خسارت سیل مهاباد به سرعت برآورد گردد

به گزارش مجله لیست پیوند، خبرنگاران/آذربایجان غربی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: اندازه خسارت های وارد شده به بخش های مختلف ناشی از سیل در شهرستان مهاباد باید به سرعت برآورد و برای ارایه گزارش به رییس جمهوری آماده گردد.

خسارت سیل مهاباد به سرعت برآورد گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی ، آیدین رحمانی روز آدینه 14 آبان در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان مهاباد که با حضور امیرعباس جعفری مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی و مسوولان دستگاه های مختلف اجرایی این شهرستان برگزار گردید اضافه نمود: دستگاه های اجرایی تا عصر امروز باید مقدار خسارت های وارد شده به بخش های کشاورزی، تاسیسات زیربنایی شهری و جاده ای، آبگرفتگی واحدهای مسکونی و روستایی و دیگر خسارت های وارد شده به مردم را برآورد تا در قالب یک گزارش به حضور رییس جمهور محترم ارسال گردد.

وی با اشاره به دستور اکید و فوری مقام عالی استان نسبت به رسیدگی به حادثه دیدگان ناشی از سیل و برطرف مسائل مردم گفت: شهرداری مهاباد باید با همکاری دیگر دستگاه های اجرایی برای عادی ساختن اوضاع منطقه ها سیل زده به ویژه ساماندهی معابر و برطرف آبگرفتگی، تمام توان خود را به کار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: ماشین آلات و تجهیزات مورد احتیاج باید در اسرع وقت تامین گردد و در صورت احتیاج از امکانات سایر شهرها و برای تامین نیروی انسانی مورد احتیاج نیز از ارتش استفاده گردد.

رحمانی با اشاره به گزارش مسوولان دستگاه های اجرایی این شهرستان در خصوص دلایل وقوع حادثه سیل در این شهرستان اضافه نمود: این گزارشات نشان می دهد که در راستا سیل انسدادهایی وجود داشت که اقدامات لازم در زمینه بازگشایی آنها و سنجش سیلاب ها انجام نشده است.

وی ادامه داد: احتیاج است تا مسوولان این شهرستان مطالعات دقیقی در تمام مسیل های منتهی به منطقه ها شهری و در خطر انجام داده و متناسب با سیل گاه های موجود اقدامات لازم را برای جلوگیری از تکرار این گونه حوادث به انجام رسانند.

رحمانی تاکید نمود: راستا سیلاب ها باید شناسایی و در اسرع وقت کار بازگشایی و راهنمایی آب های سطحی در محدوده های پرخطر اطراف شهر انجام گردد.

وی با قدردانی از مسوولان و تمام کارکنان دستگاه های اجرایی این شهرستان در مدیریت خوب این حادثه بیان نمود: خوشبختانه در سیل اخیر کمترین تبعات را شاهد بودیم به طوری که هیچ تلفات جانی گزارش نشد که این امر نشان می دهد در ساعات اولیه وقوع این حادثه اقدامات اولیه و سپس اصلاحی به موقع انجام گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 آذر 1400 بروزرسانی: 12 آذر 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1257

به "خسارت سیل مهاباد به سرعت برآورد گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت سیل مهاباد به سرعت برآورد گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید