نامه وزیر نیرو به استانداران درباره تنگناهای فراوری برق طی سالجاری

به گزارش مجله لیست پیوند، تهران (پانا) - وزیر نیرو در نامه هایی جداگانه به استانداران سراسر کشور شرایط کنونی برق را تشریح و تنگناهای فراوری را مورد اشاره قرار داد.

نامه وزیر نیرو به استانداران درباره تنگناهای فراوری برق طی سالجاری

به گزارش شرکت توانیر، رضا اردکانیان، با ارسال نامه هایی جداگانه به استانداران سراسر کشور، ضمن تشریح آخرین شرایط صنعت برق، به تراز منفی فراوری و مصرف برق اشاره نمود و گفت: به منظور پیشگیری از بروز خاموشی در امسال، 3200 مگاوات بیشتر از سال گذشته احتیاجمند اجرای برنامه های مدیریت بار هستیم.

در این نامه آمده است: افزایش قابل ملاحظه و زودهنگام دمای هوا سبب افزایش بی سابقه مصرف برق به اندازه 22 درصد در فروردین ماه امسال در مقایسه با سال گذشته شده و این در شرایطی است که کم بارشی هم موجب کاهش 34 درصدی حجم آب مخازن نیروگاه های برق آبی و متناسب با آن، کاهش ظرفیت فراوری برق این نیروگاه ها و ایجاد عدم توازن فراوری و مصرف برق در کشور شده است.

به گفته اردکانیان وزارت نیرو با هدف تأمین برق پایدار، در طی یک سال گذشته به احداث واحدهای نو نیروگا هی و شبکه های مورد احتیاج اقدام و برای اجرای برنامه های مدیریت مصرف با همکاری مشترکان برنامه ریزی لازم را به عمل آورده است. اما با عنایت به کاهش فراوری نیروگاه های برق آبی، برای جلوگیری از بروز خاموشی احتیاج به اعمال برنامه های مدیریت مصرف به اندازه 3200 مگاوات بیشتر از سال گذشته است.

وزیر نیرو در این نامه بعلاوه با اشاره به پاداش های در نظر گرفته شده برای مشترکانی که در هر استان با برنامه های مدیریت بار همکاری کنند، اختیار نحوه اختصاص این پاداش های را به استانداران واگذار نموده است.

تاکید می گردد در این نامه ها سقف مصرف هر استان در ماه های اردیبهشت، خرداد و سه ماه تابستان مشخص و راهکارهای مدیریت مصرف در بخش های مختلف هم به استان های مذکور به صورت جداگانه، ارائه شده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1113

به "نامه وزیر نیرو به استانداران درباره تنگناهای فراوری برق طی سالجاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامه وزیر نیرو به استانداران درباره تنگناهای فراوری برق طی سالجاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید