میزان بهره گیری از آموزش آنلاین در مدارس دولتی ضغیف است

به گزارش مجله لیست پیوند، استاد رشته علوم نرم افزار دانشگاه پیام نور گفت: در اختیار داشتن مدارس غیر انتفاعی از امکانات بیشتری نسبت به مدارس دولتی باعث شده دانش آموزان مراکز دولتی با نگاه تبعیض آمیز برخی مسوولان در فرایند آموزش دچار آسیب می شوند.

میزان بهره گیری از آموزش آنلاین در مدارس دولتی ضغیف است

احمد رحیمی استاد رشته علوم نرم افزار دانشگاه پیام نور در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران درباره برنامه های آموزشی صداوسیما با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس گفت: برنامه های تهیه شده در صدا وسیما مکمل بسیار خوبی برای دانش آموزان است اما متاسفانه بیشتر مدارس دولتی شاید به دلیل وجود این ظرفیتی که صداوسیما با هماهنگی آموزش و پرورش ایجاد کرده است از این مسئولیت سر باز زده اند همچنین در حال حاضر آموزش آنلاین در مدارس دولتی ضغیف است.

باتعهد مدیران مدارس می توان بدون هزینه های گزاف آموزش های از راه دور را عملیاتی کرد

رحیمی اضافه کرد: با کمی مدیریت و تعهد مدیران مدارس می توان بدون صرف هزینه های گزاف آموزش های از راه دور را عملیاتی کرد . خوشبختانه در حال حاضر در داخل کشور نمونه های خوبی از برنامه های آموزشی ایرانی موجود است و دانش آموزان با در اختیار داشتن یک گوشی تلفن همراه ساده آموزش آنلاین را با همان کادر آموزشی مدرسه دنبال کنند.

رایگان بودن مدارس دولتی دلیلی برای عدم مطالبه درخواست اولیا از دولت نیست

این عضو هیئات علمی دانشگاه در ادامه اضافه کرد: رایگان بودن مدارس دولتی برای دانش آموزان دلیلی برای عدم مطالبه در خواست های معقول اولیا از مجموعه های دولتی به شمار نمی آید چرا که نظام آموزشی کشور با توجه به رایگان بودن برای خانواده ها بودجه قابل توجهی از درآمدهای کشور را به خود اختصاص داده و از سرمایه های کشور است.

در اختیار داشتن مدارس غیر انتفاعی از امکانات بیشتری نسبت به مدارس دولتی

وی ادامه داد: با توجه به در اختیار داشتن مدارس غیر انتفاعی از امکانات بیشتری نسبت به مدارس دولتی ، این مدارس از همان روزهای اولیه شیوع ویروس کرونا کار آموزش از راه دور را شروع کردند اما متاسفانه دانش آموزان مراکز دولتی با بی توجهی و نگاه تبعیض آمیز برخی مسوولان در این مقطع زمانی در حال آسیب دیدن هستند.

برنامه های شبکه آموزش صدا و سیما ارزشمند است

این استاد دانشگاه برنامه های آموزشی تولید شده در شبکه آموزش صدا و سیما را بسیار مطلوب و ارزشمند عنوان کرد و از مسوولان این شبکه خواست که در کنار فعالیت های آموزشی و تدریس در راستای استفاده از ابزارهای آموزش از راه دور توسط مدیران مدارس و والدین نیز تاکید لازم را داشته باشند.

شاهد عدم توانایی مدارس دولتی در شروع به کار کلاس های آموزش از راه دور هستیم

رحیمی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس در تمامی مقاطع کشور گفت: متاسفانه شاهد عدم توانایی و ظرفیت شمار زیادی از مدارس بویژه مدارس دولتی در شروع به کار کلاسهای آموزش از را دور (اینترنتی) برای دانش آموزان هستیم و همین موضوع سبب تعطیلی آموزش و فرایند تحصیل بسیاری از دانش آموزان شده است.

مدیران مدارس از شیوه های نوین با عدم تعطیلی آموزش تهدیدات را تبدیل به فرصت کنند

این کارشناس مسائل it با بیان اینکه در مدارسی که آموزش از راه دور اجرایی شده است در همین مدت کوتاه دانش آموزان برای مثال تصویر دیکته ای که معلم بصورت آنلاین به آنان گفته را , برای معلم خود ارسال می کنند و متقابلا بعد از تصحیح توسط معلم به همراه تکالیفشان به دانش آموز برگردانده می شود .مدیران مدارس باید شرایط پیش آمده را به عنوان یک موقعیت طلایی برای بالابردن کیفیت آموزشی و استفاده از شیوه های جدید آموزش از راه دور ببینند تا با بالا بردن کیفیت آموزشی , شیوه های نوین و عدم تعطیلی آموزش تهدیدات را تبدیل به فرصت کنند.

معلوم نیست چرا مدیران مدارس انگیزه ای برای بهره مندی از نرم افزار های جدید را ندارند

وی اضافه کرد: با پیشرفت های گسترده در زمینه نرم افزار و IT در ایران و جهان , شاهد تولید نرم افزارهای بسیار گوناگون و متنوع در تمامی زمینه ها از جمله پیام رسان ها ونرم افزارهای ساده آموزش های مجازی هستیم ,که بسیاری از آنها رایگان هستند و ملزومات آموزش های مجازی و راه دور در چنین مواقع خاصی را دارند ، اما متاسفانه بیشتریت مدیران مدارس دولتی و دیگر مسوولان معلوم نیست به چه دلیلی انگیزه ای برای بهره مندی از این امکان را برای دانش آموزان ندارند؟

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 261

به "میزان بهره گیری از آموزش آنلاین در مدارس دولتی ضغیف است" امتیاز دهید

1 کاربر به "میزان بهره گیری از آموزش آنلاین در مدارس دولتی ضغیف است" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزان بهره گیری از آموزش آنلاین در مدارس دولتی ضغیف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید