رشد عجیب برند فراری در بازار بورس؛ ارزشمندتر از فورد و جنرال موتورز

به گزارش مجله لیست پیوند، تغییرات شدید بازار سهام در هفته گذشته موجب جابجایی ارزش بعضی برندها شد. حال برند ایتالیایی و اسپرت ساز فراری ارزش بیشتری از دو برند آمریکایی فورد و جنرال موتورز دارد. ارزش برند فراری در حال حاضر حدود سی میلیارد دلار برآورد می گردد.

رشد عجیب برند فراری در بازار بورس؛ ارزشمندتر از فورد و جنرال موتورز

سهام فراری روز دوشنبه هفته گذشته را با هفت درصد افزایش شروع کرد. با وجود آن که خط فراوری فراری در ایتالیا برثر شیوع ویروس کرونا بسته شده است، فراوریات این کارخانه در سال اقتصادی جاری نسبت به مدت گذشته افزایش داشته اند. شیوع ویروس کرونا و تعطیلی خط فراوری تنها یک درصد از درآمد فراری را کاسته و مجموع درآمد فراری به 1.02 میلیون دلار رسیده است، در حالی که تحلیل گران انتظار درآمد 852 میلیون دلاری را برای این برند داشتند.

البته فراری اخیرا مجددا فراوری خود را در کارخانه های مارانلو و مودنا شروع کرد و پیش بینی می گردد تا روز آدینه این خودروساز به ظرفیت فراوری قبلی خود برسد. فراری سالانه تنها ده هزار دستگاه خودرو فراوری می نماید. در مقایسه با رقبای آمریکایی، جنرال موتورز سالانه 7.7 میلیون دستگاه خودرو فراوری می نماید اما فراری ارزش برند بالاتری دارد. تحلیل گران معتقدند ارزش روانی بالای برند فراری، قیمت های گزاف و حاشیه سود بالا از عواملی بوده اند که این خودروساز را در طی بحران کرونا باارزش نگه داشته اند، برخلاف سایر خودروسازان که در این مدت متحمل ضررهای فراوانی شدند.

سرمایه اولیه برند فراری در جریان معاملات اولیه روز دوشنبه به 29.8 میلیارد دلار و در روز بعد به 30.1 میلیارد دلار رسید. جنرال موتورز و فورد در هر دو روز با کاهش روبرو بودند. سرمایه اولیه جنرال موتورز در خاتمه روز به 29.3 میلیارد دلار و سرمایه اولیه فورد به 19.2 میلیارد دلار کاهش یافت. فیات کرایسلر نیز که از سال 2015 به طور غیرمستقیم اداره فراری را برعهده دارد، شاهد افت سرمایه خود به 13 میلیارد دلار بوده است. ارزش برند فراری به سهامداران این شرکت اجازه داده تا برخلاف دیگر سهم های خودرویی که معمولا حاشیه سود کمتر از پنج درصد دارند، از سود 24 درصدی بهره مند شوند.

منبع: CNBC

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 403

به "رشد عجیب برند فراری در بازار بورس؛ ارزشمندتر از فورد و جنرال موتورز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد عجیب برند فراری در بازار بورس؛ ارزشمندتر از فورد و جنرال موتورز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید