خسارت به منازل، باغات و تاسیسات زیربنایی ، نجات 40 نفر گرفتار در سیل

به گزارش مجله لیست پیوند، خبرنگاران/بوشهر مدیرکل بحران استانداری بوشهر گفت: خسارت های سیل جنوب استان در حال جمع بندی است و ظرف 48 ساعت آینده اعلام خواهد شد.

خسارت به منازل، باغات و تاسیسات زیربنایی ، نجات 40 نفر گرفتار در سیل

جهت دریافت خدمات طراحی خانه های ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

جهانگیر دهقانی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به خسارات سیل دو روز اخیر در استان بوشهر اضافه نمود: به طور کلی در شهرستان جنوبی جم که بارش تگرگ داشتیم خساراتی به باغات وارد شده است، همچنین خسارات کشاورزی مزارع گندم و جو در شهرستان دیّر و تلفات دامی در شهرستان کنگان که تعدادی از دام ها بر اثر سیل از بین رفتند.

وی ادامه داد: برای اعلام میزان دقیق خسارت ها احتیاج به آنالیز بیشتری وجود دارد، برای نمونه در بحث منازل مسکونی باید فرم خسارت به طور دقیق تهیه و جمع بندی گردد. بر اثر آبگرفتگی به تعدادی از منازل شهری و روستایی و لوازم ایشان خسارت وارد شده است.

این مسئول اعلام نمود: علاوه بر خسارت بر منازل، خسارات کشاورزی و دامی، به تاسیسات زیربنایی آب و برق و گاز و راه خسارت هایی وارد شده است. خطوط مخابراتی به خصوص در شهرستان جم که 12 ساعت قطعی ارتباط داشتیم و از دو جهت سیراف به جم و دوراهک به ریز که قطعی فیبر نوری صورت گرفت و با کوشش های اجرا شده ساعت 2 و سی دقیقه بامداد روز جاری خطوط ارتباطی جهت ریز به دوراهک وصل شد و فعلا مشکل خطوط ارتباطی تا حدودی برطرف شده، مشکل خطوط عسلویه نیز شب گذشته برطرف شد اما در یکی از جهتهای دیگر سیراف به سمت جم فیبر نوری همچنان قطعی دارد.

مدیرکل بحران استانداری بوشهر اعلام کرد: بعضی از فیلم ها و کلیپ هایی که در فضای مجازی به نام عسلویه منتشر شده صحت ندارد، و بیشتر مربوط به شهرستان کنگان است. در عسلویه بارش باران کم بوده و خسارت عمده ای از این منطقه گزارش نشده است.

دهقانی تاکید نمود: علاوه بر خسارت بر منازل، تعدادی از خودروهای سواری را آب با خود برده و یا آبگرفتگی داشته اند، همچنین در شهرستان کنگان خسارت بر مبلمان شهری، و تخریب قسمتی از بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان را داشته ایم.

وی اضافه نمود: حدود 40 نفر در منطقه گردشگری هنوویز و جهت رودخانه در محاصره سیل قرار گرفته و گرفتار شده بودند که تعداد 25 نفر با 5 پرواز شامل 3 سورتی پرواز توسط بالگرد هلال احمر و 2 سورتی توسط 2 بالگرد منطقه ویژه نجات یافته و در حال حاضر این افراد به نقطه امنی در پایین کوه ها منتقل شده اند.

این مسئول تاکید نمود: پیش از این و طی روزهای گذشته چندین اخطار و هشدارهایی مبنی بر شرایط بحران و خطر وقوع سیل و آبگرفتگی به وسیله هواشناسی و مدیریت بحران منتشر شده بود.

مدیرکل بحران استان بوشهر با بیان اینکه جهتهای ارتباطی مسدودی باز شده و هم اکنون مسئله ای از لحاظ تردد نداریم، گفت: بر اساس آخرین آمار 123 میلیمتر ظرف دو روز بارش باران داشته ایم، اما در کنگان در کمتر از یک ساعت 102 میلیمتر، جم 97.3 میلیمتر و عسلویه در حدود 70 میلیمتر ثبت شده است. بالاترین سرعت وزش باد نیز مربوط به شهرستان گناوه با 104 کیلومتر در ساعت بوده است.

جهانگیر دهقانی مطرح نمود: متاسفانه صبح امروز جسد یک نفر نیز در حوالی کنگان و در میان گل و لای پیدا شد که هویت وی در حال شناسایی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 156

به "خسارت به منازل، باغات و تاسیسات زیربنایی ، نجات 40 نفر گرفتار در سیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت به منازل، باغات و تاسیسات زیربنایی ، نجات 40 نفر گرفتار در سیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید