مقرون به صرفه ترین خودرو برقی دنیا از چین می آید

به گزارش مجله لیست پیوند، مقرون به صرفه ترین خودرو برقی دنیا از چین می آید. اما این خودرو با ابعادی بسیار کوچک و چند موتور متفاوت با چه قیمت و مشخصات فنی به فروش خواهد رسید؟

مقرون به صرفه ترین خودرو برقی دنیا از چین می آید

خبرنگاران - شرکت چینی چانگان از یک خودروی برقی تازه رونمایی کرد.

این خودرو لومین کورن (Lumin Corn) نام دارد و باید به مصاف پرفروش ترین خودروی الکتریکی چین یعنی وولینگ مینی EV برود.

هاچبک دو در چانگان با همکاری شرکت باتری ساز معروف CATL پیشرفته و از مشخصات مناسبی روی کاغذ برخوردار است.

براساس حدس های اولیه قیمت مدل پایه این خودرو در حدود 4500 دلار (معادل 126 میلیون تومان) خواهد بود، که رقمی مناسب برای یک هاچ بک برقی درون شهری به نظر می رسد.

ابعاد بسیار کوچک خودرو

چانگان لومین کورن بر اساس پلتفرم EPA0 ساخته شده است. همچون وولینگ مینی EV، این خودرو هم ابعاد بسیار کوچکی دارد و طول آن از 3270 میلیمتر تجاوز نمی نماید.

عرض، ارتفاع و فاصله محوری آن هم به ترتیب با 1545، 1700 و 1980 میلی متر برابر است.

جثه فوق العاده ریز چانگان لومین کورن باعث شده این خودرو با باتری های کم حجم فراوری گردد.

مدل پایه از این هاچبک مقرون به صرفه قیمت برقی به باتری 12.92 کیلووات ساعتی مجهز است. اما نسخه قوی تر انرژی خود را از پک باتری 17.65 کیلووات ساعتی دریافت می نماید.

پیمایش مقرون به صرفه ترین خودرو برقی دنیا

به گفته چانگان مدل مجهز به باتری 12.92 کیلووات ساعتی می تواند تا 155 کیلومتر مسافت را با یک بار شارژ پشت سر بگذارد. نسخه دارای باتری 17.65 کیلووات ساعتی هم می تواند تا 210 کیلومتر مسافت را طی کند.

آنطور که اعلام شده است، چانگان لومین کورن با باتری 27.99 کیلووات ساعتی هم قابل انتخاب خواهد بود. با اتکا به این پک حجیم تر، لومین کورن خواهد توانست تا 301 کیلومتر مسافت را بدون احتیاج به شارژ مجدد پوشش دهد.

در ابتدای عرضه، چانگان لومین کورن فقط با موتور 41 اسب بخاری به فروش خواهد رسید. اما بعدا موتور 48 اسب بخاری نیز روی آن نصب خواهد شد.

با وجود ابعاد بسیار کوچک و دارا بودن دو درب، چانگان لومین کورن خودرویی 4 نفره است. از نظر طراحی ظاهری این اتومبیل چینی در نمای روبرو شباهت زیادی به فراوریات مینی و حتی چری QQ یا همان ام وی ام 110 دارد.

مشخصات ظاهری خودرو

استفاده از رنگی متفاوت برای ستون ها، رینگ های آیرودینامیک و دستگیره های در کشویی بعضی از مشخصات ظاهری شاخص این خودرو هستند. در نمای عقب این خودرو طراحی بسیار ساده ای دارد و چراغ های گرد متقارن با چراغ های جلو را می توان تنها المان شاخص دانست.

در داخل کابین چانگان لومین کورن فضایی مدرن دارد. سیستم اینفوتینمنت این هاچبک الکتریکی به وسیله نمایشگر 10.25 اینچی مرکزی مدیریت می گردد. در زیر این نمایشگر چند دکمه فیزیکی برای کنترل سیستم تهویه و امکانات دیگر نصب شده است. وظیفه ارائه اطلاعات مورد احتیاج راننده نیز به یک نمایشگر دیجیتال در پشت فرمان خوش فرم محول شده است. آنگونه که از روی تصاویر می توان متوجه شد، کیفیت کابین ظاهرا مناسب بوده و چرم و پارچه در قسمت های مختلف به کار رفته است.

در رابطه با قیمت چانگان لومین کورن اطلاعاتی در دست نیست. اما به احتمال زیاد رقم پرداختی برای آن مشابه با وولینگ مینی EV خواهد بود، یعنی چیزی در حدود 4500 دلار. این هاچبک برقی از نیمه دوم سال جاری در سرزمین مادری با سه سال یا 120 هزار کیلومتر وارانتی عرضه خواهد شد. قوای محرکه هم شامل هشت سال یا 120 هزار کیلومتر وارانتی می گردد.

هانگ گوانگ مینی ئی وی مقرون به صرفه ترین خودرو برقی تجاری دنیا

در حال حاضر مقرون به صرفه ترین خودرو برقی تجاری دنیا متعلق به یک شرکت چینی است که با افزایش چشمگیر آمار فروش در حال پیشی گرفتن از تسلا ست.

در حالی که همه خودروسازان لوکس در تلاشند تا با محصولات تسلا رقابت نمایند، یک ماشین کوچک چینی توانسته باارزش ترین خودروساز دنیا را به چالش بکشد.

‘هانگ گوانگ مینی ئی وی (Hong Guang Mini EV) محصول کارخانه ای به نام وولینگ (Wuling) است که با شراکت کارخانه دولتی سایک (SAIC) و جنرال موتور تاسیس شده است.

این ماشین ماه گذشته حدود دو برابر تسلا فروش داشته است.

به این ترتیب صدرنشینی تسلا مدل 3 در بازار چین به طور جدی تهدید شده است.

قیمت پایه هانگ گوانگ چهار هزار و 500 دلار است، به زحمت برای چهار نفر جا دارد و حداکثر سرعتش 100 کیلومتر در ساعت است.

با این که ماشین از هیچ جنبه ای قادر به رقابت با تسلا نیست، اما استقبال از آن به حدی بوده است که به نظر می رسد فاصله زیادی تا تبدیل شدن به محبوب ترین ماشین الکتریکی چین ندارد.

آمار فروش چشمگیر مقرون به صرفه ترین خودرو برقی دنیا

وولینگ در نیمه دوم سال گذشته میلادی 112 هزار دستگاه هانگ گوانگ فراوری کرد و توانست پس از تسلا مدل 3، دومین خودروی الکتریکی پرفروش در چین گردد.

فروش هانگ گوانگ در ماه گذشته دو برابر تسلا مدل 3 بود و با همین آمار فروش در چین، حالا در سراسر دنیا پس از تسلا دومین ماشین پرفروش الکتریکی است.

قیمت پایه تسلا مدل 3 در چین معادل 39 هزار دلار است.

فروش این ماشین در چین سال گذشته دو برابر شد و این کشور بزرگ ترین بازار این کارخانه آمریکایی است.

ماه گذشته دولت چین برای آنالیز شکایت هایی از آتش گرفتن بعضی مدل های تسلا و اشکالات فنی دیگر، پرونده ای برای این کارخانه باز نموده که ممکن است برایش دردسرساز گردد.

وولینگ میخواهد ماشین کوچکش را در خارج از چین هم بفروشد.

گفته می گردد این کارخانه در حال همکاری با کارخانه ای در لیتوانی است تا از آنجا به بازار اروپا وارد گردد.

پیشرانه

موتور برقی هانگوانگ مینی، 27 اسب بخار قدرت و 85 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید و متصل به باتری های 9/2 یا 13/8 کیلووات ساعتی است.

این خودرو مالی، نهایت سرعت 100 کیلومتربرساعت و شعاع حرکتی 120 تا 170 کیلومتر فراهم می نماید که برای استفاده شهری، کافی به نظر می رسد.

جالب تر اینکه، هانگوانگ دارای 4 جایگاه برای سرنشینان بزرگ سال و فاقد صندوق عقب است.

به بیان بهتر، امکان حمل هم زمان 4 مسافر و بار وجود ندارد.

اما می توان با جمع کردن جایگاه های ردیف دوم، این قسمت را به حمل بار با فضای بسیار خوب 741 لیتر اختصاص داد.

در مدتی حدود یک ماه، تعداد 50 هزار دستگاه هانگوانگ مینی، برای بازار چین پیش فروش شده است.

آستانه قیمت این خودرو در زمان تحویل نهایی، 28,800 یوان معادل 4,164 دلار برای مدل مجهز به باتری های 9/2 کیلوات ساعتی خواهد بود.

نسخه دارای باتری 13/8 کیلووات ساعت، 5500 دلار قیمت دارد.

مقرون به صرفه ترین خودرو برقی در حال پیشی گرفتن از تسلا
ابعاد خودرو

ولینگ هانگوانگ مینی (Wuling Hongguang Mini) خودرویی تمام برقی است.

این خودرو کوچک شهری، 2,917 میلی متر طول 1,493 میلی متر عرض و 1,621 میلی متر ارتفاع با فصاله محورهای 1,940 میلی متر دارد.

منبع: دیجیاتو

منبع: بیت ران
انتشار: 26 تیر 1401 بروزرسانی: 26 تیر 1401 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1473

به "مقرون به صرفه ترین خودرو برقی دنیا از چین می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقرون به صرفه ترین خودرو برقی دنیا از چین می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید