صعود نفت با کاهش ترس از اُمیکرون

به گزارش مجله لیست پیوند، قیمت نفت در معاملات سبک روز پنج شنبه تحت تاثیر این نشانه که واریانت اُمیکرون برخلاف تصور اولیه، قابل مهارتر است و با وجود اعمال محدودیتهای سفر از سوی کشورهای متعدد به علت افزایش موارد ابتلا به کووید، بهبود یافت.

صعود نفت با کاهش ترس از اُمیکرون

به گزارش خبرنگاران، بازار نفت در روزهای اخیر درباره این که تا چه میزان باید تهدید افت دوباره تقاضا برای سوخت را جدی بگیرد، مردد بود. واریانت اُمیکرون قدرت شیوع بیشتری نسبت به جهشهای قبلی ویروس کرونا دارد اما اطلاعات اولیه نشان می دهد شدت بیماری زایی آن ملایمتر است.

بهای معاملات نفت برنت یک دلار و 56 سنت معادل 2.1 درصد افزایش یافت و در 76 دلار و 85 سنت در هر بشکه بسته شد. نفت برنت روز چهارشنبه 1.8 درصد صعود نموده بود. این شاخص بازار جهانی 4.5 درصد رشد هفتگی ثبت کرد.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت یک دلار و سه سنت معادل 1.4 درصد افزایش یافت و در 73 دلار و 79 سنت در هر بشکه بسته شد. شاخص نفت آمریکا 4.1 درصد رشد هفتگی داشت. طبق آمار رفینیتیو آیکان، حجم معاملات سبک بود و تنها 214 هزار قرارداد ماه آینده مبادله شد در حالی که میانگین روزانه در بیش از 200 روز گذشته 381 هزار قرارداد بوده است.

فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد گروه پرایس فیوچرز در شیکاگو اظهار کرد: نابودی تقاضا که همه تصور می کردند قرار است اتفاق بیافتد، اتفاق نخواهد افتاد.

با این حال برخی از دولتها محدودیتهای سفر سخت گیرانه ای را به منظور مقابله با شیوع واریانت اُمیکرون به اجرا گذاشته اند که حتی اگر این واریانت باعث سطح پایینتر بستری شدن در بیمارستان گردد، می تواند به تقاضا آسیب بزند. شهر شیان چین روز چهارشنبه به 13 میلیون سکنه خود دستور داد در خانه بمانند. اسکاتلند هم برای تجمعات از 26 دسامبر به مدت سه هفته محدودیت اعلام نموده و دو استان استرالیا استفاده از ماسک را در پی افزایش موارد ابتلا، اجباری نموده اند.

آمریکا به قرصهای ضد ویروس کووید 19 که به وسیله شرکتهای فایزر و مِرک فراوری شده است، مجوز داد و مقامات سازمان غذا و داروی آمریکا اظهار داشتند این قرصها هر دو در برابر واریانت اُمیکرون موثر هستند.

استرازنکا با اشاره به مطالعات لابراتوار دانشگاه آکسفورد، اظهار داشت سه دوز واکسن کووید 19 این شرکت در برابر واریانت اُمیکرون موثر است.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز روز پنج شنبه اظهار داشت شمار دکلهای حفاری نفت و گاز آمریکا هفته جاری برای سومین هفته متوالی افزایش یافت و به بالاترین سطح از آوریل سال 2020 صعود کرد. شمار دکلهای حفاری نفت و گاز طبیعی آمریکا با هفت حلقه افزایش، به 586 حلقه رسید که نشان می دهد فراوری در ماههای آینده افزایش پیدا خواهد نمود.

وزارت انرژی آمریکا روز پنج شنبه با برداشت 250 هزار بشکه نفت از ذخایر استراتژیک که در قالب سواپ به شرکت ماراتن پترولیوم داده می گردد، موافقت کرد. این وزارتخانه بیش از پنج میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک به منظور تقویت عرضه سوخت کشور فراهم نموده است و اوایل ماه میلادی جاری نخستین سواپ را به شرکت اکسون موبیل تحویل داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 فروردین 1401 بروزرسانی: 19 فروردین 1401 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1384

به "صعود نفت با کاهش ترس از اُمیکرون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صعود نفت با کاهش ترس از اُمیکرون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید