رنگ های خنثی در طراحی داخلی منزل، از دیوارها گرفته تا مبلمان

به گزارش مجله لیست پیوند، رنگ های خنثی در طراحی هواداران بسیاری دارد. از لحاظ روانشناسی این رنگ ها باعث ایجاد حس آرامش، لطافت و پاکیزگی در بیننده می گردد و از لحاظ زیبایی شناختی بزرگترین مزیت شان این است که هرگز از مدافتاده نمی شوند. به همین علت، امروزه تقریبا در تمام جاها از رنگ های خنثی استفاده می گردد.

رنگ های خنثی در طراحی داخلی منزل، از دیوارها گرفته تا مبلمان

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت ارزان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

اما موضوع مهم نحوه و میزان بکاربردن این رنگ ها در طراحی است، این رنگ ها اگر نادرست بکار فرایند، ممکن است بعداز مدتی باعث افسردگی و یکنواختی در بیننده شوند. در این پست با آپارتمان های بسیار زیبایی آشنا خواهید شد، که رنگ های خنثی را به مقدار زیاد و هوشمندانه در دکوراسیون خود استفاده نموده اند. این آپارتمان در همان نگاه اول حسی از آرامش به بیننده منتقل می نمایند.

رنگ های خنثی عموما شامل نُه رنگ می شوند. رنگ های سفید، خاکستری، نقره ای و سفید شیری جزء رنگ های خنثی سرد، و رنگ های قهوه ای، بژ، برنزی، طلایی و مشکی جزء رنگ های خنثی گرم هستند. همانطور که می دانید چنین رنگ هایی را میگردد با هر نوع رنگ دیگری ست کرد. در حقیقت مزیت اصلی رنگ های خنثی در طراحی در کنار تازگی همیشگی، همین مورد است. در ادامه به معرفی نمونه هایی می پردازم که به بهترین شکل این رنگ ها را در تمام قسمت های منزل از مبلمان گرفته تا کفپوش و دیوارها، بکاربرده اند.

در آپارتمان اول بغیر از رنگ های خنثی هیچ رنگ دیگری حضور ندارد اما بازهم می بینید که چقدر همه چیز در حالت تعادل قرار گرفته است.

مبلمان راحتی به رنگ بژ، که به شکل شیرینی مارشملو طراحی شده اند با بدن پف نموده، هر بیننده ای را برای لم دادن به خود دعوت می نماید. مورد بعدی چراغ های بسیار خاص اتاق نشیمن است، سه عدد لامپ توسط بندهای چرمی از سقف آویزان شده اند. این بندهای چرم تا نزدیکای میز ادامه دارند تا بیشتر جلب توجه نمایند.

13 روش ست کردن رنگ کرم در دکوراسیون داخلی

آپارتمان بعدی مساحتی برابر با 72 متر مربع دارد و بغیر از رنگ های خنثی در طراحی داخلی اش از هیچ رنگ دیگری استفاده ننموده. پنل های چوبی ایی که در دیوارها می بینید بعنوان کمد ذخیره سازی استفاده می شوند. همچنین پلان خانه نیز بصورت باز و بهم پیوسته طراحی شده تا فضای خانه به هیچ عنوان کوچگ و دلگیر دیده نگردد.

آپارتمان بعدی کاملا لوکس و شیک طراحی شده. این مورد بخوبی نشان می دهد که رنگ های خنثی در طراحی چقدر برای دکوراسیون لوکس و فاخر مناسب است. با اینکه تمام رنگ های خنثی هستند اما هر قطعه در این دکوراسیون هویت مخصوص خود را دارد.

رنگ های مشکی و خاکستری در کنار قهوه ای گزینه ای عالی برای گرم نشان دادن فضاهای خنثی هستند. در شکل های زیر اتاق نشیمن خانه با دیوارهای مشکی و مبل راحتی خاکستری و کفپوش قهوه ای خیلی عالی طراحی شده است.

لیست قیمت 39 مدل فندک آشپزخانه باکیفیت در بازار + خرید

شکل زیر بازهم قدرت تاثیر گذاری رنگ های خنثی در طراحی خانه های شیک و امروزی را بخوبی نشان می دهد. در اینجا بازهم از رنگ های خنثی مشکی در دیوار و پرده ها استفاده شده و مبلمان به رنگ خاکستری روشن انتخاب شده اند.

رنگ های خنثی زمینه ای عالی برای بنمایش گذاشتن وسایل جذاب دکوراسیون با رنگ های شاد فراهم می نماید. مثلا در شکل زیر، در اتاق نشیمنی که با رنگ کرم تزیین شده، کوسن های زرد و سبز رنگ خیلی سریع خودنمایی می نمایند. با اینکه اتاق خیلی کوچک است اما بی نهایت زیبا و انرژیک دیده می گردد.

آپارتمان های سرد و مردانه مکانی عالی برای خودنمای رنگ های خنثی سرد مانند خاکستری و سفید هستند. نشیمن زیر با رنگ های تماما سرد و مردانه تزیین شده اما این موضوع به زیباتر شدن فضا یاری شایانی نموده است.

رنگ های خنثی در طراحی انتخاب برنده-برنده را پیش روی طراح و خانه دار می گذارند. آپارتمانی که در شکل های زیر مشاهده می کنید، کمتر از 100 مترمربع مساحت دارد و روشنایی اتاق نشیمن، پذیرایی و آشپزخانه با فقط دو پنجره نسبتا عظیم تامین می گردد. با وجود همین پنجره ها می بینیم که فضا به لطف حضور رنگ های خنثی بژ و سفید چقدر دلباز و روشن دیده می گردد.

30 مدل کابینت دو رنگ آشپزخانه در طرح های ام دی اف و هایگلاس

در این فوران رنگ های خنثی، گل و گیاه سبز رنگ به شیوه ای فوق العاده عالی خودنمایی می نمایند. وجود همین سه عدد گلدان، فضای کل هال پذیرایی و آشپزخانه را از یکنواختی رنگ های خنثی نجات داده است. البته این دیده شدن سریع گلدان هم بخاطر حضور وسیع رنگ های خنثی است. دو عاملی که یکدیگر را به بهترین شکل تکمیل می نمایند.

و آخرین آپارتمان حضور رنگ های سرد خنثی در منزل بسیار کوچک 60 متری را بنمایش می گذارد. البته همانطور که در عکس ها مشاهده می کنید، چوب طبیعی بکار رفته در کفپوش و آشپزخانه فضای متعادل و دلپذیر در خانه ایجاد نموده است. در این خانه هیچ خبری از تزیین اضافه نیست، چرا که گره های چوب طبیعی خودش از هر تزیینی زیباتر است.

منبع: اتاق
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 354

به "رنگ های خنثی در طراحی داخلی منزل، از دیوارها گرفته تا مبلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنگ های خنثی در طراحی داخلی منزل، از دیوارها گرفته تا مبلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید