شرکت های خلاق و دانش بنیان نوع3 حوزه علوم اعصاب و فناوری های شناختی حمایت می شوند

به گزارش مجله لیست پیوند، راهبرد سال جاری ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، حمایت از شرکت های خلاق و دانش بنیان های نوع 3 است که در حوزه علوم اعصاب و شناخت فعالیت می کنند

شرکت های خلاق و دانش بنیان نوع3 حوزه علوم اعصاب و فناوری های شناختی حمایت می شوند

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، براساس آیین نامه سال جاری این ستاد، مراکز نوآوری و شتابدهنده های فعال در حوزه شناختی و اعصاب، با ایجاد پهنه ای برای رونق شرکت های خلاق و استارتاپ های این فناوری، کسب و کارهای خلاق شناختی را رونق می دهد.

بالغ بر 10 شتابدهنده، مرکز رشد و نوآوری در حوزه علوم و فناوری های شناختی با حمایت ستاد فعال شده اند که ایده های نو را برای تبدیل شدن به شرکت های خلاق فراهم می کنند.

حمایت از تولید و توسعه محصولات ایران ساخت و ارائه و خدمات خلاق در علوم شناختی از سوی ستاد اعلام شد و تا کنون با استقبال بیش از 100 شرکت خلاق و استارتاپ در حوزه بازی های شناختی، نرم افزارهای رایانه ای و تلفن همراه، تجهیزات توان بخشی و اعصاب، روان کاوی و دیگر حوزه ها فعالیت می کنند.

تجاری سازی ایده های شناختی در قالب شرکت خلاق

ستاد توسعه علوم و شناختی، با اولویت بخشیدن به شرکت های خلاق و استارتاپی، محصولات، فناوری ها و ایده های کاربردی و نیازمحور در حوزه شناختی است و در حالی که در نخستین ارزیابی، 15 ایده نوآورانه ارزیابی و 5 ایده نوآورانه حمایت شد، در سال جاری زمینه برای حمایت بیش از 10 ایده برای تبدیل به شرکت خلاق و تجاری سازی پس از ارزیابی های اولیه از طریق گروه متخصص و کارشناسان ستاد فراهم شد.

شرکت های خلاق فعال در حوزه توان یابی شناختی، داده کاوی، علوم و فناوری عصب شناختی، با حمایت مراکز شتابدهنده و مرکز نوآوری شناختی پس ازا ارائه طرح های توجیهی، بررسی و ارزیابی های ستاد و مراکز میزبان، برای معرفی به سرمایه گذاران بخش خصوصی و تبدیل نمونه های اولیه به محصول رقابتی مورد حمایت قرار می گیرند.

در حالی که زمینه برای تجاری سازی 5 ایده محصول محور شناختی فراهم شده است، متقاضیان شرکت های خلاق شناختی می توانند ایده های نوآورانه خود را به ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی اعلام کنند و از حمایت های شتاب دهی، تجاری سازی و ارائه محصول یا خدمت به بازار بهره مند شوند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1091

به "شرکت های خلاق و دانش بنیان نوع3 حوزه علوم اعصاب و فناوری های شناختی حمایت می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت های خلاق و دانش بنیان نوع3 حوزه علوم اعصاب و فناوری های شناختی حمایت می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید