دتاکس واتر برای پوست؛ 11 دستور متفاوت که باید امتحان کنید

به گزارش مجله لیست پیوند، دنبال یک راه بی دردسر برای داشتن پوست روشن و شفاف می شد؟ دتاکس واتر برای پوست معجزه نمی کند ولی فواید بی شماری دارد که روشن کردن پوست یکی از آن هاست. در ادامه در خصوص دتاکس واتر، فوایدی که دارد و نحوه تهیه آن برای داشتن یک پوست سالم و شاداب بیشتر بخوانید.

دتاکس واتر برای پوست؛ 11 دستور متفاوت که باید امتحان کنید

قبل از اینکه به سراغ معرفی چند دتاکس واتر عالی برای پوست برویم، بد نیست در خصوص اینکه دتاکس واتر چیست، از کجا آمده، چطور تهیه می گردد و چه فوایدی دارد بیشتر صحبت کنیم.

دتاکس واتر چیست؟

دتاکس واتر آبی است که برخی مواد غذایی دیگر مثلا انواع میوه ها و سبزیجات را برای مدت چند ساعت در آن قرار داده باشید تا خواص خود را به آب پس بدهند. برای درست کردن دتاکس واتر از مواد مختلفی استفاده می گردد؛ برش های میوه مانند نارنگی، پرتقال، لیمو، خیار، یا سبزیجاتی مانند نعناع، کرفس، گشنیز و زنجبیل، یا ادویه هایی مانند زیره، دانه رازیانه، گشنیز، هل، دانه هویج، دارچین، میخک، فلفل سیاه، بادیان ستاره ای یا گیاهانی مانند علف لیمو.

ایده اصلی در تهیه دتاکس واتر این است که آب را با اضافه کردن این ادویه ها و میوه ها غنی تر کنید. این کار آب را طعم دار می نماید و جذب مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی ضروری بدن را بهبود می بخشد. علاوه بر این به حفظ آب بدن یاری می نماید و بسته به موادی که در آن استفاده می کنید می تواند مزایای متعددی برای اندام های مختلف بدن از جمله پوست داشته باشد.

فرایند درست کردن دتاکس واتر باعث می گردد که مواد مغذی موجود در میوه ها و سبزی ها در آب آزاد گردد و آن را به آرامی و در طول روز بنوشیم.

آیا دتاکس واتر برای داشتن پوست درخشان و سالم مفید و تاثیرگذار است؟

حالا مهم ترین سوال در خصوص دتاکس واتر برای پوست مطرح می گردد: آیا مصرف دتاکس واتر واقعا روی داشتن پوست شفاف و درخشان اثری دارد؟

پاسخ این سوال مثبت است. دتاکس واتر به بدن شما امکان می دهد که آب کافی را بهتر و سریع تر جذب کند و همراه با این آب، بخشی از مواد معدنی و ویتامین های موجود در میوه ها و سبزی ها هم جذب می گردد. سم زدایی بدن، تامین مواد مغذی ضروری و تامین آب کافی برای بدن، دست به دست هم می دهند تا پوستی شاداب تر داشته باشید.

تامین آبی کافی برای بدن باعث می گردد سموم دفع گردد، عملنمودهای سلولی به درستی انجام شوند، در نتیجه استرس اکسیداتیو و روند پیری بدن معکوس گردد. میوه ها، سبزیجات و گیاهانی که در دتاکس واتر استفاده می شوند حاوی آنتی اکسیدان، ویتامین و مواد معدنی هستند که می توانند باعث سلامت پوست شوند و آن را درخشان و شاداب نمایند.

برترین دتاکس واتر برای پوست

اگر دنبال چند دتاکس واتر برای پوست هستید که تاثیر مثبتی در شاداب تر کردن چهره شما داشته باشند این نمونه ها را امتحان کنید:

1. دتاکس واتر لیمو و خیار

برای درست کردن این دتاکس واتر به یک بطری آب، یک خیار قطعه شده، یک لیموترش قطعه شده و یک لیتر آب احتیاج دارید. همه مواد را داخل آب بریزید و ظرف آب را به مدت یک شب داخل یخچال بگذارید تا طعم و مواد مغذی لیمو و خیار وارد آب گردد. قبل از مصرف، آب را از صافی رد کنید.

2. دتاکس واتر زنجبیل و نعناع

برای درست کردن این دتاکس واتر به زنجبیل تازه احتیاج دارید. یک قطعه حدود دو سانتی از زنجبیل تازه جدا کنید. آن را همراه با ده برگ نعناع در یک لیتر آب بریزید. این ترکیب باید 8 ساعت یا یک شب تا صبح در یخچال بماند. قبل از مصرف آن را از صافی رد کنید. می توانید از بطری های مخصوص دتاکس واتر که فیلتر دارند بهره ببرید.

3. دتاکس واتر توت فرنگی، کیوی و ریحان

دتاکس واترهایی که با میوه ها درست می شوند، عطر و طعم مجذوب کننده تری دارند. برای درست کردن این دتاکس واتر به 10 عدد توت فرنگی خرد شده، 2 کیوی خرد شده و 5 برگ ریحان احتیاج دارید. این مواد را داخل یک لیتر آب بریزید. ظرف آب را برای مدت 8 ساعت یا یک شب تا صبح داخل یخچال بگذارید. قبل از مصرف آن را صاف کنید.

4. دتاکس واتر هندوانه، لیمو و نعناع

اگر ترکیب لیمو و نعناع را دوست داشته باشید می توانید با اضافه کردن برخی میوه ها به آن تنوع بدهید. برای درست کردن این دتاکس واتر به یک فنجان هندوانه خرد شده، یک لیموترش، 6 تا 7 برگ نعناع و یک لیتر آب احتیاج دارید. تمام مواد را داخل آب بریزید و چند ساعت در یخچال بگذارید. بهتر است که این ترکیب به مدت یک شب در یخچال بماند تا بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشد.

5. دتاکس واتر بلوبری و لاوندر (اسطوخودوس)

اسطوخودوس بسیار معطر و خوش رنگ است. ترکیب آن با بلوبری طعمی متفاوت و خاص دارد که از امتحان کردن آن پشیمان نمی شوید. برای درست کردن این دتاکس واتر به یک فنجان بلوبری احتیاج دارید. بلوبری را همراه با یک قاشق غذاخوری لاوندر خشک در یک لیتر آب بریزید. چند ساعت صبر کنید تا طعم ها و عطرها با هم ترکیب شوند. قبل از مصرف آن را صاف کنید.

6. دتاکس واتر گریپ فروت و رزماری

برای درست کردن این دتاکس واتر یک گریپ فروت را خرد کنید و همراه با یک شاخه رزماری در یک لیتر آب بریزید. البته این دتاکس واتر کمی تلخ می گردد. برای کمتر کردن تلخی آن می توانید پوست سفید و نازک گریپفروت را جدا کنید. این ترکیب باید چند ساعت در یخچال باشد و بعد قابل مصرف است.

7. دتاکس واتر سیب و دارچین

ترکیب سیب و دارچین یکی از ترکیب های مجذوب کننده و خوش عطر برای درست کردن دتاکس واتر است. حتما این ترکیب را در بسیاری از کیک ها و دسرها دیده اید و می توانید حدس بزنید که چقدر خوش عطر و طعم است. برای درست کردن این دتاکس واتر به یک سیب خرد شده احتیاج دارید و یک چوب دارچین. سیب و دارچین را داخل یک لیتر آب بریزید و برای چند ساعت در یخچال بگذارید. برای تاثیرگذاری بیشتر بهتر است که یک شب تا صبح صبر کنید تا آب کاملا عطر و طعم سیب و دارچین را به خود بگیرد.

8. دتاکس واتر زردچوبه

زردچوبه را به خاطر ویژگی هایی مثل درمان آکنه، ترمیم زخم ها و آرام کردن پوستی که تحریک شده است می شناسند. این ویژگی ها به خاطر خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی و سایر ویژگی ها و مزایایی است که زردچوبه برای پوست دارد. برای درست کردن این دتاکس واتر یک چوب زردچوبه تازه را در دو تا سه فنجان آب بریزید. آب را برای چند دقیقه بجوشانید و مقداری آب لیموی تازه و عسل به آن اضافه کنید. بعد از سرد شدن می توانید آن را مصرف کنید.

9. دتاکس واتر ویتامین C

دتاکس واتری که سرشار از ویتامین C باشد می تواند پوست شما را تصفیه کند و از بسیاری از مسائل پوستی جلوگیری کند. ویتامین C دارای خواص ضد پیری است و از بدن در برابر سم های شیمیایی محافظت می نماید. نتیجه این خواص داشتن پوست صاف تر و شاداب تر است.

برای درست کردن این دتاکس واتر یک بطری آب را با قطعاتی از لیمو، آناناس، کیوی، نارنگی و پرتقال و سایر میوه های منبع ویتامین C پر کنید. این ترکیب باید چند ساعت داخل یخچال بماند و بعد مصرف کنید.

10. دتاکس واتر بلوبری و نارنگی

این دتاکس واتر برای کسانی که با آکنه دست و پنجه نرم می نمایند بسیار مفید است. بلوبری یکی از غنی ترین منابع آنتی اکسیدان است که برای پوست های مستعد آکنه معجزه می نماید. نارنگی هم غنی از ویتامین C است که یک آنتی اکسیدان قوی دیگر است و یاری می نماید که پوستی شفاف و بدون لک داشته باشید.

برای درست کردن این دتاکس واتر دو نارنگی را خرد کنید و همراه با تعدادی بلوبری در بطری آب بریزید. درب بطری را ببندید و این ترکیب را حداقل دو ساعت در یخچال بگذارید. هر چقدر برای مدت بیشتری دتاکی واتر استراحت کند، خواص آن بیشتر می گردد. پس در برترین حالت تا صبح فردا صبر کنید و بعد از صاف کردن آب، آن را نوش جان کنید. برای اینکه دتاکس واتر طعم و عطری بیشتری بگیرد می توانید نارنگی ها و بلوبری ها را قبل از صاف کردن کمی داخل آب فشار دهید که عصاره آن خارج گردد.

11. دتاکس واتر دانه چیا و میوه

این دتاکس واتر هم برای پوست های مستعد آکنه مناسب است. دانه چیا یک سوپرفود است یعنی سرشار از آنتی اکسیدان و مواد مغذی است. مواد مغذی موجود در این دانه به کاهش التهاب یاری می نمایند و برای پیشگیری از بروز آکنه بسیار مفیدند. برای درست کردن یک دتاکس واتر عالی می توانید آن را با میوه های دلخواه مثلا توت فرنگی و لیمو داخل آب بریزید و بعد از یک روز میل کنید. برای یک لیتر آب یک قاشق غذاخوری دانه چیا کافی است.

مزایای دتاکس واتر برای پوست

دتاکس واتر برای پوست چند مزیت متعدد دارد که باعث می گردد در نهایت با مصرف این آب طعم دار، پوستی شاداب تر داشته باشید. غیر از پوست مزایای دیگری هم برای بدن دارد که برخی از آن ها هم در نهایت به بهتر شدن پوست شما منجر می شوند. در ادامه به چند مورد اشاره می کنیم:

1. تامین آب مورد احتیاج بدن و پوست

یکی از اصلی ترین و تاثیرگذارترین مزایای دتاکس واتر این است که خاصیت آب رسانی دارد و آب مورد احتیاج بدن و پوست را تامین می نماید. نوشیدن آب به میزان کافی برای داشتن پوست سالم بسیار لازم است و یکی از اولین توصیه های متخصصان پوست برای داشتن پوست سالم و شاداب است.

وقتی پوست شما به میزان کافی آب جذب نموده باشد، پرتر، نرم تر و شاداب تر دیده می گردد و کمتر در معرض مسائلی مثل خشکی پوست و چین و چروک قرار می گیرد.

2. غنی بودن از آنتی اکسیدان ها

بسیاری از میوه ها و سبزیجاتی که در تهیه دتاکس واتر برای پوست یا برای سم زدایی بدن مورد استفاده قرار می گیرند از نظر وجود آنتی اکسیدان ها بسیار غنی هستند. آنتی اکسیدان از پوست شما در برابر آسیب های حاصل از رادیکال های آزاد حفاظت می نماید. نتیجه این تاثیر پیشگیری از پیری زودرس و پیشگیری از مسائلی مثل چین و چروک و تغییر رنگ پوست بر اثر افزایش سن است.

3. غنی کردن آب با مواد مغذی

دتاکس واتر می تواند ویتامین ها و مواد معدنی ضروری مورد احتیاج بدنتان را تامین کند. این مواد مغذی برای عملکرد صحیح پوست ضرورت دارند. وقتی پوست شما بدون هیچ اختلالی عملکرد صحیحی داشته باشد ظاهر کلی آن در نهایت بهتر و شاداب تر می گردد.

4. کاهش التهاب

برخی از مواد اولیه ای که در تهیه دتاکس واتر برای پوست استفاده می شوند مثلا زنجبیل و زردچوبه دارای خواص ضدالتهابی هستند و خواص آن ها در تحقیقات مختلف به اثبات رسیده است. التهاب یکی از دلایل ایجاد برخی از مسائل پوست مثلا آکنه، قرمزی و تحریک و سوزش است. با کاهش دادن التهاب در بدن دتاکس واتر ظاهر پوست را بهبود می بخشد. علاوه بر این کاهش التهاب منجر به سلامت کلی بدن هم می گردد.

5. درخشان شدن پوست

مصرف منظم دتاکس واتر می تواند یک درخشش طبیعی و خیره نماینده به پوست شما بدهد. فقط نباید فراموش کنید که مصرف منظم دتاکس واتر چنین تاثیری دارد. پس فقط با یک بار مصرف دتاکس واتر توقع معجزه نداشته باشید. ترکیب آب، آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی تمام آن چیزی است که برای شادابی و سرزندگی پوست به آن احتیاج دارید و این سه عامل دست به دست هم می دهند تا پوستی لطیف، درخشان و بدون مشکل داشته باشید.

6. بهبود عملکرد دستگاه گوارش

برخی از موادی که در تهیه دتاکس واتر مورد استفاده قرار می گیرند مثل زنجبیل و لیمو، باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش می شوند. با تنظیم شدن دستگاه گوارش، با مسائلی مثل یبوست، نفخ و مسائل دیگر گوارشی روبرو نمی شوید. پس اگر مسائل گوارشی دارید، نوشیدن دتاکس واتر می تواند یاری نماینده باشد. ضمن اینکه داشتن گوارش منظم به داشتن یک پوست سالم و شاداب منجر می گردد.

آیا مصرف دتاکس واتر برای پوست عوارض دارد؟

دتاکس واتر در حالت کلی ایمن و بدون خطر در نظر گرفته می گردد و برای کسانی که مصرف می نمایند مزایایی دارد. اما باید بدنید که مصرف بیش از میزان آن یا مصرف زیاد برخی از مواد تشکیل دهنده دتاکس واترها می تواند عوارض جانبی داشته باشد. در ادامه به چند مورد اشاره می کنیم:

  • نوشیدن بیش از حد دتاکس واتر، به ویژه با مواد اولیه اسیدی مانند لیمو یا گریپ فروت، ممکن است مخاط معده را تحریک کند و منجر به سوزش سر دل، سوء هاضمه یا اسهال گردد.
  • اگر فقط برای تامین آب بدن دتاکس واتر می نوشید و سایر منابع مایعات را نادیده می گیرید، ممکن است دچار کم آبی شوید. کم آبی بدن ممکن است باعث خستگی، سرگیجه و سردرد گردد.
  • اگر به هر یک از اجزای موجود در دتاکس واتر حساسیت دارید، ممکن است دچار بثوراتپوستی، سوزش یا مشکل در تنفس شوید.

قبل از آغاز هر برنامه غذایی نو، از جمله دتاکس واتر، با یک پزشک مشورت کنید. پزشک بر اساس سابقه پزشکی و احتیاجهای خاص شما مشاوره شخصی ارائه می دهد و حتی ممکن است دتاکس واتر خاص را توصیه کند.

جمع بندی

دتاکس واتر برای پوست فواید زیادی دارد؛ از تامین رطوبت آن گرفته تا پیشگیری از مسائلی مثل پیری زودرس. خواص دتاکس واترها به مواد تشکیل دهنده آن بستگی دارد. پس با توجه به احتیاج پوست خود یکی از دتاکس واترهایی که در این مطلب معرفی کردیم درست کنید و از خوردن آن و داشتن یک پوست شفاف و شاداب لذت ببرید.

منابع: Healthshots , Garnier , Hiruscar

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 مهر 1403 بروزرسانی: 22 مهر 1403 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1717

به "دتاکس واتر برای پوست؛ 11 دستور متفاوت که باید امتحان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دتاکس واتر برای پوست؛ 11 دستور متفاوت که باید امتحان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید