نکو: نادیده دریافت ظرفیت جناح مقابل یک آسیب جدی است

به گزارش مجله لیست پیوند، یک نماینده سابق مجلس گفت: ما برخلاف کشورهای پیشرفته در حوزه های جناحی بی روا رقبای خودمان را کنار می زنیم؛ در شرایط فعلی و با توجه به مسائل ایجاد شده در جامعه تکرار این امر، نادرست است.

نکو: نادیده دریافت ظرفیت جناح مقابل یک آسیب جدی است

ابراهیم نکو در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: متاسفانه طی سال های اخیر شاهد به حاشیه رفتن بعضی احزاب از سوی جناح های مقابل شان بوده ایم. هر کدام از جناح ها که روی کار آمدند سعی کردند طرف مقابل را ترد نمایند یا اجازه ایفای نقش کلان در سیاست، فرهنگ و اقتصاد را از آن ها بگیرند.

وی ادامه داد: این آفت در کشور ما ریشه دارد و می تواند به عنوان آسیب جدی تلقی گردد؛ چرا که نادیده دریافت ظرفیت جناح مقابل امری همیشگی شده است. ما برخلاف کشورهای پیشرفته در حوزه های جناحی بی پروا رقبای خودمان را کنار می زنیم؛ در شرایط فعلی و با توجه به مسائل ایجاد شده در جامعه تکرار این امر، نادرست است.

این فعال سیاسی گفت: وقتی جناحی به قدرت می رسد از برنامه های احزاب خودش بهره می برد، اما در عین حال باید از فرصت حضور احزاب مخالف خودش نیز استفاده کند. با توجه به اینکه در کشور ما همه احزاب و گروهها و جناح ها در پیروزی انقلاب سهیم بودند حذفشان معنی نمی دهد. پیشنهاد من این است به جای حذف یکدیگر تساهل و هماهنگی بین آن ها ایجاد گردد.

وی به همین دلیل اضافه کرد: حوزه هایی هست که همه جناح ها می توانند در آن نقش بازی نمایند؛ مثل موضوع مالی . تحریم ها از یک سو و موضوع کرونا از سوی دیگر باعث شده به لحاظ مالی در شرایط بحرانی قرار بگیریم. اگر به معیشت مردم توجه نگردد منتج به نارضایتی مردم می گردد. باید با همدلی و مشارکت همه مسئولین و جناح ها مردم را از این شرایط عبور دهیم.

نکو گفت: اولویت مالی معیشت مردم شرایط معیشت و فراوری است. با توجه به شروع به کار مجلس یازدهم باید تاکید کنیم که با وجود آنکه یک دستی در امر سیاست درست نیست، اما می توانیم امیدوار باشیم بسیاری از نابسامانی های مالی با هماهنگی این مجلس رفع گردد.

وی همچنین اعلام کرد: به مجلس تازه نفس یازدهم که چند روز آینده شروع به کار می نماید توصیه می کنم وقت خود را برای وضع قوانین ضروری بگذارد. وظیفه مهم مجلس که به فراموشی دارد سپرده می گردد بحث تحقیق و تفحص از سازمان ها و مجموعه هایی که بی نظارت مانده اند، است. مثال می زنم سازمانی که با کمتر از 300 نفر هزینه های گزافی به دست دولت می گذارد ضرورتی بر حضورش نیست. بعضی ادارات ما جز هزینه برای دولت فایده ای ندارند و باید حذف شده و در وزارتخانه مربوطه ادغام شوند.

نکو در خاتمه گفت: ما در حوزه سیاسی بسیار آسیب پذیر شده ایم. جناح ها ناامید شدند. بزرگان کشور باید در بازسازی نقش جناح ها و احزاب فعال باشد. اگر همدلی و همبستگی بین جناح های سیاسی وجود نداشته باشد باید شاهد وخیم شدن اوضاع مالی باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 423

به "نکو: نادیده دریافت ظرفیت جناح مقابل یک آسیب جدی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکو: نادیده دریافت ظرفیت جناح مقابل یک آسیب جدی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید