تور ارزان یونان: چاووش اوغلو: یونان به سیاست راندن پناهجویان ادامه می دهد

به گزارش مجله لیست پیوند، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه امروز سه شنبه طی نشست خبری مشترک با پکا هاویستو همتای فنلاندی خود در آنکارا با انتقاد از بدرفتاری نیروهای یونانی با مهاجران غیرقانونی، گفت: سیاست راندن پناهجویان به وسیله نیروهای یونانی برخلاف حقوق بین الملل ادامه دارد.

تور ارزان یونان: چاووش اوغلو: یونان به سیاست راندن پناهجویان ادامه می دهد

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

وزیر خارجه ترکیه با اشاره به مرگ 19 مهاجر غیرقانونی در مرز یونان با ترکیه پس از رها شدن آنها به صورت برهنه به وسیله نیروهای یونانی، اظهار کرد: یونان مسئول مرگ 19 انسان بیگناه با رها کردن آنها در سرما است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: سیاست راندن پناهجویان به وسیله نیروهای یونانی که برخلاف حقوق بین الملل و نقض آشکار حقوق بشر است، ادامه دارد. شمار زیادی مهاجر به علت رانده شدن به وسط دریای اژه که حتی بعضاً همراه با سوراخ کردن قایق های لاستیکی به وسیله نیروهای نیروهای یونانی بوده، طی سالهای اخیر جان خود را از دست داده اند.

وی تاکید نمود که علت رسانه ای کردن بدرفتاری نیروهای یونانی با مهاجران و پناهجویان تنها به علت مسائل بشردوستانه بوده و ربطی به اختلافات سیاسی آنکارا با آتن ندارد.

چاووش اوغلو ادامه داد: اتحادیه اروپا نیز در بدرفتاری نیروهای یونانی با پناهجویان شریک جرم است. تمامی بدرفتاری های انجام شده از سوی یونان علیه پناهجویان آشکار و معین است؛ اما اتحادیه اروپا و مجلس اروپا واکنشی به آن نشان نمی دهد.

لازم به ذکر است، علت اصلی شدت گرفتن تنش ها میان آنکارا و آتن در مدیترانه شرقی ، اقدام ترکیه در اکتشاف و استخراج نفت و گاز از دریای مدیترانه و منطقه ها نزدیک به جزایر یونان است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اسفند 1400 بروزرسانی: 17 اسفند 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1361

به "تور ارزان یونان: چاووش اوغلو: یونان به سیاست راندن پناهجویان ادامه می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان یونان: چاووش اوغلو: یونان به سیاست راندن پناهجویان ادامه می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید