فنجان (1.5 تا 2.1 لیتر) را برای زنان و 8 تا 12 فنجان (2 تا 3 لیتر) برای مردان توصیه نموده اند.

این مشکل می تواند به خاطر عوامل زیادی مثل حمله قلبی، فشار خون بالا، دیابت، کاردیومیوپاتی و نقص های قلبی مادرزادی ایجاد گردد. اما عادات سالم می تواند از بسیاری از این عوارض جلوگیری کند.

متخصصان برای مراقبت از قلب، ورزش منظم، ترک سیگار، نوشیدن کافئین در حد میانه و رژیم غذایی سالم را توصیه می نمایند. مصرف غذاهای شور، شیرین و چرب هم باید محدود گردد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب از خواص سیب زمینی خام غافل نشوید! را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 13 اسفند 1401 بروزرسانی: 13 اسفند 1401 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1597

به "یک خطر نو برای کسانی که آب نمی خورند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک خطر نو برای کسانی که آب نمی خورند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید