عجیب ترین پارک های دنیا در کدام کشورها قرار دارند؟

به گزارش مجله لیست پیوند، پارک، مکانی برای تفریح و تفریح خانواده ها به خصوص بچه ها است که به دست دولت در سراسر شهر ایجاد می شوند اما در این میان پارک هایی وجود دارند که تنها دارای سر سبزی و چندین وسیله بازی معمولی نیستند، این پارک با دارا بودن برخی ویژگی ها به عجیب و غریب ترین پارک های جهان تبدیل شده اند.

عجیب ترین پارک های دنیا در کدام کشورها قرار دارند؟

پارک های فوق العاده عجیب و غریبی از نظر شکل، مقدار و طراحی در سراسر دنیا وجود دارد که به سبب دارا بودن برخی ویژگی ها شما را شگفت زده خواهند کرد. فرهنگ های موجود در هر منطقه نیز می تواند بر مقدار عجیب تر شدن آن ها بیافزاید. پارک استاندارد و مجذوب کننده از نظر هر کسی می تواند متفاوت باشد اما پارک هایی که در این مقاله به شما معرفی خواهیم کرد از نظر طراحی و ظاهر دارای ایده ای خلاقانه، عجیب و منحصر به فرد هستند.

24. پارک دبی لند (Dubai Land)، امارات متحده عربی

این هیولای 4650 هکتاری، یکی از معدود ترین پارک هایی است که نه تنها بزرگ ترین در دنیا بلکه مجهز ترین نیز به شمار میرود. این پارک مکانی سرگرمیی-توریستی است که دارای استادیوم چند منظوره، شهر بازی، پارک آبی و ... است.

23. پارک آبی دنیا، ادمونتون (Edmonton)، آلبرتا (Alberta)، کانادا

مقدار پارک آبی ورلد بیش از 20 هکتار است و بزرگ ترین پارک آبی دنیا به شمار می آید. این پارک در سال 1986 افتتاح شد و نکته جالب این است که پارک درون پنجمین مرکز خرید بزرگ دنیا، یعنی مرکز خرید وست ادمونتون (West Edmonon Mall) قرار گرفته است.

22. پارک جیم دوک (Parque Jaime Duque)، بوگوتا (Bogotá)، کلمبیا

شاید این پارک را بتوان عجیب ترین پارک از نظر نوع جاذبه به حساب آورد. خلبان معروف کلمبیایی، جیم دوک این پارک را ساخت و به دوست کلمبیایی خود هدیه دارد. چیزی که باعث قرار گرفتن پارک جیم دوکی در این فهرست شده، وجود 700 مجسمه عجیب از مردان راه آزادی درون این پارک است.

21. پارک دیگرلند (Diggerland)، انگلستان

نکته ای که باعث محبوبیت این پارک عجیب نزد بچه ها و نوجوانان شده است، راندن ماشین آلات سنگین درون پارک است. البته ماشین آلاتی که در اختیار بچه ها قرار می گیرد، در ابعاد کوچک و دارای ایمنی هستند. وسایل سرگرمی موجود در این پارک نیز به شکل ماشین الات سنگین است.

20. پارک دنیای دیکنز (Dickens World)، انگلستان

این پارک سرگرمیی 75 هزار متر مربعی با نام دنیای دیکنز بر اساس نوع زندگی چارلز دیکنز، نویسنده مشهور انگلیسی که در قرن نوزدهم می زیسته، طراحی شده است؛ دورانی که شهر پر از گرسنگی، جرم و جنایت بود.

19. پارک بن بن لند (BonBon-Land)، دانمارک

پارک بن بن لند نام خود را از آبنبات محبوب دانمارکی گرفته است. این پارک پر از جاذبه های زمخت از حیوانات است. ممکن است کمی عجیب و غریب به نظر برسد، اما از شنیدن نام سرگرمی هایی مانند سقوط پرنده و پرواز مرده اصلا تعجب نکنید، زیرا تمامی سرگرمی های موجود در این پارک دارای اشکال عجیب از حیوانات است.

18. پارک هارمونی لند (Harmony Land)، ژاپن

پارک هارمونی لند خانه شخصیت محبوب و مشهور، هلو کیتی (Hello Kitty) است که بازدید کنندگان می توانند از قلعه گربه ها بازدید کنند و از طریق راندن قایق به مجتمع بزرگ آپارتمانی زیر زمین سفری داشته باشند.

17. پارک سرگرمیی شی جینگ شان (Shijingshan Amusement Park)، پکن

پارک سرگرمیی شی جینگ شان، دیزنی لند جعلی نام گرفته است، زیرا در آن شخصیت های تحت انحصار دیزنی لند به چشم می خورد، اما با دیزنی لند واقعی بسیار فاصله داشت. به همین دلیل مورد بازرسی قرار گرفت و در نهایت این شخصیت های معروف از آن حذف شد، اما دیگر شخصیت های کارتونی را در این پارک مشاهده خواهید کرد.

16. پارک گروتاس (Grutas Park)، لیتوانی

پارک گروتاس در لیتوانی که به دنیای استالین مشهور است، نزدیک به 100 مجسمه از رهبران معروف شوروی سابق را در خود جای داده است.

15. پارک امپراتوری کوتوله ها (Dwarf Empire)، کونمینگ (Kunming)، چین

پارک امپراتوری کوتوله ها در بالای تپه ای در قسمت جنوبی چین قرار گرفته است و تقریبا می توان گفت تمامی افرادی که در این پارک مشغول به کار هستند، در گروه های آواز و پایکوبی فعالیت دارند، افراد کوتاه قد هستند.

14. پارک Crocosaurus Cove، داروین (Darwin)، استرالیا

پارک کروکودیل کروکوساوروس کوو یک پارک سرگرمیی است که در عین عجیب بودن، بسیار پر هیجان و مجذوب کننده است. در این پارک بازدید کنندگان قادر خواهند بود با وارد شدن به قفس مرگ به زیر آب رفته و از نزدیک تمساح ها را مشاهده کنند.

13. پارک سویی تین (Suoi Tien Park)، ویتنام

پارک سویی تین با مضمون بودایی و یک مکان مقدس طراحی شده است. این پارک پر از موجودات آبزی، هزاران تمساح و قصر موجود افسانه ای، اسب تک شاخ است. طراحی تمامی این موارد در کنار یکدیگر کمی عجیب و غیر ممکن به نظر می رسد، اما در این پارک به واقعیت پیوسته است.

12. پارک دنیای فراری (Ferrari World)، ابوظبی، امارات متحده عربی

پارک دنیای فراری را حتی می توان بزرگ ترین پارکینگ دنیا نیز محسوب کرد، زیرا مساحت آن بیش از دو میلیون فوت مربع است و روی سقف آن نیز بزرگ ترین نماد فراری روی زمین، نقش بسته است.

11. پارک Haw Par Villa، سنگاپور

پارک هاو پار ویلا در سنگاپور واقع شده است، اما مجسمه های عجیب و غریبی که در آن به چشم می خورد، حس حضور در چین و رسوم اجدادی آنان را به شما القا می کند.

10. پارک روستای خاطره، هائیتی

هدف از تاسیس این پارک، آشنایی مردمان عادی با برده داری و دوران برده داری است. این پارک شبیه به روستایی طراحی شده است که بازدید کنندگان می توانند برای یک روز لباسی شبیه به برده ها به تن کنند، شبیه به آنان غذا بخورند، کار کنند و روز را در انتها با یک شورش به سرانجام برسانند.

9. پارک گرانش صفر (Zero Gravity)، دالاس، تگزاس

با پرداخت کمی بیش از 30 دلار می توانید در پارک سرگرمیی زیرو گرویتی تریل یکی از عجیب ترین و پر هیجان ترین سواری های دنیا را در عمرتان تجربه کنید. در واقع این وسیله از طریق دانشمندان شبیه سازی شده است تا بازدید کنندگان بتوانند تجربه ای نزدیک به مرگ را حس کنند.

8. پارک دیو استرو (Divo Ostrov)، سنت پترزبورگ، روسیه

سواری و وسیله های بازی که در پارک دیو استرو وجود دارد، آن را در فهرست بهترین و مدرن ترین پارک های دنیا قرار داده است. همچنین این پارک بزرگ در روسیه دارای ایمنی بالایی است، پس خانواده ها می توانند با خیال راحت روز خوشی را در آن سپری کنند.

7. پارک دنیا جوی لند (World Joyland)، چانگژو (Changzhou)، چین

به طور دقیق نمی توان گفت که در پارک ورلد جوی لند، قوانین مربوط به کپی رایت به طور کامل رعایت شده باشد، زیرا تمامی سرگرمی های موجود در آن برگرفته از بازی های ویدئویی معروف است.

6. پارک Hacienda Napoles، کلمبیا

پارک موضوعی هاسیندا ناپولس، یک پارک مناسب برای خانواده ها است که هم می توانند از موزه آن بازدید کنند و هم از نزدیک حیوانات عجیب و غریب را مشاهده کنند. برای ورود به این پارک، حتما باید از دروازه اصلی عبور کنید، پس هنگام عبور هواپیمای زیبایی را بالای دروازه مشاهده خواهید کرد. جالب است بدانید که این یک هواپیمای واقعی است که پابلو اسکوبار اولین بار خود را با آن وارد آمریکا کرد.

5. پارک دالی وود (Dollywood)، تنسی

پارک دالی وود واقع در استان تنسی بیشتر به خاطر سواری های سریع، خشمگین و پر هیجانی که دارد، نزد بازدید کنندگان محبوب شده است.

4. پارک Išgyvenimo Drama، لیتوانی

پارک سوروایوال دراما در اصل در زمان های قدیم، پناهگاهی میان جنگل بوده که از طریق ارتش سابق شوروی اداره می شده است. در حال حاضر نیز به عنوان پارک در این پناه گاه جنگلی به روی مردم باز است تا با نحوه فعالیت ارتش شوروی بیشتر آشنا شوند.

3. پارک جمهوری بچه ها (The Childrens Republic)، آرژانتین

پارک جمهوری بچه ها به منظور آموزش دادن دموکراسی به بچه ها در آرژانتین تاسیس شده است. در این پارک بچه ها تمامی موارد مربوط به دموکراسی، از رای دادن تا گرفتن وام از بانک را یاد می گیرند.

2. پارک هرشی (Hershey Park)، پنسیلوانیا (Pennsylvania)

در هرشی پارک بیش از 60 وسیله بازی وجود دارد که در انحصار نام تجاری شکلات هرشی است. تبلیغاتی که در رابطه با این پارک در پنسیلوانیا به چشم می خورد این است که به این پارک بیایید تا تجربه ای شیرین کسب کنید.

1. پارک تجربه سرزمین مقدس (The Holy Land Experience)، اورلاندو، فلوریدا

پارک تجربه سرزمین مقدس دارای مضمونی بر اساس داستان های کتاب مقدس است. مجسمه ها و سازه هایی که در این پارک به چشم می خورند، ارتباط مستقیمی با دین و مذهب دارند به همین دلیل نام آن را سرزمین مقدس گذاشته اند.

منبع: کجارو / list25.com
انتشار: 22 اسفند 1400 بروزرسانی: 22 اسفند 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1367

به "عجیب ترین پارک های دنیا در کدام کشورها قرار دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین پارک های دنیا در کدام کشورها قرار دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید