خواص شگفت انگیز پوست پرتقال

به گزارش مجله لیست پیوند، در بعضی از کشور ها پوست پرتقال را خشک می نمایند و سپس آن را در غذا می ریزند. بعلاوه در بعضی از نقاط کشور از پوست پرتقال مربا درست می نماید. در ادامه به معرفی خواص پوست پرتقال خشک شده می پردازیم.

خواص شگفت انگیز پوست پرتقال

براساس تحقیقاتی که در دانشگاه ماساچوست آمریکا بر روی پوست خشک شده پرتقال صورت گرفت، معین شد که این قسمت از میوه تاثیر زیادی روی سلامت انسان دارد. زیرا پوست این میوه حاوی میزان زیادی فلاونوئید و چندین آنتی اکسیدان است؛ بنابراین می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. در حالی که گوشت پرتقال فقط 71 میلی گرم ویتامین C دارد، پوست این میوه حاوی بیش از 136 میلی گرم از این ویتامین است.

استفاده از پوست پرتقال خشک شده در غذا به علت وجود مس، کلسیم، فولات، منیزیم، ویتامین A سایر ویتامین ای گروه B باعث افزایش سلامت بدن می گردد. بعلاوه فیبر غذایی در پوست پرتقال بیشتر از گوشت آن است. به همین علت به سلامت سیستم گوارش هم یاری می نماید.

خواص پوست پرتقال برای پیشگیری از سرطان

یکی از فواید مصرف پوست این میوه، مهار رادیکال های آزاد شده در بدن است. فلاونوئید های موجود در پوست پرتقال، پروتئین های مرتبط با سرطان را مهار می نماید. بعلاوه این ماده خوراکی حاوی ترکیب دیگری به لیمونن است که تا حد زیادی خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

پیشگیری از سرطان

یاری به بهبود سلامت ریه ها

یاری به بهبود بیماری دیابت

خواص پوست پرتقال برای قلب

خواص پوست پرتقال برای لاغری

تقویت سلامت چشم

درمان التهاب در بدن

محافظت از دندان ها

منبع: بهداشت نیوز

منبع: فرارو
انتشار: 12 بهمن 1401 بروزرسانی: 12 بهمن 1401 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1584

به "خواص شگفت انگیز پوست پرتقال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص شگفت انگیز پوست پرتقال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید