5 ساحل بی نظیر برای سرگرمی و استراحت در شهر آنتالیا

به گزارش مجله لیست پیوند، برترین سواحل آنتالیا سالهاست که برترین مکان تفریحی برای گردشگران از سراسر دنیا به حساب می آیند. شهر آنتالیا به لحاظ موقعیت جغرافیایی در جنوب غربی ترکیه قرار گرفته است و آب و هوای ملایم و مطلوبی دارد. این منطقه به واسطه وجود هتل ها، مراکز خرید عالی با قیمت هایی بسیار مناسب، تفریحات آبی بی نظیر و دیگر امکانات گردشگری، یکی از برترین، مفرح ترین و مجذوب نماینده ترین مکان های تفریحی و ساحلی در سراسر دنیا به شمار میرود. سواحل آنتالیا شن های بسیار نرمی دارند و این یکی از ویژگی هایی است که سبب شده گردشگران از سراسر دنیا برای یک حمام داغ و آفتابی دلچسب به این منطقه سفر نمایند. در ادامه برترین سواحل این منطقه را به شما معرفی خواهیم کرد.

5 ساحل بی نظیر برای سرگرمی و استراحت در شهر آنتالیا

برای خرید ارزان ترین تور آنتالیا از خبرنگاران اینجا کلیک کنید.

برترین سواحل آنتالیا

سواحل آنتالیا بسیار زیبا هستند و این زیبایی به حدی است که شما شیفته این سواحل می شوید. شهر آنتالیا شهر ساحل و دریاست، روز های درخشانی دارد با خورشیدی گرم و دلچسب و شب های آرامی که محصور به مدیترانه هستند. شهر آنتالیا قدمت بسیار زیادی دارد و در واقع می توان گفت که این شهر یکی از از شهر های قدیمی کشور ترکیه است. اما جمعیت جوانی دارد و بدون شک سفر به آنتالیا می تواند هیجان و آرامش را در کنار هم به شما هدیه کند.

  • آنتالیا، ساحل بِلِک

یکی از برترین سواحل آنتالیا ساحل بِلِک Belek است. این ساحل به علت وجود جنگل های متعدد و فراوان، همینطور اماکن تاریخی، با دیگر سواحل شهر آنتالیا تفاوت بسیاری دارد. ساحل بِلِک در غرب شهر آنتالیا و در فاصله 36 کیلومتری از آن قرار گرفته است و زیبا و آرام است. در این ساحل زمین گلف کریستال تاتا، آبشار و زمین تنیس قرار گرفته است که از مجذوب کنندهیت های این ساحل به شمار می روند. وسعت ساحل بِلِک در حدود 17 کیلومتر تخمین زده شده و این ساحل به علت وجود سالن های بسیار مجهز برای قرار های کاری و اجلاس مناسب است.

ناگفته نماند که سالن های منحصر به فرد و مجلل این ساحل یکی از دلایل مهمی هستند که زوج های جوان ترجیح می دهند مراسم جشن عروسی خود را در این ساحل برگزار نمایند. یکی دیگر از خصوصیت های مهمی که در ساحل بِلِک دیده می گردد و سبب تمایز آن از دیگر سواحل شده؛ گونه های مجذوب کننده و متنوع گیاهی رشد یافته در این منطقه است. گیاهان بسیار کمیابی که در سرتاسر کشور ترکیه تنها در این ساحل دیده می شوند. پیشنهاد ما این است که حتماً یک روز را در این ساحل سپری کنید و از مکان های تاریخی آن مانند آسپندوس و پرگه تماشا نمایید.

  • آنتالیا، ساحل کُنیالتی

دومین ساحلی که نام برترین سواحل آنتالیا را به آن نسبت داده اند ساحل کُنیالتی Konyaalti نام دارد که آن را پارک ساحلی کُنیالتی نیز می نامند. در این ساحل شما برای وارد شدن باید یک ورودی پرداخت کنید و از تفریحات متنوع مانند سوارکاری، پینت بال، گلف و غواصی در این ساحل لذت ببرید. این ساحل به عبارتی یک خلیج کاملاً طبیعی است که در نزدیکی مرکز شهر آنتالیا قرار گرفته و رفت و آمد به آن تنها کمتر از یک ساعت از وقت شما را به خود اختصاص خواهد داد.

  • آنتالیا، ساحل لارا

ساحل لارا Lara که در دسته برترین سواحل آنتالیا قرار داده شده با مرکز این شهر تنها 6 کیلومتر فاصله دارد. این ساحل یکی از شلوغ ترین و محبوب ترین سواحل شهر آنتالیا است. آب های شفاف و آرام و استراحتگاه های متنوع و زیبای آن یکی از دلایل مهم جذب جهانگرد در این ساحل است.

این ساحل یک میلیون و هشتصد هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و به واسطه وجود انواع گوناگون پلاژ های اختصاصی، تفریحات آبی، صندلی های چتردار زیبای ساحلی با رنگ های روشن و شاد، رستوران ها و سایر امکانات تفریحی جهانگردی، به یکی از سواحل رویایی شهر آنتالیا تبدیل گشته است.

در شرق این ساحل می توانید صخره های طبیعی و شگفت انگیزی را مشاهده کنید که در دل آنها آبشاری زیبا به نام Duden زیبایی این منطقه را دوچندان نموده است. بد نیست بدانید که این ساحل تنها به علت وجود جهانگردان پیشرفت نموده است و شما در این منطقه با هتل های گوناگون و متنوعی رو به رو خواهید بود.

  • آنتالیا، ساحل آلانیا

در قسمت شرقی شهر آنتالیا، ساحل آلانیا قرار گرفته است که در حدود یک کیلومتر است. ساحل آلانیا برای گرفتن حمام آفتاب به شدت توصیه می گردد. در این ساحل شما انواع متنوع تفریحات آبی و بعلاوه استادیوم های مختلفی را مشاهده خواهید کرد که استفاده از آنها به شدت ارزان است. این ساحل کوچک یکی دیگر از سواحلی است که به عنوان برترین سواحل آنتالیا نام گرفته است.

  • آنتالیا، ساحل پاتارا

این ساحل یکی از گسترده ترین سواحل ترکیه به شمار میرود که وسعتی در حدود 18 کیلومتر دارد و جزء برترین سواحل آنتالیا به شمار میرود. اما نکته مهم اینجاست که در ساحل پاتارا Patara شما با گونه های جانوری متنوع و مختلفی روبرو هستید که البته در حال انقراض هستند. کشور ترکیه برای حفاظت از این گونه های نادر جانوری و جلوگیری از انقراض آنها با یاری اداره حفظ محیط زیست ترکیه از این منطقه حفاظت نموده و این منطقه برای جهانگردان قابل استفاده و دسترسی نیست.

  • آنتالیا، ساحل کِمِر

ساحل کِمِر Kemer را به واسطه آبشارهای متعدد آب شیرین و بعلاوه چشمه های فراوان و چشم انداز ها چشم نواز می شناسند. در طول سال جمعیت زیادی در این ساحل حضور پیدا می نمایند و بد نیست بدانید که این ساحل، تازه تاسیس و کاملاً مدرن است. اساس تاسیس ساحل کِمِر بر آسایش و تامین رفاه جهانگردان بوده و تفریحات متنوعی چون غواصی، قایقرانی، کشتی سواری و شنا در این ساحل وجود دارد که به شدت مورد استقبال جهانگردان نیز قرار گرفته است. در قسمتی از این ساحل تفریحگاهی طراحی شده که به شکل پلکانی است و شما در کنار لذت بردن از چشم انداز ها زیبای آن به راحتی می توانید به ساحل نیز دسترسی داشته باشید.

در بیشتر منطقه ها ساحلی کِمِر پرچم های آبی نصب شده است که برای علاقه مندان به پیاده روی و کشف اماکن بکر در این ساحل مفید هستند. سازمان آموزش محیط زیست اروپا در قسمت هایی که پلاژ ها بهداشتی و تمیز هستند و خدمات بسیار باکیفیتی را ارائه می نمایند یک پرچم به رنگ آبی نصب نموده است که سبب ایجاد امنیت و اطمینان خاطر جهانگردان می گردد. امروزه در میان برترین سواحل آنتالیا شما با نام سواحل لارا و کِمِر بیشتر روبرو می شوید که از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار هستند. اگر برای انتخاب میان این دو ساحل دودل بودید ما به شما خواهیم گفت که ساحل لارا به علت نزدیکی به مرکز شهر کمی گران تر از ساحل کِمِر است و شما مجبور به پرداخت هزینه های بیشتری برای این ساحل خواهید بود.

  • آنتالیا، ساحل سیده

هفتمین ساحلی که لقب برترین سواحل آنتالیا را به خود اختصاص داده است ساحل سیده Side نام دارد. در این ساحل شما به راحتی می توانید خرید های مجذوب کنندهی داشته باشید. سیده یک منطقه بندری است که فروشگاه های فراوانی در آن تعبیه شده است و همگی تا پاسی از شب مشغول فعالیت و عرضه محصولات خود به جهانگردان هستند. یک منطقه بندری است و به همین علت قیمت اجناس در آن بسیار پایین است.

به شما پیشنهاد می کنیم که اگر برای فرار از استرس و روزمرگی زندگی ماشینی و مدرن به این ساحل قدم می گذارید علاوه بر خرید، حتماً در آن استراحت کنید و از آرامش موجود در آن لذت ببرید. از جمله منطقه ها مهم توریستی که در سیده قرار دارند می توان به چُلاکلی Cholakli و کاملیا Kamelya اشاره نمود که هر دوی این دو منطقه ها در بخش کوم کوی KumKoy مستقر شده اند. در این ساحل شما با استراحتگاه هایی آفتابی بر روی شن های گرم و نرم و در کنار دریایی آرام روبرو هستید که همه روزه می توانید به راحتی در آن حمام آفتاب بگیرید.

  • آنتالیا، ساحل اُلیمپوس

به شما مژده می دهیم که اگر دوست دارید در میان امواج نقره ای و عجیب آب به ترکیه سفر نموده و در یکی از برترین سواحل آنتالیا استراحت کنید ساحل اُلیمپُس Olimpos را از دست ندهید. در این ساحل شما با آرامشی عجیب در کنار یک پوشش گیاهی ناب رو به رو هستید و فرصت این را دارید که به دور از هیاهوی زندگی شهری خود را به لذتی وافر دعوت کنید.

در این ساحل که یکی دیگر از برترین سواحل آنتالیا نام گرفته ، رستوران ها و کافه های زیادی وجود دارند که با تعبیه کردن میز و صندلی های خود در سایه درختان فرصتی عجیب برای شما فراهم نموده اند تا هم از تماشا چشم انداز های زیبا لذت ببرید و هم تفریحی کامل و مهیج داشته باشید. ساحل اُلیمپُس در گذشته های دور یک شهر ثروتمند بوده است که در دسته مهمترین بنادر ترکیه نیز گنجانده شده است.

بکر و ناب، همچون سواحل ترکیه

بطور حتم می دانید که سفر کردن به شهر آنتالیا مزایای بیشماری دارد. اگر تمایل دارید تا با یک هزینه بسیار مناسب در اقامتگاه های با کیفیت و لوکس، برترین اوقات خود را سپری کنید و از فروشگاه های معتبر و برند های محبوبی که در این منطقه شعبات فراوانی دارند خرید کنید، ما شهر آنتالیا را به شما توصیه می کنیم.

منبع: الی گشت
انتشار: 8 شهریور 1403 بروزرسانی: 8 شهریور 1403 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1700

به "5 ساحل بی نظیر برای سرگرمی و استراحت در شهر آنتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 ساحل بی نظیر برای سرگرمی و استراحت در شهر آنتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید