دولت به سمت تک رقمی شدن نرخ تورم حرکت می نماید

به گزارش مجله لیست پیوند، تهران (پانا) - رییس سازمان برنامه و بودجه می گوید دولت با کنترل نقدینگی و جلوگیری از خلق پول به سمت تک رقمی شدن نرخ تورم حرکت می نماید.

دولت به سمت تک رقمی شدن نرخ تورم حرکت می نماید

به گزارش روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه، مسعود میرکاظمیدر نشست هم اندیشی لایحه بودجه 1401 با محمد علی زلفی گل وزیر و معاونین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در حال حاضر اثربخشی منابع بودجه مطلوب نیست، گفت: دولت به جای پروژه محوری به سمت برنامه محوری و با جلوگیری از خلق پول به سمت تورم تک رقمی حرکت خواهد نمود.

معاون رییس جمهوری گفت: نمی توان بودجه را براساس منابع غیر پایدار بست، زیرا به شرایطی همچون شرایط فعلی کشور منجر شده و همه از آن آسیب می بینند.

میرکاظمی ادامه داد: با وجود توسعه دانشگاه ها و وجود نیروهای تحصیل نموده شرایط اثربخشی همین منابع انسانی مناسب نیست. دانشگاه ها باید بتوانند در حل مسائل کشور موثر باشند.

وی اضافه نمود: در بودجه سال آینده منابع این بخش در وزارت علوم تجمیع خواهد شد، اما این وزارتخانه و دانشگاه ها باید در قبال نتیجه برنامه هایی که منجر به بهبود شاخص های کلان این حوزه می گردد جوابگو باشند.

علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این نشست گفت: در آموزش عالی باید از مدیریت جزیره ای پرهیز گردد و از طرف دیگر منابع مربوط به پژوهش هم محقق گردد.

وی اضافه نمود: با اجرای برنامه های متناسب سرانجام نامه ها و رساله ها در راستای حل مسائل کشور قرار خواهند گرفت.

مسعود میرکاظمی بعلاوه در نشست هم اندیشی بودجه 1401 با و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در بودجه سال آینده منابع در حوزه بهداشت و درمان در ازای رشد شاخص های این بخش اختصاص خواهد یافت. در بخش بهداشت و درمان باید با افزایش بهره وری و درآمدهای اختصاصی به سمت بهبود شاخص های کلان این حوزه حرکت کنیم.

معاون رییس جمهوری اضافه نمود: بودجه سال آینده برنامه محور است، منابع بودجه در بخش بهداشت هم در اختیار وزیر قرار می گیرد، اما وزارت بهداشت باید در قبال بهبود شاخص ها جوابگو باشد.

میرکاظمی در این نشست با تقدیر از زحمات کادر درمان در ایام کرونا گفت: با تمرکز دولت بر موضوع واکسن، دستاوردهای خوبی در این حوزه حاصل شد.

وی با بیان اینکه شرایط ضریب جینی نشان دهنده افزایش فاصله طبقاتی است، گفت: با وجود 10 برابر شدن مصارف کشور در هشت سال گذشته معیشت مردم در شرایط مناسبی قرار ندارد.

وی با بیان اینکه افزایش مصارف بدون داشتن منابع پایدار منجر به تورم شده است، توضیح داد: خلق پول در دولت سیزدهم خط قرمز است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در این نشست گفت: کرونا منجر به کاهش درآمدهای اختصاصی بیمارستان های دولتی شده اما برای بهبود بهره وری در این حوزه برنامه داریم.

بهرام عین اللهی اضافه نمود: مدیریت هزینه که در دستور کار دولت و سازمان برنامه و بودجه است در بخش بهداشت و درمان هم هدفگذاری شده است.

وی تاکید نمود: تعداد زیادی شرکت های دانش بنیان در حوزه بهداشت داریم که بر توسعه خدمات و محصولات آنها تمرکز خواهیم کرد.

بر اساس اعلام رییس سازمان برنامه و بودجه تا روز 15 آذرماه و سر وقت لایحه بودجه 1401 بر مبنای برنامه محوری به مجلس شورای اسلامی ارائه می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 4 بهمن 1400 بروزرسانی: 4 بهمن 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1314

به "دولت به سمت تک رقمی شدن نرخ تورم حرکت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت به سمت تک رقمی شدن نرخ تورم حرکت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید