راهنمای بازاریابی آنلاین برای مجریان تور (بخش 3)

به گزارش مجله لیست پیوند، در دو شماره قبل به ارائه مقدمه ای از بازاریابی آنلاین برای مجریان تور و نکاتی مفیدی برای سازماندهی و طراحی وبسایت پرداختیم. در این شماره قصد داریم به چگونگی جذب بازدید کننده به وبسایت بپردازیم. این بخش شامل چگونگی افزایش رتبه در موتورهای جستجوی، افزایش رتبه در گوگل، انتخاب لغات کلیدی و طراحی وبلاگ در وبسایت می گردد.

راهنمای بازاریابی آنلاین برای مجریان تور (بخش 3)

جهت دریافت مشاوره خدمات سفارش بروشور از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ بروشور های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

بخش 8: چگونه رتبه خود را در موتورهای جستجوی افزایش دهید

شما در حال رقابت با بیش از 500 میلیون وبسایت هستید

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) فرایندی است که طی آن وبسایت و صفحات آن رتبه بالاتری در نتایج موتورهای جستجو پیدا می نمایند. Google، Bing و Yahoo به لحاظ میزان استفاده، در بازار موتورهای جستجو پیشرو هستند.

عنکبوت های (spider) موتورهای جستجو، بر اساس نقش هایی که پیوسته در حال تغییرند، هر روز وب را زیر و رو می نمایند و این یعنی رتبه بندی شما در هر روز عوض می گردد. چند راه وجود دارد که بوسیله آنها می توانید قابلیت دیده شدن (Visibility) خود را با بدست آوردن رتبه بالاتر در موتورهای جستجو افزایش دهید. عواملی که بر رتبه بندی شما تأثیر می گذارند شامل محتوای داخلی سایت (On-page) و اعتبار خارجی سایت (Off-page) می گردد.

:::::: 25% از رتبه بندی وبسایت شما به محتوای داخلی آن بستگی دارد

محتوای داخلی وبسایت شامل موارد زیر می گردد:

1. محتوا: برای رسیدن به رتبه مناسب در موتورهای جستجو یقیناً وبسایت شما احتیاج به محتوا دارد. این محتوا باید با معنی، مستمر، مفید، جالب و مرتبط باشد. هر چه محتوای با کیفیت تری فراوری کنید، پیروز تر خواهید بود. موتورهای جستجوی به شکلی طراحی شده اند که محتوای غیر مرتبط و تکراری را حذف می نمایند، در نتیجه فکر کپی برداری را از سر خود بیرون کنید.

2. واژگان کلیدی: عنکبوت های موتورهای جستجو میزان مرتبط بودن را به وسیله واژگان کلیدی مشخص می نمایند. اینکه برای برچسب عنوان (title tag) خود چه واژه کلیدی را انتخاب می کنید، بسیار اهمیت دارد، زیرا این موضوع بر رتبه شما تأثیر می گذارد. آنها همچنین لغاتی که در متون خود استفاده نموده اید را آنالیز می نمایند، بنابراین تکرار واژگان کلیدی و مترادف های آنها بر رتبه بندی در موتور جستجو تأثیر می گذارد.

3. کیفیت: عنکبوت های موتورهای جستجو کیفیت محتوای فراوری شده در وبسایت را آنالیز می نمایند. محتوای خوب، وبسایت شما را نسبت با رقبایتان جالب تر و پرهوادار تر می نماید. به جای کمیت بیشتر بر روی کیفیت سرمایه گذاری کنید، تا مخاطبان بیشتر به آنها رجوع نمایند و به همه دوستان خود معرفی نمایند. محتوای با کیفیت به طور جدایی ناپذیری با وفاداری مشتری شما مرتبط است.

4. تازگی: محتوای با کیفیت شما باید مرتبط و در عین حال جدید باشد و به صورت مستمر به روز رسانی گردد که به آن محتوای پویا گفته می شد. برخی از محتواها به شکلی هستند که باید به روز شوند (نظیر خبرنامه های فصلی، وبلاگ و نظرات مصرف نمایندگان و غیره)

:::::: 75% از رتبه بندی وبسایت شما به اعتبار خارجی آن بستگی دارد

اعتبار سایت: اگر سایت شما پر هوادار باشد، اعتبار شما هم افزایش می یابد. پر هوادار بودن به این معنی می باشد که وبسایت های زیادی لینک شما را در وبسایت خود قرار، یا در متون خود به وبسایت شما ارجاع داده باشند. فراوری محتوای تازه و با کیفیت به صورت مستمر شانس شما را برای کسب اعتبار بیشتر افزایش می دهد.

لینک های ورودی: لینک از دیگر وبسایت ها برای موتورهای جستجو اهمیت دارد و کیفیت و کمیت لینک های ورودی در نتیجه ها تأثیر می گذارد. با وجود اینکه ایجاد لینک برای وبسایت گردشگری شما زمان بر است، اما بسیار ارزشمند می باشد.

هر روز مسافران برای پیدا کردن بهترین و متنوع ترین خدمات گردشگری از موتورهای جستجو استفاده می نمایند. شما باید در واژگان کلیدی اصلی که مکان و خدمات تورهای شما را توصیف می نماید، رتبه خوبی را کسب کنید.

بخش 9: 8 راه برای کسب رتبه در گوگل

هنگامی که یک سایت برای کسب و کار خود ایجاد می کنید، اولین کاری که باید انجام دهید اینست که وبسایت خود را در معرض مخاطب هدفتان قرار دهید. اگر کسی وبسایت شما را نبیند، اصلاً اهمیتی ندارد که محتوای وبسایت شما با کیفیت است یا خیر. آنها باید بتوانند به راحتی شما را پیدا نمایند.

چگونه گوگل تشخیص می دهد که یک جستجو به وبسایت شما مرتبط است؟

علاوه بر تکنیک های SEO داخل سایت، SEO خارج از سایت، ارزشمند ترین راه برای ارتقای رتبه بندی شما در جستجو ها می باشد. منظور از خارج سایت، لینک هایی است که از وبسایت های دیگر به شما داده می گردد. هر چه وبسایت های مرتبط تر و معتبر تر به شما لینک دهند، شما راحت تر می توانید رتبه بندی خود را در موتور جستجو افزایش دهید.

در اینجا به معرفی راه هایی برای دریافت لینک های با کیفیت می پردازیم:

1. محتوا ایجاد کنید و آنرا به اشتراک بگذارید: وقتی شما به طور مداوم محتوای با کیفیت (هم آموزشی و هم سرگم نماینده) فراوری می کنید، شانس شما برای اینکه وبسایت ها به شما لینک بدهند، بیشتر می گردد. در خصوص کارهایی که از بازدید نمایندگان می خواهید در وبسایت شما انجام دهند، فکر کنید. باید موانع موجود در راستا رزرو و خرید تور و خدمات گردشگری را شناسایی کنید.

2. در وبسایت های مرتبط وبلاگ نویس میهمان شوید: وقتی که برای وبسایت دیگری وبلاگ می نویسید، آنها معمولاً در بخش نویسنده یک لینک به وبسایت شما می دهند. این لینک از نظر گوگل، یک لینک با ارزش محسوب می گردد. قطعاً آن وبسایت روش های خود را برای ارتقای خود دارد، در نتیجه این باعث می گردد حضور آنلاین شما افزایش یابد. سعی کنید در مرتبط ترین سایت ها مطالب جدید و بحث بر انگیز بنویسید.

3. دایرکتوری های محلی: شما باید در گوگل مپ، بینگ و یاهو حضور داشته باشید. تعداد زیادی دایرکتوری هستند که در سطح کشور و منطقه شما فعالند. دریافت لینک از این دایرکتوری ها باعث می گردد اعتبار سایت شما افزایش یابد.

4. در رسانه های اجتماعی پروفایل تشکیل دهید: با حضور در شبکه های رسانه های اجتماعی به شرکت خود هویت ببخشید. گوگل از سیگنال های اجتماعی به عنوان معیاری برای رتبه بندی استفاده می نماید، در نتیجه حضور در

+Google بسیار لازم است. دیگر شبکه های اجتماعی که در شرکت های مسافرتی و گردشگری مفید هستند شامل LinkedIn، Twitter و حتی Pinterest می باشند. شما با حضور در شبکه های اجتماعی غیر از شناساندن خود به گوگل، می توانید با مشتریان بالقوه و بالفعل خود ارتباط برقرار کنید.

5. مشارکت های استراتژیک: آیا شرکت های مشابهی هستند که بتوانید لینک ها و محتوایتان را با آنها به اشتراک بگذارید. در قبال لینکی که به شما می دهند، می توانید در وبسایت خود برای آنها تبلیغ کنید.

6. کامنت گذاری در وبلاگ ها و تالارهای تبادل نظر: هنگام خواندن خبرها و مقاله ها در زمینه گردشگری، کامنتی در پایین مطلب بگذارید و لینک صفحه ای از وبسایتتان که مرتبط با موضوع است را ارائه دهید. کامنت شما باید باعث ایجاد بحث و تبادل نظر گردد، اگر کامنت شما مرتبط و چالش بر انگیز نباشد، اعضای تالار تبادل نظر نگرش منفی به شما پیدا می نمایند. فقط در صورتی که حرفی برای گفتن دارید، کامنت بگذارید و فقط به منظور لینک دادن در بحث شرکت نکنید.

7. مقاله به اشتراک بگذارید. مقاله های اورجینال بنویسید و در آنها به سایت خود لینک دهید و آنها را در وبسایت های ezinearticles.com یا suite101.com سابمیت کنید. اگرچه گوگل وزن پایینی به لینک های این وبسایت ها می دهد، با این وجود ارسال مقاله باعث دریافت لینک های ورودی می گردد و به دلیل اینکه محتوای شما اورجینال است، اثر چشمگیری بر روی رتبه شما خواهد داشت.

8. وبلاگ نویسان را برای نوشتن نظرات تشویق کنید. خدمات گردشگری و تورهای خود را به صورت رایگان به وبلاگ نویسانی که وبسایت آنها ترافیک بالایی دارد، ارائه دهید و از آنها بخواهید که نظرشان را درباره خدمات شما، در وبلاگ خود بنویسند.

شما باید در گوگل رتبه کسب کنید و بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو و رسیدن به ترافیک بالا زمان و انرژی زیادی می طلبد. به یاد داشته باشید که کیفیت ترافیک (مرتبط و جذاب بودن)، مهمتر از قدمت ترافیک می باشد.

بخش10: اهمیت انتخاب واژگان کلیدی برای وبسایت

آن چیزی که اهمیت دارد تعریفی است که بازدید نمایندگان از کسب و کار شما دارند، نه تعریفی که شما از کسب و کارتان دارید.

یک وبسایت تنها در صورتی در نتایج موتورهای جستجو ظاهر می گردد که از واژگان کلیدی درستی استفاده کند. شما باید واژگانی را پیدا کنید که بازدید نمایندگان و مشتریانتان برای جستجوی خدمات صنعت شما، در موتورهای جستجو به کار می برند. انتخاب واژگان کلیدی کار بسیار مهمی است و یکی از مهمترین عوامل در رتبه بندی وبسایت ها توسط موتورهای جستجو می باشد. هنگامیکه کاربران یک واژه را جستجو می نمایند، موتورهای جستجو اطلاعات وب را در زمینه آن موضوع اسکن می نمایند و با کیفیت ترین آنها را در نتایج جستجو قرار می دهند. اولین کاری که شما باید انجام دهید اینست که واژگان کلیدی که بیشترین ارتباط را با وبسایت شما دارند، شناسایی کنید.

قبل از ایجاد و نشر محتوا، باید به شناسایی واژگان کوتاه و طولانی که می خواهید به کار ببرید، فکر کنید. هیچ کس بهتر از خودتان، کسب و کارتان را نمی شناسد. با استفاده از روش طوفان فکری، واژگان خاصی که مخاطب هدفتان استفاده می نمایند (مثلاً: هتل با کیفیت، تور ارزان، سفر به ترکیه، رزرو بلیط و . . .) را شناسایی کنید.

افزودن واژگان کلیدی جغرافیایی به عبارت جستجو حجم سرچ را محدود می نماید و شانس شما را برای دستیابی به رتبه بالاتر در صفحات نتایج موتور جستجو بالا می برد. انتخاب واژگان کلیدی بیشتر از اینکه یک علم باشد، یک هنر است. هر صفحه ای در وبسایت شما باید دو نوع واژگان کلیدی داشته باشد:

کوتاه: که شامل لغات کلی و متداول می گردد.

بلند: که شامل عبارات بیش از 2 کلمه و خاص تر می گردد.

بخش11: 4 دلیل داشتن وبلاگ در وبسایت شرکت های مسافرتی

یک وبلاگ، قوی ترین سلاح در انبار مهمات بازاریابی آنلاین شرکت های مسافرتی می باشد. وبلاگی که به خوبی مدیریت می گردد، یک مرکز فراوری محتوا می باشد که پایه حضور در وب را مستحکم می نماید. محتوای با کیفیت در وبلاگ باعث می گردد مردم شما را راحت تر پیدا نمایند، تعامل بیشتری با شما داشته باشند، شهرت شما را افزایش دهند و برند شما را بیشتر بشناسند.

در اینجا به 4 دلیل داشتن وبلاگ در وبسایت شرکت های مسافرتی می پردازیم:

1. مردم راحت تر می توانند شما را پیدا نمایند

اگر نتوانید اظهار وجود کنید، حتی اگر بهترین خدمات را ارائه می دهید، پیروز نخواهید شد. وبلاگ شبیه یک آهنربای بزرگ است که مردم را به وبسایت شما جذب می نماید. محتوای وبلاگ در سرتاسر وب توزیع می گردد و به راحتی مردم را به سمت شما جذب می نماید.

چگونه از وبلاگ برای راحت تر پیدا شدن بهره ببرید:

محتوای خود را بر اساس واژگان کلیدی و عناوین مرتبط با کسب و کارتان انتخاب کنید. این کار رتبه شما را در موتورهای جستجو در عبارات مرتبط با کسب و کارتان ارتقا می دهد.

محتوای وبلاگ را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

از نویسندگان دیگر وبلاگ های مرتبط بخواهید که در وبلاگ شما مقاله بنویسند. اگر مرکز اطلاع رسانی گردشگری یا سازمان گردشگری شما یک وبلاگ دارد یا یک نشریه گردشگری آنلاین در منطقه شما موجود است، با آنها تماس بگیرید و به آنها پیشنهاد نوشتن مقاله در وبلاگشان را بدهید.

2. مردم راحت تر می توانند با شما تعامل برقرار نمایند.

یکی از دلایل متفاوت بودن انسان ها و پیشرفتی که در جهان داشته اند، توانایی آنها در ارتباط برقرار کردن است. وبلاگ شما را قادر می سازد که بتوانید با مشتریان بالفعل و بالقوه خود در مقیاس بزرگ تری ارتباط برقرار کنید. این یک ابزار قدرتمند برای ایجاد ارتباطات معنی دار با مشتریان می باشد.

چگونه از یک وبلاگ برای تعامل با مشتریان بالفع و بالقوه بهره ببرید:

از وبلاگ خود برای نمایش اشتیاق و علاقه خود به کار بهره ببرید. مردم را تشویق به استفاده از خدماتتان کنید.

مقاله های پرسنل شرکت را به همراه عکس در وبلاگ بگذارید.

از سؤالات متداول بهره ببرید.

داستان های مشتریان را به اشتراک بگذارید (از عکس و ویدئو بهره ببرید).

بخش کامنت را فعال کنید و برای پاسخ دادن به همه آنها، وقت بگذارید.

3. شهرت شما را افزایش می دهد.

ممکن است بهترین قیمت ها را داشته باشید، اما اگر بدنام باشید، پیروز نخواهید شد. شهرت برند تأثیر بسزایی در تصمیمات خریداران دارد. محتوای با کیفیت وبلاگ به ایجاد اعتبار و شهرت به عنوان یک شرکت پیشرو در بازار یاری می نماید.

چگونه توسط وبلاگ شهرت کسب کنید:

مقالاتی درباره راهنمای مدیران در صنعت گردشگری بنویسید

درباره اخبار و روندهای جدید در بازار مطلب بنویسید

در اخبار گردشگری کامنت گذاری کنید

داستان های پیروزیت مشتریان را به اشتراک بگذارید

4. شما می توانید داستان های خود را تعریف کنید.

انسان به وسیله تعریف کردن داستان، دانش و ایده های خود را به اشتراک می گذارد. قدرت داستان ها در منتشر شدن بسیار بالاست.

هر کسب و کاری یک داستانی دارد، با داشتن یک وبلاگ این فرصت را پیدا می کنید که آنرا برای مشتریان تعریف کنید.

چگونه داستان خود را به وسیله وبلاگ تعریف کنید:

بنویسید که چرا این کسب و کار را آغاز کردید

بیوگرافی بنیان گذاران شرکت را بنویسید

از عکس و ویدئو برای تعریف داستان بهره ببرید

وبلاگ نویسی کار وحشتناک و زمان بری نیست. به یاد داشته باشید که شما درباره چیزی که دوست دارید مطلب می نویسید، سعی کنید ذوق و اشتیاق خود را به اشتراک بگذارید.

قرار نیست یک رمان بلند بنویسید، 800-400 کلمه کافیست.

از عکس ها و ویدئو ها به وفور بهره ببرید، یک تصویر گویای هزاران کلمه است.

در برنامه هفتگی خود برای وبلاگ نویسی جا باز کنید. هر هفته یک مقاله جدید به روز رسانی کنید.

موضوعاتی که درطول روز به ذهن شما خطور می نماید، را یادداشت کنید که بعداً سر فرصت درباره آنها مقاله بنویسید.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 89

به "راهنمای بازاریابی آنلاین برای مجریان تور (بخش 3)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای بازاریابی آنلاین برای مجریان تور (بخش 3)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید