خرید ویلا در شمال، نکاتی که باید بدانید!

به گزارش مجله لیست پیوند، خبرنگاران: یکی از پرطرفدارترین و رایج ترین پروژه ها و قرارداد های ملک و املاک در کشور ما به خرید ویلا در شمال باز می شود. امروزه این موضوع برای بسکمک از افراد تبدیل به کسب وکاری پردرآمد شده و تأثیر بسکمک را در دنیای ملک و املاک به دنبال دارد. به همین دلیل هم ضروری است که برای خرید ویلا در شمال هوشمندانه تر عمل کنید و با اطلاع از قوانین و چم وخم های این مسئله دست به خرید ملک موردنظر بزنید. در این مطلب با شما هستیم تا در این رابطه بیشتر برایتان بگوییم و شما را در خرید ویلا در شمال کمک کنیم.

خرید ویلا در شمال، نکاتی که باید بدانید!

جهت دریافت خدمات طراحی سقف شیروانی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

توجه به موقعیت جغرافیایی ویلا در شمال

طبیعی است که پرطرفدار بودن خرید ویلا در شمال به آب و هوای بی نظیر و موقعیت زیبای آن باز می گردد. به همین دلیل نیز در زمان خرید ویلا در شمال باید به اندازه کافی به موقعیت جغرافیایی ویلا نیز توجه داشت. به طور کلی باید بگوییم که خرید ویلا در شما با توجه به نوع کاربری و احتیاج افراد می تواند در شکل ها و جنبه های متفاوتی صورت پذیرد. سعی کنید که هیچ گاه بدون دیدن و پسندیدن حضوری ویلا به خرید آن فکر نکنید. حتماً از مشاور املاک و یا فروشنده نشانی دقیق ویلا را جویا شوید و با حضور در آن مکان از موقعیت جغرافیایی ویلای موردنظر خود باخبر شوید.

طبیعی است که یک ویلا با موقعیت جغرافیایی مناسب، دسترسی خوبی به مرکز شهر داشته و از فاصله کمی با آن برخوردار است. توجه داشته باشید که ویلای موردنظرتان حتماً با مراکز خرید معتبر، مراکز درمان و... فاصله چندانی نداشته باشد تا در نهایت بتوانید به راحتی رفت و آمد نموده و احتیاج های روزانه خود را رفع کنید.

به همین دلیل هم هست که ویلا هایی که در دل جنگل هستند، علی رغم زیبایی بی نظیرشان، انتخاب های چندان هوشمندانه ای به حساب نمی آیند، چراکه کمترین دسترسی و رفت و آمد را به مرکز شهر خواهند داشت. با این حال این نوع از ویلا ها مخصوص کسانی هستند که ترجیح می دهند به دور از شلوغی های شهر، فضایی سبز، دنج و آرام را برای خودشان تدارک ببینند.

نکته دیگری که در این زمینه می توانیم بگوییم این است که معمولاً بسیاری از افراد به دلیل شرایط موجود و موقعیت شهرک ها ترجیح می دهند که برای خرید ویلا در شمال به سراغ شهرک هایی با امنیت بالا بروند. خرید ویلا در شهرک از جنبه های متفاوتی می تواند انتخاب خوبی باشد که موقعیت مناسب و دسترسی آسان و همین طور امنیت بالای آن از مهم ترین این جنبه ها به حساب می آیند.

میزان احتیاج و نوع استفاده از ویلا

به طور کلی بخش مهم دیگری که باید در زمان خرید ویلا در شمال به آن توجه کنید میزان احتیاج و استفاده شما از ویلاست. طبیعی است که هدف اصلی شما از خرید ویلا استفاده از آن است. برای مثال باید بگوییم طبیعی است که خانواده ای کم جمعیت به ویلایی با متراژ بالا احتیاج ندارد و می تواند با یک ویلای کوچک و متوسط نیز به احتیاج خود رسیدگی کند.

علاوه بر این افرادی نیز برای خرید ویلا در شمال به دنبال اهداف مالی هستند و با هدف سرمایه گذاری و کسب درآمد به این کار می پردازند. در چنین شرایطی از آنجایی که هدف از خرید ویلا در شمال متفاوت تر می گردد باید به فاکتور های دیگری همچون دسترسی بالا، رفت و آمد راحت و... توجه کرد.

دسته دیگری از افراد برای خرید ویلا در شمال به دنبال برگزاری جشن و مراسم متفاوت هستند. به همین دلیل هم این افراد باید به دنبال ویلا های عظیم تری باشند که از محوطه عظیمی برخوردار بوده و همسایگان کمتری نیز داشته باشد. با توجه به تمامی این موارد، طبیعتاً شما باید احتیاج و همین طور میزان استفاده خود از ویلا را در نظر داشته باشید تا در نهایت بتوانید بهترین انتخاب خرید ویلا در شمال را داشته باشید.

آنالیز قیمت ویلا

قطعاً بخش مهمی از خرید ویلا در شمال به قیمت آن ملک باز می گردد. توصیه ای که برایتان داریم این است که مطمئن شوید که قیمتی که به شما ارائه می گردد قیمت تمام شده ویلا باشد. دقت کنید که اگر ویلا کاملاً ساخته شده و آماده است لازم خواهد بود که از فروشنده در رابطه با قیمتی که برای ویلای خود مشخص نموده پرس وجو کنید و آن را آنالیز نمایید. اما اگر ویلا هنوز کاملاً ساخته نشده و به صورت پیش فروش به عرضه می رسد باید پیش از پرداخت هر گونه هزینه و وجهی در رابطه با قیمت تمام شده و نهایی آن به توافق برسید. با این کار خیالتان راحت خواهد بود هزینه ای که در نهایت پرداخت می کنید به مراتب بیشتر از هزینه یک ویلای کامل نخواهد شد!

توصیه می کنیم برای آگاهی و اطمینان خاطر از هزینه و قیمت واقعی ویلای موردنظر خود به سراغ همسایگان ویلای خود نیز بروید و قیمت ویلا در آن منطقه را جویا شوید. فقط از قلم نیاندازید که در این میان باید حتماً مسائل متفاوتی همچون سن بنا، امکانات آن، متراژ و... را نیز در نظر داشته باشید. به همین دلیل هم طبیعی است که نمی توان دو ویلا را با یک قیمت در نظر گرفت، تنها کافی است که با حدود قیمت در آن منطقه آشنا شوید.

به طور کلی باید بگوییم که نمی توان مبلغ واحدی را برای خرید ویلا در نظر گرفت، چراکه برخی از ویلا های این منطقه با توجه به موقعیت جغرافیایی و همین طور امکاناتی که دارند هزینه به مراتب بالاتری را شامل می شوند. به همین دلیل هم توصیه ما این است که برای خرید ویلا در شمال از فروشنده پرس وجو کنید که آیا امکان خرید ویلا به صورت اقساطی و یا با چک وجود دارد یا حتماً باید تمامی مبلغ ملک را به صورت تمام و کمال پرداخت کرد.

البته باید بگوییم که معمولاً ویلا هایی که درون شهرک قرار دارند به صورت پیش قسط و یا اقساطی نیز به فروش می رسند و به همین دلیل نیز این گونه از ویلا ها برای کسانی که تمام پول و هزینه را به صورت یکجا آماده ندارند گزینه های بسیار مناسبی خواهند بود. معمولاً ویلا های درون شهرک نسبت به ویلا های ساحلی، ویلا های درون جنگل و... هزینه به مراتب کمتری دارند و به همین دلیل نیز مورد اقبال بیشتر قرار می گیرند.

آنالیز شش دانگ بودن سند ویلا

مسئله دیگری که حتماً باید در زمان خرید ویلا در شمال در نظر داشته باشید آن است که آیا سند ویلای شما شش دانگ هست یا خیر. به خاطر داشته باشید که شش دانگ ویلای موردنظر شما باید حتماً به نام شما سند بخورد و در این زمینه نیز نباید هیچ گونه ابهامی به وجود بیاید.

علاوه بر این باید توجه کنید که در زمان خرید ویلایی که هنوز ساخت آن به انتها نرسیده و سند شش دانگ ندارد باید فقط مبلغ پیش پرداخت را بپردازید و تا انتها کامل ساخت آن و همین طور ارائه سند شش دانگ هرگز وجه را به صورت تمام و کمال پرداخت نکنید.

منبع: برترین ها
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lalink.ir شناسه مطلب: 422

به "خرید ویلا در شمال، نکاتی که باید بدانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید ویلا در شمال، نکاتی که باید بدانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید