تور کاستاریکا: با مجذوب کننده ترین جنگل های ابری کاستاریکا آشنا شوید

به گزارش مجله لیست پیوند، یکی از جاذبه های قابل توجه کاستاریکا، جنگل های ابری است. اکوسیستمی سرسبز و شاداب که قطعا سافاری دوستان را شگفت زده می نمایند.

تور کاستاریکا: با مجذوب کننده ترین جنگل های ابری کاستاریکا آشنا شوید

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کاستاریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کاستاریکا از سن خوزه و آتشفشان ها و سواحل زیبای این کشور دیدن کنید.

کاستاریکا در آمریکای مرکزی به علت شرایط جغرافیایی و اقلیمی خود، زیستگاه گونه های متنوع جانوری است که از این نظر در دنیای سافاری مقصدی ایدئال است و بی شک توجه و رضایت علاقه مندان به طبیعت گردی و حیات وحش را به برترین شکل ممکن جلب می نماید. یکی از ویژگی های قابل توجه این سرزمین، جنگل ها انبوهی است که زیستگاه بسیاری از گونه های گیاهی و جانوری قابل توجه است. به جز جنگل های بارانی دلپذیر، کاستاریکا به جنگل ها ابری خود می بالد که جذابیتی دو چندان به طبیعت و حیات وحش این کشور بخشیده اند.

حضور جنگل های بارانی به ویژه در زمین های مرتفع مرکز کاستاریکا نمودی چشمگیر دارد که به عنوان یکی از بخش های به شدت دیدنیی این کشور شناخته می شوند. جایی که قلل خوش چشم انداز از میان چشم اندازی سبزرنگ خودی نشان می دهند. نمایی از کشتزارهای قهوه که در دامنه قلل آتشفشانی حضوری پررنگ دارند و البته جنگل ها ابری منطقه ها مرتفع که در آغوش ابرها به آرامش رسیده اند.

اما در کنار جذابیت منظره ها این منطقه ها، این جنگل ها سرچشمه حیات این منطقه و بستری مناسب برای تنوع زیستی قابل توجه کاستاریکا هستند. وجود آبشارهای کوچک و بزرگ فراوان در کنار درخشش رنگ سبز درختان، تصویرگر بهشتی زمینی است که ظاهرا 420 گونه مختلف از گل های ارکیده، سرخس ها و تعداد فراوانی خزه را در دل خود جای داده است. اینجا همان جایی است که فرصت قدم زدن در میان ابر و مه برای علاقه مندان مهیا شده است. برای همین حتما حین سفر به این جنگل های رویایی، به همراه داشتن دوربین و کفش راه پیمایی مناسب را نباید فراموش کنید. بهتر است بدانید سیستم جهتهای راه پیمایی در این جنگل ها به گونه ای طراحی شده که امکان یک ماجراجویی کامل و لذت بخش را به خوبی فراهم نموده است.

از سوی دیگر دهکده های کوهستانی کوچک متعددی در این منطقه ها وجود دارند که محلی دنج و آرام را برای تمدد اعصاب و آرامش گردشگران فراهم آورده اند. دهکده هایی که اگرچه در جهت توسعه قرار دارند، اما در عین حال خبری از شلوغی شهر سن خوزه در آن ها نیست. از سوی دیگر حضور در منطقه ها مرتفع این شانس را در اختیار گردشگران قرار می دهد تا همانند یک پرنده، نگاهی به طبیعت و محیط اطراف داشته باشند. در عین حال حتی شاید در خلال راه پیمایی در این جنگل ها، شانس مشاهده کتسال خوش آب و رنگ جادویی (Quetzal) نیز برای علاقه مندان دیدنی پرندگان فراهم گردد.

جنگل ابر مونته ورده (monteverde cloud forest)

از پاناما تا پاکستان و از کامبوج تا کاستاریکا، شاهد درخشش حضور درخشان جنگل ها ابری هستیم که در حدود یک درصد از جنگل های دنیا را به خود اختصاص داده اند. این جنگل های کمیاب معمولا در محیط های کوهستانی گرجهتی یا نیمه استوایی شکل می گیرند، جایی که موقعیت جوی اجازه پوششی پایدار از ابرها را می دهد. در این میان بی تردید گل سرسبد جنگل های ابری کاستاریکا، جنگل ابر مونته ورده است. جواهری به رنگ سبز پنهان در مه که در حد فاصل دو پهنه آبی آرام و اطلس شکل گرفته است.

این وسعت دلفریب بیش از 10 هزار و پانصد هکتار وسعت داشته و سالانه پذیرای هفتاد هزار بازدیدنماینده است. این جنگل ها دارای 6 اکوسیستم مختلف بوده و تقریبا نود درصد آن را جنگل های بکر و دست نخورده تشکیل می دهد. این جنگل دارای تنوع گسترده ای از گونه های گیاهی و جانوری است. به طوری که طبق آنالیز های موجود بیش از دو هزار و 500 گونه گیاه از جمله انواع گل های ارکیده، صد گونه پستاندار، 400 گونه از پرندگان، 120 گونه از خزندگان و دوزیستان و هزاران نوع حشره ساکن این جنگل هستند که هم گردشگران و هم محققان و دانشمندان را مجذوب خود نموده اند.

در کنار تمام این ها کتسال محبوب جایگاهی خاص دارد، پرنده ای زیبا و با ارزش که به نظر می رسد حتی جایگاه تاریخی ارزشمندی داشته و در نزد شماری از تمدن های کهن این سرزمین مقدس بوده است. این پرنده خوش رنگ و لعاب هم از سوی مشتاقان دیدنی پرندگان و هم طبیعت شناسان مورد احترام قرار گرفته است.

در نزدیکی مونته ورده، دهکده سانتا النا (Santa Elena) قرار گرفته است. یک اجتماع کوچک با حال و هوای هنری که شامل تعدادی گالری، موزه، امکانات اقامتی متنوع، رستوران های متعدد و البته باغ پروانه ها است.

باغ های آبشار لاپاز (La Paz Waterfall Gardens)

باغ های آبشار لاپاز یکی از پربازدیدترین جاذبه ای گردشگری خصوصی کاستاریکا است که برترین مکان برای راه پیمایی و لذت بردن از طبیعت را در نزدیکی شهر سن خوزه فراهم نموده است. این مقصد گردشگری دست کم زیستگاه صد گونه جانوری است و بعلاوه دارای برنامه ای آموزشی در خصوص محیط زیست است

لغت لاپاز در زبان اسپانیایی به معنی صلح است و بخش مهمی از فرهنگ کاستاریکا را به خود اختصاص داده است. آبشارهای لاپاز یک جاذبه گردشگری شناخته شده و متشکل از 6 آبشار بزرگ است. جهتهای مختلفی تعبیه شده تا گردشگران بتوانند تا حد ممکن به آبشار نزدیک شده و چشم انداز را از زاویه ای متفاوت دیدن نمایند، هرچند باید ریسک خیس شدن را هم به جان بخرند.

این مقصد دلفریب در زمین های مرتفع و در میان جنگل های ابری واقع شده و هم برای خانواده ها و هم زوج ها ایدئال و مناسب است. یک مکان حفاظت شده که کاملا با پوشش گیاهی طبیعی، سرسبز و انبوه احاطه شده است.

در اینجا جهتهای راه پیمایی به خوبی طراحی شده اند و افراد با طی کردن مسافتی کوتاه به آبشارهای مبهوت نماینده یا رودخانه های پرجوش و خروش می رسند. چندین نمایشگاه حیات وحش، مزرعه پروانه، گالری مرغان مگس خوار و جاذبه های دیگری این مکان همگی در همان نزدیکی و در دسترس علاقه مندان قرار دارند.

گونه های مختلف از پرندگان گرجهتی غیر بومی همانند توکان، ماکائو، دارکوب، Motmot و بسیاری دیگر در این ناحیه قابل مشاهده هستند. این باغ ها بعلاوه محل برپایی یکی از بزرگترین نمایشگاه های سرپوشیده پروانه ها است. گربه های جنگلی، میمون و قورباغه دیگر جانوران ساکن این منطقه هستند.

گردشگران بعلاوه می توانند مدتی را در اقامتگاه لوکس این منطقه به نام اقامتگاه صلح (Peace Lodge) سپری نمایند. جای یکه می توان از فراز بالکن اتاق به دیدنی چشم انداز دلفریب آتفشان پوئز (Poas Volcano) و ابرهای زیبایی نشست که برفراز دره جا خوش نموده اند. این اقامتگاه رویایی خدمات قابل توجهی برای ارائه دارد، به طوری که شاید مهمانان دیگر رغبتی برای ترک آن از خود نشان ندهند.

جنگل ابر باهوس دل تورو (Bajos Del Toro Cloud Forest)

جالب است بدانید باهوس دل تورو یک جنگل ابری خصوصی است که در ارتفاعات مرکزی کاستاریکا واقع شده است. اقامتگاه و اسپای ال سیلِنسیو (El Silencio Lodge & Spa) که یک هتل دوست دار طبیعت و محیط زیست معروف است، در این جنگل واقع شده است. این منطقه دارای اکوسیستم های متنوعی همانند کوهستان، نهر، آبشار، مرغزار، جنگل و آبگیر است که همگی زیستگاه گونه ها متنوع گیاهان و جانوران هستند.

یک مکان عالی به ویژه برای آن دسته که دوست دارند دمی از شلوغی شهر فرار نموده و به سکوت و آرامش جنگل پناه ببرند. اینجا برای عاشقان دیدنی پرندگان و دوست داران راه پیمایی در طبیعت فعالیت هایی متنوعی در نظر گرفته شده است. از جمله ماهیگری، راه پیمایی، بازدید از پارک های ملی و دیگر منطقه ها حفاظت شده مجاور، اسب سواری، رفتینگ روی امواج پرخروش رودخانه، دوچرخه سواری در کوهستان، تورهای زیپلاین در میان چتر سرسبز درختان و البته دیدنی آبشارهای خوش چشم انداز. البته در کنار این همه جاذبه طبیعی برای لذت بردن، امکانات یک اقامتگاه 5 ستاره لوکس را نباید فراموش کرد.

همیشه یک نگهبان و راهنمای شخصی مهمانان را در خلال راه پیمایی در میان جهتهای جنگلی همراهی نموده و آن ها را به دیدنی باغ مرغان مگس خوار (شهد خوار) و گنجینه ارزشمند درختان دارویی می برند. تمرکز کلی این مجموعه روی رفاه و آرامش مهمانان است، به این امید که در نهایت گردشگران این اقامتگاه را با خاطراتی رویایی از روزهایی شاد ترک نمایند.

جنگل ابر لس آنجلس (Los Angeles Cloud Forest)

شاید مهم ترین ویژگی جنگل ابری لس آنجلس، شلوغی کمتر و در دسترس بودن آن به ویژه برای علاقمندانی است که دوست دارند لذت حضور در این فضاهای جنگلی را تجربه نمایند. بر فراز این منطقه جریان های هوایی که از سمت دشت و جلگه های شمالی وزیدن گرفته اند، با جریان های هوایی برخاسته از اقیانوس اطلس و آرام در هم آمیخته و یک موقعیت اقلیمی کمیاب را به وجود می آورند.

این جنگل در فاصله یک ساعت و نیمه از شهر سن خوزه واقع شده است. یک منطقه حفاظت شده خصوصی به وست دو هزار جریب که پناهگاه و محل زندگی بیش از 347 گونه گیاهی و جانوری از جمله پرندگان و دوزیستان است.

هتل ویلا بلانکا (Villa Blanca Cloud Forest Hotel) که در میان این جنگل ابری باشکوه واقع شده به مهمانان اجازه می دهد تا به سادگی به افسون و حال و هوای حاکم بر این منطقه دسترسی داشته باشند. جهتهای پیاده روی متنوعی در این منطقه وجود دارند که شما را به سبزی جنگل راهنمایی می نمایند. البته راهنمایان مجرب در این جهت همراه شما بوده و اطمینان حاصل می نمایند که شما لذت دیدنی پوشش گیاهی و جانوری غنی این منطقه را از دست ندهید. اسب سواری و دیدنی پرندگان و به ویژه جستجوی برای کتسال دیگر فعالیت مرسوم این نواحی است که البته با چاشنی ماجراجویی لذتی دو چندان دارد.

آتشفشان آرنال (Arenal Volcano) و باغ های آبشار لاپاز هم جایی همان نزدیکی واقع شده است و می توان با یک تیر دو نشان زد و سری هم به این دو مقصد گردشگری سرگرم نماینده زد. بعلاوه تورهایی برای بازدید از دهکده مجاور این پارک برگزار می شوند. این دهکده که سن رامون (San Ramon) نام دارد، یک مرکز فرهنگی و تاریخی ارزشمند و زادگاه 3 رئیس جمهور پیشین این کشور بوده است.

اطلاعات کلی سفر به جنگل های بارانی

جنگل های ابری در تمام طول سال مرطوب هستند، اما در فاصله ماه های دسامبر تا آوریل خشکتر از بقیه اوقات سال هستند. احتمال بارش باران در این منطقه ها بالا است، پس بهتر است افراد لباس های گرم سبک مثل ژاکت یا بارانی به همراه داشته باشند. بعلاوه کفش مناسب پیاده روی یا چکمه هم انتخاب مناسبی برای زمان راه پیمایی در جنگل است.

به خاتمه این گشت و گذار در دل شماری از معروف ترین جنگل های ابری کاستاریکا رسیدیم. نظر شما در خصوص سافاری در این دنیای سرسبز پوشیده در ابر و مه چیست؟ نظرات خود را با خبرنگاران نیز در میان بگذارید.

منبع: کجارو / costaricaexperts.com
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 1373

به "تور کاستاریکا: با مجذوب کننده ترین جنگل های ابری کاستاریکا آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور کاستاریکا: با مجذوب کننده ترین جنگل های ابری کاستاریکا آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید